Avatar billede lindsten Nybegynder
09. maj 2002 - 17:51 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvordan opdateres en frame fra et andet window

Jeg har en side der er baseret på følgende frameset:

<frameset rows="175, 80%" >
<frame yes, frameborder="0", src="menu.asp" name="Menu">
<frame yes, frameborder="0", src="onu0.asp" name="hovedside">
</frameset>

Hvordan opdatere jeg frame[0](menu) fra et andet window.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
09. maj 2002 - 17:58 #1
Hvis det er et vindue du har åbnet med window.open, så kan du bruge.

<a href="#" onclick="opener.top.frames["hovedside"].location.reload(true)">opdater du</a>

/Nikolaj
Avatar billede jakoba Nybegynder
09. maj 2002 - 17:58 #2
Du har været så smart at give dine fram kommandoer navne, så det er nemt:

  parent.Menu.location.reload(true); // refresher eksistrende side
eller:
  parent.Menu.location.href = "nyside.html"; // henter ny side.

husk Menu er med stort M siden du skrev det sådan i dit frameset.
Avatar billede el_gnu Nybegynder
09. maj 2002 - 18:02 #3
Det andet vindue skal have en reference til dit frameset. Hvis det er vindue du har åbnet med JavaScript fra en af de to frames, så kan du bruge window.opener som reference.

Hvis du f.eks. har åbnet vinduet i den frame der hedder hovedside, så kan du bruge følgende

window.opener.parent.frames[0].location.reload();
Avatar billede lindsten Nybegynder
09. maj 2002 - 18:24 #4
I denne situation har jeg ikke behov for at kunne linke via et <a>, men tak for forslaget, nikolajdu.

el qnu, jeg går udfra at de forslag fungere fra siden hvor frameset'tet befinder sig og det har jeg ikke behovfor.

jokoba, dine forslag fungere ikke - hvad står parent for og kan det bruges fra en anden siden end. End en af dem der allerede vises fra en anden frame.
Håber i har nye forslag
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
09. maj 2002 - 18:27 #5
lindsten - Det kan godt være du ikke har brug for linket, men så fjerner du det bare - Så skulle det meget gerne virke...
Avatar billede el_gnu Nybegynder
09. maj 2002 - 18:27 #6
det script jeg har skrevet skal bruges fra det åbne vindue
Avatar billede knudgert Nybegynder
09. maj 2002 - 18:32 #7
Se evt. det jeg har på http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/popup/popup10.htm

Det er den sidste du skal bruge og left skal så erstattes med dit framenavn
(Menu)
Avatar billede jakoba Nybegynder
09. maj 2002 - 18:36 #8
parent adresserer fra en rammeside op i det frameset der definerer den ramme.
parent.Menu  går så fra en rammeside op i framesettet og s fra framesettet ud i den ramme der hedder Menu.

Men jeg tror det er nikolajdu der forstod dig bedst, bortset fra at han adresserer den forkerte ramme.
opener.top.frames["Main"].location.reload(true);

mvh JakobA
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
09. maj 2002 - 18:39 #9
"Main" - nu erjeg da først forvirret - Der står da "hovedside"???
Avatar billede el_gnu Nybegynder
09. maj 2002 - 18:40 #10
mon ikke han mente "Menu"
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
09. maj 2002 - 18:42 #11
Jo han skriver jo egenligt også selv frame[0] - Så du har nok ret :))
Avatar billede jakoba Nybegynder
09. maj 2002 - 18:46 #12
Ja hvor søren kom nu 'Main' fra :(  Der skulle stå "Menu".
Avatar billede lindsten Nybegynder
09. maj 2002 - 19:02 #13
Jeg vil meget gerne give mine point til, el qnu, skriv derfor igen, af en eller anden årsag kunne jeg hverken acceptere eller afvise dit svar.
Løsningen der kom til at virke for mig er som følger.
window.opener.parent.frames[0].location.reload(); window.opener.parent.frames[1].location.href="side.html";
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
09. maj 2002 - 19:02 #14
Nå men vi blev alle afvist så "hej hej" herfra - Jeg vil hellere opdatere et andet vindue så....

Sagt på en anden måde - Afviser man svar, så må det forventes at man også kommer med en forklaring.

Hej hej

/Nikolaj
Avatar billede lindsten Nybegynder
09. maj 2002 - 19:18 #15
Det er jeg ked af nikolaj, men som jeg tidligere skrev kunne jeg ikke bruge dit svar. Det virkede ikke heller ikke uden <a>-tag. Det er en misser ikke at give svar. Jeg bliver selv temlig sur. Hvis jeg bruger tid på at hjælpe andre og så avises uden svar. Håber dette er et plaster på såret.
Avatar billede el_gnu Nybegynder
09. maj 2002 - 19:19 #16
godt det kom til at virke :-)
Avatar billede jakoba Nybegynder
09. maj 2002 - 19:29 #17
mon ikke det nikolajdu savner er den kommentar du allerede var igang med at skrive, imens han også skrev :-))