Avatar billede jernhenrik Nybegynder
07. maj 2002 - 18:58 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

ADVARSEL mod MIDT-DATA

Jeg har været så uheldig at købe en Computer hos MIDT-DATA til 13.000 kr., hvor der desværre var kommet en defekt Maxtor IDE 40GB harddisk med, ok det er jo hvad der kan ske tænkte jeg og ringet da straks op til MIDT-DATA service og talte med Søren om problemet, han var da liggeglad med mit problem, og sagde at hvis jeg ville ha den lavet så skulle jeg selv betale portoen en gang til, ellers ku jeg bare tage til Viborg får at få byttet den defekte harddisk jeg lige havde betalt porto for at få sende en gang. Jeg spurgte derfor om jeg kunne komme til at tale med Kim Kristensen som er Servicechef, jeg fik oplyse at han ikke gad tale med mig, og samtalen blev derefter afbrudt. Jeg skrev derfor et brev til Adm. Direktør: Allan Carøe Sørensen og forklaret problemet, men han har ikke engang ville svare på mit brev. Jeg har flere gange ringet et par gange nu og talt med MIDT-DATA om hvordan vi kunne løse problemet, men de er totalt afvisende, selv om e-handelsfonden helt klart har sagt at alle omkostninger i forbindelse med ombytningen SKAL betales af MINT-DATA ifølge købeloven om E-handel. Jeg har nu efter 2 måneder opgivet at få den til at overholde Dansk lovgivning………..men vil da gerne ADVARE andre mod at handle med MIDT-DATA.

M.v.h.

Henrik Nørgaard
Avatar billede freedom Nybegynder
07. maj 2002 - 19:03 #1
jeg syntes du skal gå til rene ord for penge...
de for for det meste igen...
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
07. maj 2002 - 19:05 #2
eller anmeld dem!!!!
Avatar billede hotcut Nybegynder
07. maj 2002 - 19:08 #3
desværre, du har ikke så meget at skulle have sagt...
Ifølge købeloven, har du ved postordre-køb (deribland internet) ALTID 14 dages fuldt returret - men portoen står du for.
Der er gået 2 måneder, så det er for sent.

Der er derefter 2 år fabriksgarenti; hvis du kan bevise at det ikke er dig der smadrede HD, skal fabrikken give dig en ny (eller reperere).
Det er egentligt ikke MIDT-DATA, som skal tage sig af den defekte harddisk ifølge loven (selv om mange firmaer ville have gjort det)...

Lovmæssigt er der ikke meget at gøre :(
Men rene ord for penge vil nok kunne tale med dem... selv om jeg tvivler på at de vil tage sagen op; sådan noget som det sker alt for tit.

Held og lykke anyway.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
07. maj 2002 - 19:09 #4
Tjaa det samme skete for mig... jeg havde en defekt IBM harddisk som jeg sendte over til dem, men jeg kunne dengang ikke finde ud af at tage den ud af computeren, så jeg sendte hele maskinen derover og skulle betale regning på 100 kr. og så fik jeg den tilbage og de sagde der ikke var fejl på og så skulle jeg også betale 400 kr. for teknikerløn..... det blev jeg sur over så en uge senere sendte jeg den derover og så fandt de fejl... men jeg skulle igen betale porto... men derudover er de nu meget flinke derovre. Jeg ved ikke hvad reglerne er, men faktisk synes jeg det er okay at man skal betale porto, for hvad hvis man bor på grønland? så kan man da ikke kræve de skal betale....
Avatar billede mat Nybegynder
07. maj 2002 - 19:14 #5
Det er meget muligt at de har retten på deres side, men det er ingen undskyldning for at behandle sine kunder uforskammet (nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad du har sagt til dem ;))

just my 2 cents :)
Avatar billede konex Nybegynder
07. maj 2002 - 19:31 #6
Jeg tror du hører fra dem om et par dage.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. maj 2002 - 20:52 #7
jernhenrik> Jeg tror også du vil høre fra dem.
Avatar billede jernhenrik Nybegynder
07. maj 2002 - 21:41 #8
Jeg glemte at skrive at jeg fik den byttet i en anden forretning, og den har været defekt fra starten og Maxtor bytteren og undskyldte mange gange. Det jeg ville med mit indlæg var at gøre opmærksom på at ikke alle der sælger på nettet er til at stole på. Og som jeg kan læse af nogle af de indlæg der er kommet er der nok MANGE der har eller har haft problemer med netop MIDT-DATA.
Avatar billede d.e Nybegynder
07. maj 2002 - 22:57 #9
ville være rent guf for EKSTRABLADET...:o)
Avatar billede d.e Nybegynder
07. maj 2002 - 22:59 #10
Avatar billede praetorian Nybegynder
07. maj 2002 - 23:00 #11
Jeg har haft en seriøs uheldig oplevekse med SHG.dk derfor har jeg fremove tænkt mig at bånde enhver samtale jeg fører med sådanne sleske EDB firmaer for at kunne forevise at de faktisk lovede noget mundtligt som de så ikke stod ved når at det kom til stykket.
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2002 - 23:00 #12
Okay! Jeg holder mig fra MIDT-DATA, efter dine udsagn er de jo total Uproffesionele..

Men ja sys du skulle sende et brev til rene ord for pengene, det ville være fedt!
Avatar billede annikadk Nybegynder
08. maj 2002 - 09:17 #13
Ærligt talt er det lidt "sjovt" at nogle ikke har prob. og andre har.

Selv har jeg ikke haft det med de 2 eller ret mange andre - eneste jeg var, var PC-Netto, og en enkelt gang med PRC-Data. Den sidstnævnte blev vi kontaktet af bossen efter en klage, som ville høre om vi kunne huske hvilken medarbejder det var - og det er gangske positivt.
SHG havde sendt forkert en enkelt gang, vi ringede, de sendte nyt og rigtigt og sendte så en retur-box med, som vi bare skulle smide buggen i.
Avatar billede jernhenrik Nybegynder
08. maj 2002 - 10:46 #14
Jeg er glad for de mange reaktioner mine indlæg har givet, og jo annikadk jeg må indrømme at det er første gang jeg har problemer med en forhandler, jeg hjælper mange med deres computer, og køber derfor for ca. 300.000 kr. om året, så man kan sige at jeg er ret heldig at det KUN er med MIDT-DATA jeg har haft problemet med, men når man så finder et af  de dårlige steder så gælder det jo om at advare andre, for det er jo surt at man skal bruge så meget tid på en dårlig oplevelse.
Avatar billede jernhenrik Nybegynder
08. maj 2002 - 10:52 #15
Til d.e jeg har hermed send emnet vidret til Ekstrabladet, det ville da være rat hvis de ville tage emnet op, så mange ku' blive sparet for en dårlig oplevelse......men jeg tror da MIDT-DATA er et ok sted at handle.....altså hvis du ikke lige får noget der går i stykker.
Avatar billede heddon Nybegynder
08. maj 2002 - 11:14 #16
Ang. Det med at skulle betale fragten for at sende din vare tilbage, så vil jeg godt advare alle mod at købe en bil!! for hvis den går i stykker på en eller anden måde skal man selv sørge for at få den tranporteret til et værksted DOOOOOHHH.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. maj 2002 - 11:56 #17
Selvfølgelig skal man selv betale for fragt. Det er ikke butikkens opgave at sørge for at det der er gået i stykker kan blive indleveret.
Avatar billede jernhenrik Nybegynder
08. maj 2002 - 13:22 #18
Kære John Stigers jeg er ganske enig i at man selv skal betale hvis varen går i stykker efter du har brugt det, men for det første er varen defekt da man sender den af sted fra MIDT-DATA og der har jeg jo en gang betalt fragten. Og for det andet siger Købeloven at det er sælgeren der skal betale fragten når det drejer sig om reklamation ved fjernhandel. Men det er nu også mest den behandling man gir’ sine kunder jer er skuffet over.
Avatar billede konex Nybegynder
08. maj 2002 - 20:02 #19
Som "praetorian", har jeg også haft en meget uheldig handel med SHG.dk som har gjort at jeg aldrig handeler der igen. de er gode lige til noget er i stykker.
Avatar billede lord-klaus Nybegynder
08. maj 2002 - 20:42 #20
er det en "forretnig", sådan som de behandler deres kunder................ fuck da dem forvilt............
Avatar billede jernhenrik Nybegynder
09. juni 2002 - 08:26 #21
ok midt-data er ikke til at råbe op så er det jo op til den enkeldet om man vil handle med dem.