Avatar billede aopenxpert Nybegynder
11. juli 2000 - 23:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SB Live Value er ikke i live!!!

Hvorfor kan min computer ikke finde mit lydkort.
Min computer er:
Athlon 800 på et Asus KV7 bundkort og et Guillemot Geforce grafikkort.
computeren siger slet ikke noget om at der er lydkort i Pc'en. Men når jeg sætter et SBPCI 128 i computeren finder den det med det samme, dog er der IRQ fejl! Jeg prøvede at sætte et TNT kort i computeren hvorefter den fandt mit lydkort, men da jeg havde genstartet computeren efter installation, var det væk igen. Systemet kører win98.
Avatar billede swasper Nybegynder
12. juli 2000 - 00:28 #1
Prøv at smide lydkortet ned i ef anden pci-port, meget ofte når man har et agp grafikkort opstår der meget tit konflikter hvis man et sb live lydkort i den første pci slot, altså det neden under agp porten, havde selv samme problem men flyttede bare kortet.
Avatar billede kurtj Nybegynder
12. juli 2000 - 01:03 #2
Nemli ;)
Avatar billede cryo Nybegynder
12. juli 2000 - 02:58 #3
Vær sikker på du ikke bruger den port lige i nærheden af den øverste ISA slot (hvis det da har ISA slots). PCI og ISA slots deler til tider resurser!

Oder was?
Avatar billede ethnoplanet Nybegynder
14. juli 2000 - 12:14 #4
Tjah, hjælper ovenstående ikke kan der også være fejl på bundkortet.

Det hænder nemlig. Ret ofte faktisk..
Avatar billede mglarsen Nybegynder
17. juli 2000 - 14:20 #5
Har du prøvet at installere LiveWare? Jeg har haft samme problem med min PIII på et ASUS P3B-F, men efter at have installeret LiveWare og bootet, fandt den lydkort og så spillede det bare...
Avatar billede mglarsen Nybegynder
17. juli 2000 - 14:33 #6
Ovenstående burde selvf. have været et svar - hvis det lykkes, kan du give pointene her ;o)