Avatar billede vatos Nybegynder
12. juli 2000 - 10:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

fejlmeddelelser i javascript

Denne tipskupon skal tjekkes for fejl indtastning.
http://www.grisefest.dk/radio.asp

Den skal tjekke om der er 3 sikre og at de ikke er i samme række, hvis ikke skal den lave en popup (alert) med anmodning om dette.
den skal samtidig tjekke om de 13 radio buttons er aktiveret og se om de felter resultat er udfyldt og om de er det korrekt (dvs kampnr er mellem 1 og 13 og at scoren er rimelig (mellem 0-20)).........den bør også tjekke at det er tal der er indtastet og om der står 1-2 og ikke bare 12 eller 1 .

Jeg er blevet anbefalet at gøre dette i javascript istedet for ASP, men jeg kan ikke selv lave det i Javascript, så derfor håber jeg at en kan hjælpe.

Avatar billede stringbuffer Nybegynder
14. juli 2000 - 12:19 #1
Det er ikke et stort problem at lave et javascript-program til at validere input før den sendes til serveren. Men du bliver alligevel nødt til at tjekke den efter fejl i din ASP-kode, da folk sagtens kan have javascript slået fra i deres browser, eller med vilje lave en kopi af din formular uden noget som helst validering for at sende et forkert input og derved håbe på at fuske dit spillesystem, eller lave ged i den med vilje.
Avatar billede vatos Nybegynder
14. juli 2000 - 12:37 #2
man skal have javascript slået til for at kører den side jeg laver, så det problem opstår ikke.

Med hensyntil at snyde så regner jeg ikke med at de deltagere som er med ikke snyder idet jeg agter kun at invitere folk jeg kender
Avatar billede vatos Nybegynder
17. juli 2000 - 15:33 #3
opdaterer