Avatar billede kh-proffcom Nybegynder
08. maj 2002 - 09:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Rapport..

Hej.

Jeg skal have lavet en rapport over en email i Outlook.

Jeg har lavet et lille prg, som kan eksportere til en database. Nu mangler jeg bare at læse indholdet af en ny mail.

Min idé er at når der kommer en ny mail, skal mit program læse de forskellige felter (From, Subject, Body, Attachment) og smide dem ind til mit program i variabler.

Er der nogen der kan hjælpe mig med det?

KH
Avatar billede proaccess Nybegynder
08. maj 2002 - 10:40 #1
Hvis du bruger Access 2000, så kan du Linke DIREKTE til indbakken i Ooulook 2000...  Bare vælg Outlook som fil-type, og link som normalt!
Avatar billede kh-proffcom Nybegynder
08. maj 2002 - 11:20 #2
det bliver smidt ned i en SQL base.. Derudover er idéen også at jeg måske skal smide det over i et excel ark på et tidspunkt.
Avatar billede sjh Nybegynder
08. maj 2002 - 13:33 #3
Bare en ide.

Du kunne lave det så dit program tjækker email før outlook.
http://www.vbip.com/winsock/winsock_mail_checker_01.asp
Avatar billede kh-proffcom Nybegynder
08. maj 2002 - 15:25 #4
Den kører op mod en exchange. Dit eksempel er vist til en POP3.

Jeg har nu fundet ud af at læse Subject, From og Body. Nu mangler jeg bare:
1. At kunne gemme et attachment på disken via VB.
2. At få den til at køre en makro automatisk når jeg får en mail. Jeg kan under Rules sætte op at den skal starte et script, men jeg ved ikke helt hvordan jeg får smidt et script ind i den liste. Det er åbenbart? ikke VB scripts?
Avatar billede kh-proffcom Nybegynder
10. maj 2002 - 10:28 #5
Lukket.