Avatar billede klyde_snot Nybegynder
08. maj 2002 - 09:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kix script

Jeg ville gerne have at vide om det er muligt, at få et kix script til at kopiere en html fil over på brugerens harddisk. For derefter at redigere i den ved at ændre en linie eller to. For bagefter at sætte html filen som wallpaper på klienten.

Er det muligt?
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. maj 2002 - 09:26 #1
Hvis det script skal ligge på serveren bør det ikke være muligt uden at brugeren aktivt hjælper til (fx ved selv at downloade og aktivere en fil med et script i).

Hvis det var kunne man jo installere en virus istedet for :)
Avatar billede klyde_snot Nybegynder
08. maj 2002 - 10:13 #2
okay.... forklaring.... Det er en domain controller og scriptet bliver aktiveret når brugeren logger på. HTML filen skal ligge på serveren og kopieres over når brugeren logger på.
Avatar billede code_master Nybegynder
08. maj 2002 - 11:02 #3
undskyld men hvad er kix
Avatar billede klyde_snot Nybegynder
08. maj 2002 - 14:30 #4
kix er et logon script processor og batch scripting sprog.

Det bruges ligesom .bat filer til at automatisere forskellige ting når en bruger logger på et domæne på sin maskine.
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
14. oktober 2002 - 14:25 #5
Ja, det er muligt.
Du kan bruge kommandoerne "COPY" og "WRITELINE". Husk at åbne filen for redigering først.
Du kan evt sende en del af scriptet, så er det lidt nemmere at svare på.
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
17. oktober 2002 - 15:44 #6
Er det svar nok???