Avatar billede smed Nybegynder
08. maj 2002 - 13:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke koble på efter genstart

Jeg sidder her og knokler med min svogers computer og Internet forbindelse.
Han bruger et Lasat 56K modem og Netbasis fra TDC, styresystemet er Win 98-2.

Vi installerer oprettelse af opkaldsprofil fra værktøjskassen på Netbasis cd'en, og efter endt installation kobler vi os på nettet uden problemer.
Hvis vi så genstarter computeren, så er det slut med at få forbindelse. den ringer godt nok op, og får etableret forbindelse til fjerncomputeren, for til sidst at få at vide at der ikke kunne etableres forbindelse.

Så kan vi så starte forfra med installation af opkaldsprofil, og så virker det igen lige indtil næste genstart.

Er der mon et eller flere bud på et løsningsforslag?
Avatar billede allan-e-thomassen Nybegynder
08. maj 2002 - 14:00 #1
Er du sikker på du har samme brugernavn/kode efter du har genstartet?
Avatar billede medieburner Nybegynder
08. maj 2002 - 14:02 #2
det er nok en fejl 40
Avatar billede smed Nybegynder
08. maj 2002 - 14:04 #3
Ja, jeg er sikker på at det er samme brugernavn/kode.

hvad er en fejl 40?
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. maj 2002 - 14:22 #4
Er du sikker på at den netbasis cd du bruger er "aktiv", d.v.t. over hoved kan få forbindelse til TDC??
Avatar billede smed Nybegynder
08. maj 2002 - 15:36 #5
Jeg har lige hentet en ny Netbasis CD der først udløber til maj 2003. Jeg kørte en fuld installation af denne, men med nøjagtig samme resultat.
Avatar billede halifax Nybegynder
08. maj 2002 - 17:14 #6
Hvorfor egentlig optette opkaldsprofil fra værktøjskassen på Netbasis cd'en? I stedet for under Netværk via modem under Denne computer. Det er måske det samme?
Har i nu måske fået oprettet flere forbindelser under "Netværk via modem". Så slet dem alle sammen og begynd forfra
Avatar billede smed Nybegynder
08. maj 2002 - 21:44 #7
Det var netop det der var problemet fra starten, vi oprettede den først med Netværk via modem - flere gange i øvrigt, men på den måde fik vi aldrig forbindelse, så fik jeg den smarte (desperate) idé at prøve at installere opkaldsprofilen fra cd'en, og så virkede det bare perfekt umiddelbart efter installationen, men som sagt efter genstart var vi bare dumpet tilbage igen.
Jeg kan så bare ikke finde ud af hvad cd'en installerer som jeg ikke selv får med på den manuelle måde, men under alle omstændigheder smider den det væk når computeren bliver slukket/genstartet.

Hvis det er til nogen hjælp, så er computeren en Mycom AMD K6, 500 Mhz født med 64 Mb RAM, nu 192 MB.

Computeren har haft et par virus (Junkie) men de er fjernet, med virus scanner og senere har vi formateret maskinen, så den er helt clean nu.
Jeg ved ikke om disse oplysninger kan bruges til noget, men efterhånden må vi jo til at bruge udelukkelses metoden.
Avatar billede voigt1 Nybegynder
08. maj 2002 - 22:54 #8
For uindviede - så er en fejl 40 - det der sidder 40 cm fra skærmen, altså i al enkelthed en joke.
Avatar billede smed Nybegynder
10. maj 2002 - 09:10 #9
Jeg takker for de kommentarer der er kommet, men den eneste udvej vi kan se nu er simpelthen at der ikke er nogen udvej.