Avatar billede doughboy.dk Nybegynder
08. maj 2002 - 15:18 Der er 8 kommentarer og
6 løsninger

DVD'en hakker :o(

Hejsa.

Når jeg ser film på dvd'en hakker den en del, hvilket specielt kommer til udtryk ved senere med f.ex. bilkørsel.
Min computer er en P3 450 Mhz, 256 mb ram, riva tnt2 og dvd drevet er et memorex dvd maxx 1648 aj. Hvad kan der være galt her.
Jeg har prøvet følgende programmer (med og uden DMA slået til) DirectDVD 4, PowerDVD og FreeDVD, men alle uden held. Håber der er nogen der kan hjælpe mig :o)

MVH
Claus
Avatar billede ithelp Nybegynder
08. maj 2002 - 15:20 #1
det er sikkert din pc'er der er for langsom... jeg vil anbefale dig at du skaffer dig et mpeg2 kort (kunne være et hollywood kort) og sætter det i maskinen da det er billigere end en ny pc'er :)
Avatar billede flowerdead Nybegynder
08. maj 2002 - 15:34 #2
Hej,

Kan kun sige at jeg er enig. Hvis du skaffer et mpeg2 kort, skal CPU'en ikke stå for dekodningen af filmen (og 450 mhz, er vist lige i underkanten - normal wil man sige at 500 er absolut minimum).

Mvh
- Flowerdead
Avatar billede lazac Nybegynder
08. maj 2002 - 16:01 #3
Selv har jeg en PII-400, som kører udmærket, så jeg er til dels uenig med de foregående indlæg.
Til historien hører at DVD-drevet er af SCSI-typen og grafikkortet er et ATI Radeon VE med hardware DVD-acceleration. Dvs. min processor ikke skal bekymre sig om overførsel og dekodning af data.
Du skriver ikke om dit motherboard, men hvis det har en "gammel" IDE bus (ex. UDMA-33), kan du opgradere hele maskinen ved at indsætte et UDMA-100 kort. Du skal så flytte dine harddiske til den nye kontroller og sætte dine CD/DVD drev på den gamle. DVD'en skal helst side alene og som master.
Derudover kan du som de andre indlæg foreslår indkøbe en decideret MPEG-dekoder.
Avatar billede doughboy.dk Nybegynder
09. maj 2002 - 22:36 #4
lazaz
Nu synes jeg lige du blev en tand for teknisk :-o da du begyndte at snakke om IDE-busser mm.
Har ikke så meget forstand på de indre dele, udover lige det vitale. Men det altså kunne hjælpe med et mpeg2 kort? og vil et følgende
http://www.prc-data.dk/ProduktFrame.asp?Produktid=2619039
være et der er anbefalelses værdi :o)

MVH Claus
Avatar billede moller2567 Nybegynder
10. maj 2002 - 00:42 #5
Har haft lignende problem, det blev løst ved at hente nyeste reference-driver til grafikkortet fra Nvidia (det var en skod driver, der fulgte med kortet).
http://www.nvidia.com
Avatar billede samserver Nybegynder
10. maj 2002 - 08:58 #6
Jeg skulle køre en fil som "tunede" min IDE 100 og CD'rom dreve.... Den følger med dit DVD-program ps. (brug PowerDVD eller WinDVD).

Med PowerDVD kommer den selv og spørger om man vil optimere CD-drevet.
Avatar billede jemt Nybegynder
10. maj 2002 - 09:02 #7
Det kort du har fundet ved PRC-data ser da meget fornuftigt ud. Mærket Pixelview ser man efterhånden en del steder synes jeg, så helt dårligt kan det ikke være. Og til den pris kan man vel godt tillade sig at prøve det.

Men ring evt. til PRC-data (som altid er meget hjælpsomme), og spørg om det er det kort som kan løse dine problemer. Hvis det så viser sig at det alligevel ikke var tilstrækkeligt, så kan du bare sende det tilbage..
Avatar billede milo4 Nybegynder
10. maj 2002 - 14:27 #8
jeg har haft lignende problem. Jeg brugte derfor windvd istedet for - og problemet var løst
Avatar billede lazac Nybegynder
13. maj 2002 - 11:28 #9
Dit problem er at din cpu er 'overbelastet', da den både skal styre datastrømmene i din pc og samtidigt skal den afkode mpeg-signalet.
Ideen med en seperat ide-kontroller er at flytte håndteringen af datastrømmen væk fra cpu'en. Det er det samme med mpeg-kortet, her er det bare afkodningen der fjernes fra cpu'en.
Jeg kender ikke til det kort du har fundet, men jeg ved at hollywood plus fra realmagic er et udmærket valg og at deres chips danner en slags defacto standard inden for mpeg-kort.
Avatar billede doughboy.dk Nybegynder
14. maj 2002 - 14:55 #10
Okai. jeg takker for svarene og prøver at finde et mpeg kort.
Desværre hjalp det ikke meget hverken med med windvd eller de nye nvidia drivere.
Avatar billede doughboy.dk Nybegynder
14. maj 2002 - 14:59 #11
Kunne sq ikke lige finde ud af hvem der skulle have pointene så i fik alle 32 point :o)
Avatar billede lazac Nybegynder
14. maj 2002 - 15:10 #12
Tak for det.
Du kan evt. overveje en decideret dvd-afspiller. Den er nok mere stabil/driftsikker, har flere features (eks. fjernbetjening) og er ikke meget dyrere end den ny hardware du nok er tvunget til at investere i.
Avatar billede doughboy.dk Nybegynder
14. maj 2002 - 18:42 #13
Ja, men det ville blive dyrt også, for jeg tilhører den lille gruppe af mennesker der ikke har fjernsyn *GG* -.. Så det er næsten helt udelukket, desværre.
Avatar billede jemt Nybegynder
15. maj 2002 - 15:42 #14
takker for points..