Avatar billede b-jacobsen Nybegynder
09. maj 2002 - 11:33 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Hjælp XP installation

Hej Experter
Håber på lidt hjælp inden jeg bliver skør. Har lige købt ny PC - AMD Athlon
XP 1700  Mhz -Bundkort Asus A7V133-VM - 512 MB SD-RAM PC 133 - Maxtor 20 Gh
U-ATA133 7200 RPM - Gefors-2 MX400 64 Mb Ram.
Problemet er når jeg skal installere WinXP Home E. Starter jeg med en ren
installation eller opgradering, for jeg undervejs i installationen besked på
at Windows XP ikke kan installere en hel del forskellige filer, eller jeg
får en beske der lyder: "Filen mmc.exe blev ikke korrekt kopieret. - Den fil
installationsprogrammet har placeret på harddisken er ikke en gyldig Windows
XP-systemafbilning. Hvis du installere fra en CD, er der muligvis problemer
med Windows XP-cd'en."!
Jeg har prøvet at installere på en lille gammel PC, og der er der ingen
vrøvl, der kører installationen rent igennem.
Håber en kan hjælpe - jeg har snart brugt flere dage med at finde en
løsning.
OBS. Jeg har prøvet både med Fat32 og NTFL filsystem, men fejlen er den
samme.
Og ja det er en original WinXp - købt for 3 dage siden!

Med venlig hilsen B. Jacobsen
Avatar billede esoulman Nybegynder
09. maj 2002 - 11:34 #1
Dit CD-ROM drev er måske defekt?
Avatar billede hub Nybegynder
09. maj 2002 - 11:34 #2
RAM-fejl--desværre
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. maj 2002 - 11:35 #3
prøv først at gå ind i bios og Load Default Setup
Avatar billede tblaster Nybegynder
09. maj 2002 - 11:37 #4
Prøv  at kopier cd'en ind på din computer ... bar mappen i386 og så inst. den fra computeren. Husk at kør smartdrv.exe først :-D Det kunne godt tænkes at det er dit cd-rom drev!

Hvis du ikke gider gøre dette så smid dit cd-rom drev fra din gamle computer over i din nye og prøv så :-D
Avatar billede b-jacobsen Nybegynder
09. maj 2002 - 11:44 #5
Bios er sat til Default!
Avatar billede b-jacobsen Nybegynder
09. maj 2002 - 11:45 #6
Smartdrv.exe - hvordan gør jeg det?
Avatar billede hub Nybegynder
09. maj 2002 - 11:45 #7
Kan du låne dig frem til en anden ramklods?
Disse fejl er typiske for defekt ram..
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2002 - 11:46 #8
Tof det virkelig kun 4 minutter at kopiere det ind på Harddisken, og installere? Wow, tror jeg skal have mig en hurtigere maskine...
Avatar billede b-jacobsen Nybegynder
09. maj 2002 - 11:48 #9
Nej jeg prøver at tage ram ud af maskinen nu, men hvordan gør man med smartdrv.exe?
Avatar billede hub Nybegynder
09. maj 2002 - 11:50 #10
smartdrv.exe ligger i enhver win98 installation. Kopier den over på en diskette-start maskinen med en bootdisk www.bootdisk.com og ved a: indsættes disken med smartdrv og filen køres..
Avatar billede b-jacobsen Nybegynder
09. maj 2002 - 11:52 #11
Jeg prøver!
Avatar billede tblaster Nybegynder
09. maj 2002 - 12:09 #12
smartdrv.exe ligger også på xp cd'en :-D
Avatar billede hub Nybegynder
09. maj 2002 - 12:20 #13
>tblaster, hvor ligger den mere præcist--kan ikke finde den..
Avatar billede tblaster Nybegynder
09. maj 2002 - 12:25 #14
Jeg mener at det er i mappen tools!
Avatar billede hub Nybegynder
09. maj 2002 - 12:27 #15
Hmm, har lige kørt mappen igennem og kigget i .cabfilerne-ingenting der.
Men det er da rigtigt, at XP laver en smartdrv funktion under installationen, jeg kan bare ikke lige gennemskue hvilken fil den bruger..
Avatar billede tblaster Nybegynder
09. maj 2002 - 12:35 #16
Jeg kan sku heller ikke lige gennemskue hvor den er! Men jeg har lige smidt den op på min side hvis du vil hente den:

http://www.just2funny.dk/smartdrv.exe
Avatar billede b-jacobsen Nybegynder
09. maj 2002 - 12:38 #17
Fejlen fundet! Det var en defekt Ram-klods. Hvordan og til hvem skal der gives point?
Avatar billede b-jacobsen Nybegynder
09. maj 2002 - 12:42 #18
Jeg kan se jeg har brugt 200 point, men jeg ved ikke til hvad eller hvem der har fået dem?
Avatar billede tblaster Nybegynder
09. maj 2002 - 12:48 #19
Du kan få dem tilbage ... du vælger selv hvem skal have pointne :-D
Avatar billede tblaster Nybegynder
09. maj 2002 - 12:52 #20
Det er nok hub du skal give de point til :-D Det var ham der skrev det med ram fejlen :-D
Avatar billede hub Nybegynder
09. maj 2002 - 12:57 #21
>tblaster, tak for tilbudet, men jeg har den liggende..
Avatar billede b-jacobsen Nybegynder
09. maj 2002 - 13:09 #22
Tak til alle for hjælpen! Men jeg kan ikke finde noget her på siden om hvordan jeg giver point, eller om hvordan jeg får de 200 tilbage som jeg åbenbart har givet forkert! Det er første gang jeg er her på siden!
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. maj 2002 - 13:14 #23
hvis det var tblaster der løste problemet er der vel ingen problemer med pointuddelingen.
Avatar billede hub Nybegynder
09. maj 2002 - 13:18 #24
Så vidt jeg kan se, var min løsning den korrekte. tblaster kan jo oprette et spm med 200 points til spørgeren. Ved at acceptere , får han sine points tilbage. Spørgeren kan så oprette et spm til mig (men ikke med 200 points--det er for meget efter min mening)...
Avatar billede tblaster Nybegynder
09. maj 2002 - 13:19 #25
Det var vel ikke helt mig ... var det ikke et ram problem!

B-jacobsen ... du har givet de 200 point til mig. Skriv lige hvem skal have hvor mange point og så kan jeg sende dem ud til dem :-D
Avatar billede tblaster Nybegynder
09. maj 2002 - 13:21 #26
Hub ... det er hurtiger hvis bjacobsen bare siger hvem skal have hvor mange point og så smider jeg et spørgsmål hvor de personer så kan få de point :-D Så skal der ikke oprettes et ekstra spørgsmål :-D
Avatar billede tblaster Nybegynder
09. maj 2002 - 13:38 #27
Nå men hvis b-jacobsen ikke kan tage stilling til det lige nu så kan du da finde ud af det når du har tid! Her er dine point :-D

http://www.eksperten.dk/spm/209205

Bare smid et svar b-jacobsen!
Avatar billede b-jacobsen Nybegynder
09. maj 2002 - 16:53 #28
Ja undskyld men jeg er ikke blevet en skid klogere! Er der ikke bare een der kan fortælle mig hvor jeg kan læse om "Point", eller hvordan jeg gør? Kan "hub" og "tblaster" ikke bare dele de 200 point?
Avatar billede quibbler Nybegynder
23. oktober 2002 - 14:13 #29
Jeg havde samme problem som Jacobsen. Det var en helt ny pc leveret fra en forhandler.problemet viste sig at være at forhandleren havde installeret rammen (1 modul 512 DDR)i slot 2 .Det hele virkede da rammen blev flyttet over i slot 1 senere kom jeg til at tænke på om det var en defekt på bundkortet og installerede en extra ramblok i slot 2 den virkede også fint, men man skulle åbentbart fylde på fra 1 af.