Avatar billede jet-setterinde Nybegynder
07. maj 2002 - 19:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Frontpage og Java Aplett

Hej alle, jeg har et problem inde i Frontpage 2000, som jeg håber nogle kan hjælpe mig med. Jeg vil meget gerne have java Aplett på min hjemmeside, og kan se man kan gå ind i Frontpage/indsæt/avanceret/java-aplett for at påfører javaen. MEN mit problem er, at jeg ikke lige forstår de ting der skal indtastet. Umiddelbart vil jeg gætte på at der hvor der står Applet kilde skal være class filen, og ved URL rodadresse stien til class filen, MEN hvad katten skal jeg indtaste i Applet-parametre????

Jeg har hentet nogle fede java aplett på nettet, som jeg synes kunne være fede at bruge, men hvordan får jeg dem til at virke??? Jeg har prøvet at indsætte dem direkte i HTML koderne men det virker vist ikke lige *G*.

Nogle forslag?? Det skal lige siges, at jeg kun henter de Apletts på nettet og ikke selv koder dem.

Hilsen en uerfaren javabruger
Avatar billede cdc Novice
07. maj 2002 - 19:30 #1
du skal huske at class filen skal ligge i samme mappe, eller stien skal være korrekt
Avatar billede capra Nybegynder
07. maj 2002 - 19:32 #2
du burde kunne kopiere applettens kode og indsætte direkte på siden med "indsæt speciel" og vælge "som html"
- og sørge for at class-filen er i den samme mappe som cdc siger..
Avatar billede capra Nybegynder
07. maj 2002 - 19:33 #3
ps - derefter kan du højremusklikke på apletten og se hvordan FP har defineret egenskaberne..
Avatar billede jet-setterinde Nybegynder
07. maj 2002 - 19:35 #4
Skal man ikke indtaste noget der hvor der står Applet-parametre????

CDC> Når jeg downloader en java-applet på nettet, er det jo som en win-zip fil, og den pakker jeg så ud og det bliver lagt i det samme bibliotek, men der kommer kun en firkant frem, når jeg har indtastet classfilen og stien.
Avatar billede capra Nybegynder
07. maj 2002 - 19:44 #5
har du kørt en preview i en browser? Apletten er ikke aktiveret før den vises i en browser...
Avatar billede stoneballs Nybegynder
07. maj 2002 - 19:44 #6
Det er altså 10000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 gange nemmere at lægge class filen i din hjemmeside mappe og så skifte til html mode og så smide den kode ind der gerne skulle være vedlagt... hvis ikke så vel bare stien til class filen. Og så kan du lige se om det ikke funger hvis det gør kan du jo rykke lidt med den i normal mode det ligner en lille grå boks med et tyrkis J i. Ellers kan du også gør det som du selv siger med > Indsæt > Avanceret > Java Applet... og tror sq 99% sikkert ikke at du skal skrive noget i applet parametre.

//StOneY