Avatar billede greasy Nybegynder
08. maj 2002 - 17:04 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

mail server problemer

hej

jeg har siddet og kæmpet med et mailsystem og det fungerer fint- tror jeg. Jeg bruger min isp's mailserver, som er mail1.stofanet.dk
mit problem er nu at når jeg skal sende til en flok brugere er det ikke alle mails der bliver sendt. jeg bruger smtp koden fra zend, og i den logfil der genereres står der følgende til alle mailadresser som ikke tilhører stofanets eget domæne:

RCPT TO:pysaarhus@hotmail.com
    553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)

er der nogen der kan hjælpe?? kan jeg evt bruge en anden mailserver??

mvh Greasy
Avatar billede sthen Nybegynder
08. maj 2002 - 17:08 #1
php & stofa ????????

Det er vel ikke der hunden ligger begravet.
Jeg ved at home1.stofanet.dk ikke understøtter php

Kan det mon være noget med det ?????
Avatar billede greasy Nybegynder
08. maj 2002 - 17:10 #2
nej nej, jeg bruger stofa's mailserver til at sende mails via.... har domæne et helt andet sted.
Avatar billede poull Nybegynder
08. maj 2002 - 17:16 #3
Så har den server hvor dit domæne ligger vel ikek ret til at sende mails
Avatar billede greasy Nybegynder
08. maj 2002 - 17:20 #4
det burde den vel have?? jeg modtager selv mails på min egen stofa adresse via mit mailsystem, men så snart det er en adresse med andet domæne end mail1.stofanet.dk så skriver den den fejl 553.... og det er da underligt at der kun kan sendes internt.... ville jeg mene. Jeg var mere interesseret i om der var nogen som havde lignende erfaringer, eller forslag til andre mailservere man kunne bruge.
Avatar billede thomashove Nybegynder
08. maj 2002 - 17:51 #5
ved ikke om man kan bruge andre mail servere end dem ens isp'er står for - men du kan da prøve en teledanmark mail server på "pasmtp.tele.dk"
Avatar billede greasy Nybegynder
08. maj 2002 - 17:56 #6
er der flere at vælge imellem?? hvordan finder jeg de forskellige adresser?? og er det servere der ikke behøver password og brugernavn??
Avatar billede poull Nybegynder
08. maj 2002 - 18:01 #7
Avatar billede tipsen Nybegynder
08. maj 2002 - 18:24 #8
greasy: Der var lige en ny information for mig - jeg troede at din php-kode lå hos stofanet.dk - så er det meget oplagt, at du ikke får lov til at sende mails til adresser uden for deres domæne - så havde deres server været et oplagt middel til at spamme andre!

Du bør benytte mailserveren hos den udbyder, hvor du også har dine websider liggende - der bør du have adgang til en smtp-server!
Avatar billede greasy Nybegynder
08. maj 2002 - 18:26 #9
tipsen:
det ville jeg også ønske, men hos webhosting som jeg har domæne hos giver ikke adgang til en smtp.... desværre.
Avatar billede tipsen Nybegynder
08. maj 2002 - 18:29 #10
ok - et alternativ var måske at kører php-scriptet på din egen maskine - så vil det fungere, med stofanets smtp-server - det kræver bare, at du har apache, php og mysql installeret :-)
Avatar billede greasy Nybegynder
08. maj 2002 - 18:31 #11
er det så ikke lige så let selv at opsætte en mail server?? ellers skal min pc køre hele tiden, det er jeg ikke sikker på er en god ide... :(
Avatar billede poull Nybegynder
08. maj 2002 - 18:58 #12
du kunen skifte til www.yourhost.dk for der har fx smtp server :)
Avatar billede greasy Nybegynder
08. maj 2002 - 19:02 #13
men nu har jeg betalt hos webhosting...
Avatar billede tipsen Nybegynder
08. maj 2002 - 20:02 #14
greasy: Din maskine behøver ikke at køre hele tiden - det var ikke tanken, at du selv skulle hoste dit site - bare køre den ene fil lokalt!
Avatar billede greasy Nybegynder
10. maj 2002 - 12:22 #15
hej igen.
ikke nok med at jeg ikke kan få mit mailsystem til at du, nu har min pc også været nede.... P * # !!!  men nu er jeg tilbage. Er der nogen der stadig har lyst til at hjælpe mig til at få mit mailsystem til at køre?? er på randen af sammenbrud hvis ikke jeg snart får det her til at du.... jeg har aldrig leget med smtp så alt hvad i måtte sige skal skæres ud i pap... og TIPSEN, hvis du lytter med så forstod jeg ikke din sidste kommentar... hvis du gider uddybe det??

mvh Greasy
Avatar billede tipsen Nybegynder
10. maj 2002 - 12:50 #16
Hvis du har php og apache-webserver installeret på din egen maskine, kan du teste dine php-scripts lokalt. Du kan selvfølgelig ikke sende posten direkte fra din maskine da det ydermere vil kræve en smtp-server. MEN hvis du i scriptet har angivet stofanets smtp-server, vil der ske det at du kører scriptet på din egen maskine og alt php vil blive eksekveret lokalt - når den så skal koble op til smtp-serveren vil den connecte til stofanet og sende posten derigennem!

Hvis du kan sende post fra Outlook/Outlook Express på den måde, kan du også via php - stofanet kan jo ikke se forskel på hvordan du sender posten - de kan bare se, at en kunde prøver at bruge deres smtp-server og når du sidder internt på nettet, får du lov til at bruge den til mere end bare de interne emailadresser.

Når du kører scriptet hos dit webhotel, som så koblede op til stofanet, men stofanet vil jo ikke lade hvem som helst bruge deres mailserver, hvorfor kun var mulighed for at sende til de interne adresser!

Håber den forklaring hjalp lidt på forståelsen! :-)
Avatar billede greasy Nybegynder
10. maj 2002 - 13:46 #17
den sad lige i fjæset ;D forstår godt hvad du mener.. i mellemtiden har jeg nu prøvet at connecte til en mailserver der hedder webhotel2.webhosting.dk. Denne adresse er den mailserver jeg modtager mails på fra mit domæne (har 5 mail adresser) men hvorfor kan jeg ikke bruge den til udgående post?? i log'en skriver den følgende:

-------------------------------------------
Sent 2002-05-10 13:49:41
-------------------------------------------
    220 Hello you this is WebHosting

HELO xyz

    250 webhotel2.webhosting.dk Hello nobody at webhotel2.webhosting.dk [81.19.232.102]

MAIL FROM:anders@koreajapan2002.dk
    250 <anders@koreajapan2002.dk> is syntactically correct

RCPT TO:pysaarhus@hotmail.com
    550 relaying to <pysaarhus@hotmail.com> prohibited by administrator

DATA
    503 Valid RCPT TO <recipient> must precede DATA

Subject: kampresumé for kampen mellem Frankrig - Danmark
To: pysaarhus@hotmail.com
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-1

kampresumé for kampen mellem

Frankrig (0) - (2) Danmark

11. Minut  ebbe sand  (mål)
19. Minut  ebbe sand  (mål)
57. Minut  l\'petit  (Gult kort)
79. Minut  martin jørgensen  (Rødt kort)

Husk at du kan følge alle kampene under VM direkte på vores liveside!!

http://www.koreajapan2002.dk/live.php

Godt VM :D - koreajapan2002.dk - teamet.
.
    500 Unrecognized command

MAIL FROM:anders@koreajapan2002.dk
    500 Unrecognized command

RCPT TO:greasy@mail1.stofanet.dk
    500 Unrecognized command

DATA
    500 Unrecognized command

Subject: kampresumé for kampen mellem Frankrig - Danmark
To: greasy@mail1.stofanet.dk
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-1

kampresumé for kampen mellem

Frankrig (0) - (2) Danmark

11. Minut  ebbe sand  (mål)
19. Minut  ebbe sand  (mål)
57. Minut  l\'petit  (Gult kort)
79. Minut  martin jørgensen  (Rødt kort)

Husk at du kan følge alle kampene under VM direkte på vores liveside!!

http://www.koreajapan2002.dk/live.php

Godt VM :D - koreajapan2002.dk - teamet.
.
    500 Unrecognized command
Avatar billede greasy Nybegynder
10. maj 2002 - 14:17 #18
en anden ting... kan man ikke på en eller anden måde give sig til kende når man connecter til stofa's mailserver?? jeg har jo både brugernavn og login i mit outlook, så hvis mailserveren kunne se det når jeg ville connecte via mit webhotel så kunne den se det var mig, og dermed måske lade mig sende til andre end bare de interne adresser??
Avatar billede tipsen Nybegynder
10. maj 2002 - 15:52 #19
At du ikke kan bruge webhosting til udgående post er fordi de ikke giver adgang til relaying - det er spørgsmål om hvordan de har valgt at sætte deres server op - det er vist meget standard.

Hvordan du bliver authenticated hos stofanets smtpserver er jeg ikke klar over. Du kan prøve at finde ud af generelt, hvordan smtp-protokollen fungerer og også snakke med stofanet for at høre om de tillader det, hvis det overhovedet er muligt!