Avatar billede tencharp Nybegynder
08. maj 2002 - 09:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Omdøbe A drev

Mit floppy disk drev er i windows benævnt B-drev, det giver nogle problemer ved læsning. Hvordan ændrer jeg drev-betegnelsen til A-drev, eller får windows til altid at finde det rigtige drev?

Tak
Avatar billede cpu-seth Nybegynder
08. maj 2002 - 09:48 #1
vis du bruger windows 2000 eller XP skal du gå ind  control panel => Administrator tools => Computer management og der er der noget med disk mangement der kan du ændre drev bogstav og lave partioner og formatere.
Avatar billede lykkeb Nybegynder
08. maj 2002 - 09:55 #2
og bruger du Win 98 skal du bare gå ind på drevet i endhedshåndtering - og der kan du vist nok ændre dem.
Avatar billede tencharp Nybegynder
08. maj 2002 - 09:57 #3
CPU-seth, det ser ud som om man kan ændre drev betegnelse og sti til CD Rom drev og HD men ikke til floppy drev??
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2002 - 10:00 #4
Det kommer vist an på hvor på selve kablet du har sat drevet til. Der er to muligheder, du skal bruge det stik der "længst væk", altså den modsatte ende af den der er sat til bundkortet.

(lid knudret skrevet)
Avatar billede tipsen Nybegynder
08. maj 2002 - 10:22 #5
tencharp: Om diskettedrevet bliver benævnt med A: eller B: afhænger (som tidligere skrevet) af hvor på kablet du har placeret dem - derfor er der også et lille twist af floppy-kablet mellem de to endestykker.

1. Du kan enten skifte placeringen på kablet inde i maskinen
2. Du kan gå ind i BIOS'en og rette det, da man også der har mulighed for at bytte drevbetegnelserne.
Avatar billede zenze Nybegynder
08. maj 2002 - 22:11 #6
Tipsen's nr. 2 er nok den rigtige løsning. Tror det hedder noget med SWAPPING FLOPPY.