Avatar billede hotcut Nybegynder
09. maj 2002 - 11:02 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Problem med installation

Hej,

Jeg er ved at installere windows 2K proffesional på en ny-formateret computer (gammel harddisk).

Jeg har lavet de 4 opstarts-disketter, og det virker fint, til jeg når til den tredie.
Når den har siddet i, og arbejdet et stykke tid, får jeg denne meddelelse:

"Filen ql1240 er beskadiget.

Tryk en tast for at fortsætte."

Når jeg så trykker, genstarter den coputeren.
Hvis jeg prøver at køre disk1 igen, skriver den at der er fejl på I/O 000010000.

Hvad kan dette skyldes?
Er computeren ikke god nok til windows 2K (nyt mothboard; 1400 MhZ) - eller er HD død?
Håber i kan hjælpe.
Avatar billede hub Nybegynder
09. maj 2002 - 11:05 #1
Der er vel fejl på disketten. Du kan installere 2000 "fra DOS" -kan lægge en vejledning, hvis du er interesseret?
Avatar billede wanix Praktikant
09. maj 2002 - 11:06 #2
prøv at lave de fire disketter igen. Eller prøv først at lave disk tre igen. Hvis det ikke hjælper, så prøv at lave dem allesammen igen.

Der er nok gået noget galt, da den skrev dataen til disketten.
Avatar billede hotcut Nybegynder
09. maj 2002 - 11:07 #3
Jeg har allerede prøvet to gange med det...

Men jeg kan da forsøge at lave disk3 igen, på en helt ny diskette.

Er der nogen af jer der ved om man kan nøjes med at lave disk3, så jeg slipper for at sidde og lave 1+2?
Avatar billede peet-49 Novice
09. maj 2002 - 11:07 #4
Kan du ikke boote fra CDèn istedet?
Avatar billede wanix Praktikant
09. maj 2002 - 11:08 #5
Jo lav bare disk 3 igen. Du kan ikke boote på cden, 2000 kan ikke køres fra dos, da der ikke er noget dos i 2000. Udover den der lille ondsvage emulator
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. maj 2002 - 11:09 #6
enten skal du bruge dugfriske disketter eller også skal du formatere dem helt, ikke noget med hurtig formatering, gamle disketter duer ikke, de får som regel fejl med tiden.
Avatar billede hotcut Nybegynder
09. maj 2002 - 11:09 #7
hvordan nøjes man med at lave disk3?
Kan ikke finde noget sted til det :s
Avatar billede wanix Praktikant
09. maj 2002 - 11:10 #8
Nå okay. Sorry! Det troede jeg man kunne. Sån er du nok nødt til at lave dem igen. Men prøv på fire helt ny disketter. Så skulle det gerne virke!
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. maj 2002 - 11:11 #9
du skal bruge 4 disketter, kan du ikke boote fra CD'en
Avatar billede hub Nybegynder
09. maj 2002 - 11:11 #10
Selvfølgelig kan mani installere 2000 fra DOS -de rigtige drivere skal bare være på plads..
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. maj 2002 - 11:12 #11
hvis den er så gammel at du ikke kan boote fra CD'en så får du nok problemer med at installere Win2k, den er meget kritisk med hardwaren.

Det samme gælder for WinXP, den er endnu mere kritisk.
Avatar billede wanix Praktikant
09. maj 2002 - 11:12 #12
Okay. Men det er bare nemmere at gøre det med disketter. Syntes JEG!
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. maj 2002 - 11:15 #13
jeg har ALTID problemer med at installere fra disketter, jeg får som regel fejl på et eller andet tidspunkt under installation og det er uendelig langsomt i forhold til at boote fra en CD.
Avatar billede hotcut Nybegynder
09. maj 2002 - 11:16 #14
hmm... så må jeg vel starte forfra med alle disketterne...
Men lad os se om det virker :|
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. maj 2002 - 11:21 #15
Prøv at gå ind i bios og Load Default Setup!
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. maj 2002 - 11:21 #16
inden du går i gang med installationen, altså!
Avatar billede hotcut Nybegynder
09. maj 2002 - 11:24 #17
ok... prøver jeg hvis det ikke virker med den nye diskette....
tak
Avatar billede hotcut Nybegynder
09. maj 2002 - 11:31 #18
Det virker med den nye diskette :D

Jeg ændrede ikke noget i bios.

Wanix får 50 point, da du kom først med det rigtige svar - retaxes får 10 point for det gode forsøg :)

Thanks guys!
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. maj 2002 - 11:34 #19
takker for points ;o)

www.fotx.net/retaxes
Avatar billede wanix Praktikant
09. maj 2002 - 12:16 #20
Takker for point!