Avatar billede dp-boy Nybegynder
07. maj 2002 - 19:23 Der er 10 kommentarer og
6 løsninger

E-mail hos TCD Adsl

Hejsa!

Som jeg også beskrev i et tidligere spørgsmål, har jeg idag fået ADSl fra tdc. Hos tdc har man efter deres eget udsag mulighed for at have op til 5 e-mail adresser, men efter at have oprettet en til min far og så en til mig, så har vi fundet ud af at jeg også modtager de mail's som er sendt til hans adresse... Hvorfor sker dette, og hvad kan vi gøre????
Har desværre ikke mere end 11 points, men håber alligevel at nogen kan hjælpe ;o)
Avatar billede dp-boy Nybegynder
07. maj 2002 - 19:23 #1
udsag = udsagn
Avatar billede praetorian Nybegynder
07. maj 2002 - 19:28 #2
De email adresser du opretter hos TDC er alias'er til din egen email konto. Så alle mails som kommer til de 5 aliaser ryger også i din post konto desværre.
Avatar billede nicklasb Nybegynder
07. maj 2002 - 19:28 #3
Der er ikke noget at gøre.. Sådan er deres mail-system..
Også en af grundene til at jeg købte et webhotel..
Avatar billede freedom Nybegynder
07. maj 2002 - 19:30 #4
www.opasia.dk
oprettede jeg mine..
Avatar billede k_s Nybegynder
07. maj 2002 - 19:30 #5
Sådan har de sat det op :)

bruger i sammen pc'er
hvilke post program bruger i??
hvilken win har i??
Avatar billede k_s Nybegynder
07. maj 2002 - 19:32 #6
men med regler i outlook kan det klares, så de forskælige mail kommer i mapper efter dine ønsker
Avatar billede k_s Nybegynder
07. maj 2002 - 19:33 #7
forskælige = forskellige
Avatar billede dp-boy Nybegynder
07. maj 2002 - 19:34 #8
Det var da alt andet end smart!!

Så går ideen med 5 "forskellige" mailadresser jo lidt i vasken ;o(
Avatar billede dp-boy Nybegynder
07. maj 2002 - 19:35 #9
Nej, vi har hver vores computer, og bruger begge Outlook Express og henholdsvis WinXP og WinME. Vi har som sagt allerede oprettet to adresser.
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2002 - 19:37 #10
ofir ofir ofir det er kun for tøse-pir'
Avatar billede nicidem Nybegynder
07. maj 2002 - 19:39 #11
ellers brug www.hotmail.com
Avatar billede stoneballs Nybegynder
07. maj 2002 - 19:50 #12
Tror ikke i har ret alle sammen... for mig og min far også hver vores og vi får dem sq ikke sammen. Der skulle være en cd-rom med når man får TDC ADSL gå ind et eller andet sted på den så kan du vist oprette en og sådan gjorde vi og det FUNGER ;D
Avatar billede sluppi Nybegynder
07. maj 2002 - 20:24 #13
du kan med outlook express også oprette regler for hvorledes mail's skal fordeles. du kan eksempelvis lave en mappe til hver, til at begynde med, som fungerer som "inbox".

i menuen: funktioner -> meddelelsesregler -> post.
Avatar billede rebecca Novice
08. maj 2002 - 00:16 #14
I TDC ADSL ER DER KUN EN POP3 KONTO DERFOR FOR DU OGSÅ DIN FARS MAIL, HVAD DER ER VÆRRE ER AT NÅR DU FØRST HAR TRUKKET DEN NED KAN DIN FAR IKKE TRÆKKE DEN NED OGSÅ, FOR AT I SKAL KUNNE FÅ HVER JERES POST SKAL I HAVE 2 POP3 KONTOER ELLER JERES EGEN MAILSERVER, MIG BEKENDT UDBYDER TDC IKKE TILKØB AF EKSTRA POP3 KONTOER DESVÆRRE, DET MED DE 5 MAILADRESSER ER NOGET SALGSGAS
Avatar billede nicklasb Nybegynder
08. maj 2002 - 14:27 #15
rebecca-> Jeg tror du er kommet til at klikke Caps Lock ned.. Det er lidt irreterende. Kig lige din kommentar igennem før du klikker Udfør en anden gang..

Gå ind på Cliche.dk ( http://www.cliche.dk/page2.asp ) og opret dig et webhotel. Det koster kun 1 kr. og mdr. Ja og så de 150 for domainet.. Men det er vel også til at overkomme hvis du har råd til at have ADSL. De er gode nok.. Er nede engang i mellem.. men det syntes jeg sku' egentligt også TDC er.. Det blvier bare ikke så opreklameret da de jo udgiver det for at være en gratis ydelse.. (Som du jo egentligt betaler det hvide ud af øjnene for..)
Avatar billede dp-boy Nybegynder
15. maj 2002 - 20:20 #16
Takker for jeres svar ;o)

Lidt points til alle