Avatar billede master_nemo Nybegynder
07. maj 2002 - 16:49 Der er 22 kommentarer

bedste "nybegynder" 3d prog

jeg har, rodet ed div. metacreations 3d programmer (poser, bryce) hvor jeg har hentet trial verions, og så ha rjeg fundet ud af at de er ret nemme, men ikke har så mange funktioner....såeh, vilkt prog. burde jeg anskaffe mig, sor at få et relativt nemt at gå til, men med så mange mulige fucktioner, da jeg er træt af at være bundet af "rammer" :D
skal lige sigers at jeg prøvet maye men det kan jeg slet ikke fatte....har prøvet det i noget tid, men det gik ikke så godt (prøvede det en dag, så blev jeg sur på det...! :D)
Avatar billede or.han Nybegynder
07. maj 2002 - 16:52 #1
Studio Max 3d er et meget godt program...
Det er svært, men hvis du meget gerne lave flotte ting og hvis du er meget træt af "rammer" så er Studio Maz programmet lige for dig...
Maya er også et godt program, men også meget svært...
Man kan ikke lære det med det samme..
Man skal også arbejde for det...
Avatar billede master_nemo Nybegynder
07. maj 2002 - 16:58 #2
mmm, du siger max og maya...hvad er nemmest...ja jeg er doven....men mit problem, er at hvis jeg overhovedet kke ser noget resultat .... hvis jeg f.eks. prøver en tutorial, og jeg ligepludselig ikke forstå...ka jeg godt så hen og blive lidt nedtur...
Avatar billede or.han Nybegynder
07. maj 2002 - 16:59 #3
Det nemmeste er Studio Max..
Håber jeg kunne hjælpe..
Avatar billede zerohero Nybegynder
07. maj 2002 - 17:59 #4
Jeg ved ikke hvad der er nemmest, men jeg tror at lige så snart du har fået blod på tanden, uanset om det er 3D Studio Max, Maya, LightWave, SoftImage eller hvad det nu bliver, så vil du hurtig finde ud af at det er lækkert at arbejde med så mange muligheder som de forskellige programmer giver - men jeg tror altid du vil føle at der er rammer!!! Desuden er 3D Studio Max det mest anvendte 3D Program og det vil derfor sige at der findes bunker af tutorials og andet godt der kan hjælpe dig igennem det meste og den kritiske fase. Desuden er der jo Eksperten og den har du jo allerede fundet :-))

NB: Jeg har før gjort opmærksom på et lille gratis applikation som du kan downloade på wwww.aim8tor.com Det er et gratis 3D program der faktisk kan rigtigt meget når man tænker på dens "størelse"...
Avatar billede zerohero Nybegynder
07. maj 2002 - 18:03 #5
Her er en liste over de førnævnte programmer så kan du jo selv vurdere, hviken du helst vil arbejde med - alle programmer er profesionelle High-End løsninger og bliver derfor alle brugt i 3D branchen:

www.discreet.com - 3D Studio Max
www.aliaswavefront.com - Maya
www.softimage.com - SoftImage
www.newtek.com - LightWave

Alle siderne har fede og meget inspirerende gallerier og selvfølig en masse information...

ZeroHero
Avatar billede mikkeljans Nybegynder
08. maj 2002 - 13:00 #6
Animation Master $300 - www.hash.com
Rhino3D $1.195 - www.rhino3d.com
Lightwave $1.595 - www.newtek.com
Maya $1999 - www.aliaswavefront.com
3D Max $3495 - www.discreet.com
Softimage|XSI $? - www.softimage.com

Jeg vil anbefalde Maya.
Du kan Download Maya her:
http://www.aliaswavefront.com/freemaya
Avatar billede initializing Nybegynder
08. maj 2002 - 13:43 #7
1. 3D Studio MAX
2. Maya 4
3. LightWave

Dem jeg går ind for =)
I starten kan de godt være lidt svære men du kan  finde tutorials til 3dsmax på www.3dmaxer.dk

-Martin
Avatar billede stue11 Nybegynder
08. maj 2002 - 15:11 #8
Køb Amorphium Det er et meget et hvis du købte K-komputer så havde du det da det havde hele versionen med men fang mig på ICQ på: 147871710 så kan jeg give dig over det kommer først hjem på søndag
Avatar billede michael-k Nybegynder
08. maj 2002 - 23:23 #9
Jeg ville nok overveje at prøve 3dsmax. Det er kanont svært i starten, da der er så utrolig mange muligheder i det. Men når du først har fået lært det grundlæggende kan man ikke slippe det igen :)
Da 3ds max er så udbredt, begynder så at der er utrolig meget hjælpe at finde på nettet gratis, både på danske og engelsk.
Massere af tutorials, artikler, forums osv.
Har lige et par links jeg syntes du skulle prøve at besøge hvis du vælger 3dsmax
www.3dmaxer.dk    En god dansk side om programmet. Hvis det ikke er nok har de et godt forum, samt en meget god chat på irc.
www.3dbuzz.com    Et must see.  Lige godt hvad program du vælger at arbejde med skal denne side besøges, der er alt ;)

Vil også lige gøre lidt reklame for www.cadskolen.dk som har nogle gratis fjernundervisningskurser til 3dsmax, autocad og photoshop.
Er selv startet på deres 3dsmax kursus og det er et utroligt godt kursus med meget god og forklarligt matriale hvor du kommer gennem 3dsmax universet på 4 måneder :)

Håber det kunne bruges lidt

/Michael Knudsen
Avatar billede hofer Nybegynder
17. maj 2002 - 14:45 #10
Har du nogen konkrete opgaver, som du skal have løst. Så er det nemmere at vurdere, hvad du har brug for. Skal du mest konstruere objekter, scener/landskaber eller animationer? Selv bruger jeg Amorphium Pro til objekter og Vue d'Esprit til scener/baggrunde/landskaber. Begge kan lave diverse animationer. Det arbejder fint sammen, blot er Amorphium ikke altid så velegnet, hvis man skal lave noget millimeternøjagtigt. Hvis du har tænkt dig at købe programmerne, er det ihvertfald en både billig og stærk kombination, som også er relativt nemme at arbejde med.
Avatar billede lee Nybegynder
25. maj 2002 - 11:01 #11
Micrografx simply 3d vil jeg klart anbefale.. det koster ikk emeget mere end 500 kroner og er rigtig godt at starte med.

/Lee
Avatar billede zerohero Nybegynder
25. maj 2002 - 11:03 #12
Det var faktisk også det program jeg startee med i sin tid :))
Avatar billede lee Nybegynder
25. maj 2002 - 11:05 #13
http://www.webdeveloper.com/design/design_reviews_webtricity.html
her kan du finde en trial og teste om det er det du søger *S*

/Lee
Avatar billede lee Nybegynder
25. maj 2002 - 11:07 #14
zerohero>> ja *S* Vil du ikke også anbefale simply 3d ?
Det er utrolig nemt at finde rundt i.. og er et godt program at lære de forskellige grund principper i ;o)

/Lee
Avatar billede lee Nybegynder
25. maj 2002 - 11:08 #15
hov forkert link.. prøver lige at finde en trial til dig.
Avatar billede lee Nybegynder
25. maj 2002 - 11:36 #16
http://www.omicro.com.br/downloads/descripcion.php?downloadID=2012

her er der en trial til simply 3d har selv hentet den for at tjekke det var den..

/Lee
Avatar billede skovenborg Nybegynder
25. maj 2002 - 19:56 #17
Kan også anbefale Simply 3d (har set det i enkelte butikker til en hund) - den har sine begrænsninger, men er total let at bruge i forhold til andre 3d-programmer (3d er i det hele taget besværligt at bruge)
Avatar billede silkjaer Nybegynder
26. maj 2002 - 04:11 #18
Det bedste at starte med som newbie er MilkShape.. der er ikke så mange funktioner, og efter et stykke tid, kan du så gå videre til 3dsmax eller lightscape..
Avatar billede -xyz- Nybegynder
30. maj 2002 - 23:12 #19
Hvis du holder det lovligt vil jeg anbefale Maya 4 LE (learners Edition) da det er Gratis og har alle funktioner som det fulde program har der kan downloades her
http://www.aliaswavefront.com/en/Tmpl/Maya/html/index.jhtml?page=/en/Community/Special/maya_ple/index.jhtml&style=normal

Der følger tut's med som er til at forstå selv jeg kunne og jeg bruger normalt 3ds max på lavt niveau
Avatar billede claus_jac Nybegynder
27. august 2002 - 12:53 #20
For ikke at blive vildt forvirret, skal du nok starte med at stille dig selv et par spørgsmål.
1. Hvad vil jeg gerne lave??????? Programmerne er mere eller mindre gode til det ene og dårlige til noget andet. (med mindre man tager monsterprogrammerne som maya, max og lightwave.)
2. hvilken type 3d vil jeg lave? (hænger tæt sammen med nr.1) nurbs bruges blandt andet i bilindustrien, da tegningerne kan overføres til maskiner der rent faktisk kan lave bilen. Det er meget tegn en linje forbind en linje lav en flade etc. til disse formål er maya, rhino klart de bedste. er det polygon modelling, hvor ens figur er lavet af punkter som danner trekanter, 4kanter og 5 kanter, så er max klart på hjemmebane. (dette kaldes også boxmodelling) prøv endvidere disse 2 programmer. De er rimelig lette at gå til og kan konvertere til andre formater. www.wings3d.com (helt gratis), Nendo fra www.izware.com demo, men kan gemme i nendoformat og wings3d kan konvertere ndo formatet til 3ds, dxf, obj og andre!!! ( hint: programmernes menu kommer frem ved højreklik!!!)

Det var forhåbentlig lidt mere hjælp.
Claus
Avatar billede osborne Nybegynder
28. marts 2004 - 00:33 #21
Set på: http://www.zaon.com/company/articles/3d_rendering.php

Which 3D Software is the Industry's Best? Almost every 3D artist has heard this one: "Blah-blah program is the best! All the top artists use it." Anyone who suggests that one particular 3D software application is the clear-cut winner and best solution overall is someone whom you should promptly ignore. Dismiss them as religious zealots. It's amazing how artists go to such lengths to defend their beliefs and choices in 3D software, as if to convince themselves as much as others. Moreover, interestingly it's often the least talented artists who are most adamant in preaching about a particular 3D program's superiority. This is politics and religion for the artist, and online debates rarely prove more than who is the most tenacious or talented speaker. The 3D industry is too diverse for any particular program to consistently shine above all others.
Avatar billede osborne Nybegynder
09. oktober 2005 - 02:10 #22
he he .. nu kommer der jo nok snart et 3ds maya .. det BEDSTE 3d program :-) ... her hvor Autodesk (3ds max) lige har købt Alias (Maya) :-)

Bliver sjovt at se hvad der sker.