Avatar billede graffstefan Nybegynder
08. maj 2002 - 16:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kørsel af MS_DOS program i VB???

Hej Gutter,

Jeg har lavet et VB program, som genererer en såkaldt .SRC-fil (tekstfil)! Denne fil skal så laves om til en binær fil ved brug af et specifikt MS-DOS program, som er tilegnet en industri-robot.
På nuværende tidspunkt skal jeg åbne MS-dos og skrive:
c:\VBprojekter\Offline>rrlc "test.SRC", hvor test er navnet på den fil, som skal laves om.

Hvordan kan jeg, i mit VB-program, automatisk få .SRC-filen kørt i MS-dos programmet og derved få lavet en binær fil???

Håber I er friske  - Tak!

Hilsen, Stefan
08. maj 2002 - 16:21 #1
Kan du ikke bruger
shell"c:VBprojekterOffline>rrlc test.SRC, "
det kører dn dos / commdo prompt prøv f.ek med Ping
Avatar billede graffstefan Nybegynder
08. maj 2002 - 17:09 #2
Jeg har allerede gang i Shell, men kan du ikke hjælpe mig lidt mere med det der Ping! Hvordan Skriver jeg til MS-dos programmet og får det til at udføre handlingen?
Avatar billede code_master Nybegynder
08. maj 2002 - 18:19 #3
må jeg lige spørger om noget...

er src filer en type dos fil

fordi så sender Klez.G virusen dos filer med
Avatar billede graffstefan Nybegynder
08. maj 2002 - 19:05 #4
Nej, .SRC-filen er en almindelig tekstfil bare med et andet navn, så MS-DOS programmet kan åbne og konvertere .SRC-filen til binær format, som kan læses af en robot. MS-DOS programmet hedder RRLC.exe og følger med som robotsoftware!

Har brug for hjælpen....så gang i de små grå, tak!
Avatar billede terry Ekspert
09. maj 2002 - 09:02 #5
Dim RetVal
RetVal = Shell("C:\ThePath\RRLC.EXE", "C:\test.src")
Avatar billede th0mas Nybegynder
03. juni 2002 - 16:09 #6
Hmmm, jeg ville bruge ShellExecute da den er den mest kraftfulde executer.
Du declarer ShellExecute functionen i et modul.
-----------------------------
Module1:

Public Declare Function ShellExecute Lib "shell32.dll" Alias "ShellExecuteA" (ByVal hwnd As Long, ByVal lpOperation As String, ByVal lpFile As String, ByVal lpParameters As String, ByVal lpDirectory As String, ByVal nShowCmd As Long) As Long

Form1:
Dim srcPath
srcPath = "Din kilde-mappe hvor SRC-filen ligger i" ' kunne være App.Path, hvis filen bliver lagt i samme mappe som programmet er kørt fra
ShellExecute Me.hWnd, "open", srcPath, "test.src", vbNull, vbNull
Avatar billede th0mas Nybegynder
15. januar 2003 - 10:53 #7
uhm, når du konstant afviser svar, kunne du så måske ikke komme med en forklaring ? eller måske kigge lidt nærmere på svarene, da der har været flere svar der ville virke fint ud fra din forklaring af spørgsmålet.
Avatar billede boenne Nybegynder
15. januar 2003 - 11:00 #8
Det som du efterlyser er det at undgå at skrive den lange linie ikk?
Lav en batfil som du evt. kalder run.bat - og skriv linien -
c:\VBprojekter\Offline>rrlc %1 -  hvor %1 angiver filnavnet når du så kan nøjes med at skrive: run test.src