Avatar billede hansjacob Nybegynder
09. maj 2002 - 07:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ikoner med desktop.ini filen

Hej

Jeg har prøvet at ændre mappe ikonerne ved at lægge en fil i mappen med navnet desktop.ini indeholdende:

[.ShellClassInfo]
InfoTip=testbesked
IconFile=myIcon.ico
IconIndex=0

hvor myIcon.ico er iconfilen, som ligger samme sted som desktop.ini. Men det virker ikke. Hvorfor?

Er der et eller andet specielt der skal indstilles?
Avatar billede reap Nybegynder
09. maj 2002 - 16:44 #1
Det er muligt du skal gøre mappen til en SYStem mappe.

Åbn en tilfældig mappe (med explorer/stifinder).
Åbn menuen TOOLS/FolderOptions.
Klik på FileTypes i toppen.
Find "N/A  File Folder" og marker den.
Klik Advanced knappen.
Klik New-knappen.
Action: +sys
Application used to perform action:
E:\WINNT\system32\CMD.EXE  /c attrib +s %1
!! erstat E:\WINNT\system32\ med stien der passer på din maskine (brug Browse-knappen)
Klik ok hele vejen ud.

For at gøre en mappe til system mappe kan du nu nøjes med at højreklikke på mappen og vælge "+sys". Det kan være nødvændigt at lukke vinduet og åbne det igen før du ser ændringen.

Vil du sætte mappen tilbage til normal igen, så lav en nøgle mere magen til, men erstat +sys med -sys og +s med -s.

Du kan KUN ændre/slette disse nøgler i regedit.
HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\+sys\command
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Directory\shell\+sys

good luck
Avatar billede reap Nybegynder
09. maj 2002 - 17:02 #2
Er du koblet på netværk vil andre se dine mapper som et af de kedelige udefinerede ikoner. Hvis andre skal kunne se de rette ikoner, så læg ikonerne i en mappe og del mappen. F.ex. "C:\ikoner". I desktop.ini filerne ændrer du så ikon stien til netværks stien.
Eksempel:
Min maskine hedder "TMO" og ikonerne har jeg delt i en mappe jeg kalder ICONS.
En af desktop.ini filerne ser sådan ud:

[.ShellClassInfo]
IconFile=\\TMO\Icons\RB.icl
IconIndex=53
Avatar billede reap Nybegynder
09. maj 2002 - 17:17 #3
første kommentar skulle være et svar
Avatar billede hansjacob Nybegynder
12. maj 2002 - 00:08 #4
Det var slet ikke så svært. Mappen skulle være read only, så var den fin.... Men tak for forsøgene.