Avatar billede rapp Nybegynder
07. maj 2002 - 15:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Scroll

Hejsa,

Jeg er igang med at udforme en Projektdatabase og kunne godt
tænke mig at lave en Kontakthistorik. For at den ikke skal tag for
meget plads kunne det være fedt med scrollbars og kun vise
de første 5 (nyeste øverst)
- men hvordan biiiiiiip laver jeg det..?

Se også dette link http://www.rapp.dk/projekthis.html
Avatar billede lykkeb Nybegynder
07. maj 2002 - 15:11 #1
Se om du ikke skulle kunne finde noget om det på www.script.dk
Avatar billede rapp Nybegynder
07. maj 2002 - 15:16 #2
Du har set at spørgsmålet er oprettet i Filemaker..?
- på script.dk kan jeg ikke se noget vedr. Filemaker!
Avatar billede tipsen Nybegynder
08. maj 2002 - 10:29 #3
rapp: Du skal ikke tage lykkeb's svar seriøst - han/hun ræser bare lidt rundt og laver vilkårlige svar på spørgmål i håb om lidt point...
Avatar billede rapp Nybegynder
08. maj 2002 - 10:32 #4
Tom Thanks for det tipsen...
Avatar billede erik_rald Nybegynder
08. maj 2002 - 12:03 #5
Du har et felt Firmanavn og et felt Kontakt. Begge tekstfelter. Det sidste felt kan være uudfyldt eller det kan antage en bestemt værdi, f. eks. Ja (brug f. eks. en værdiliste, sæt feltformatet til afkrydsningsfelt og vis kun afkrydsningsfirkanten, så kan der ikke gå noget galt). Definer en ny relation (File > Define Relationships > New). I Open file-dialogboksen vælger du den selv samme fil (projektdatabasen), som du er i. Du laver altså en selvrelation. Du vælger derpå som det felt, relationen skal matche til, feltet Kontakt, i begge de to feltoversigter. Giv relationen et navn, f. eks. Selvrelation og klik OK, derpå Done. Derpå går du i layout-mode og laver en ny portal (den stiplede firkant), anbring den i body i et layout, der viser firmaets data. I Portal Setup-dialogboksen vælger du nu Selvrelation, og antallet af rækker, der skal vises, og klikker Show vertical scroll bar til. Klik OK. I layout-mode indsætter du nu feltet Firmanavn i den øverste række i portalen. I browse mode vil du nu se en scroll-liste over de firmaer, der har samme værdi i feltet Kontakt som den post, der er fremme. Håber, det var det, du ville have. Hvis de skal sorteres tidsmæssigt, må du have et felt Dato, som du kan sortere dine poster på.
Avatar billede rapp Nybegynder
08. maj 2002 - 12:10 #6
Tak, jeg prøver...
- vender tilbage senere!
Avatar billede rapp Nybegynder
08. maj 2002 - 12:25 #7
Jeg kan sku ikke få det til at virke...
Hva siger du til 150 ekstra og så laver du et eksempel og mailer
det til mig..? ml@rapp.dk
Avatar billede rapp Nybegynder
08. maj 2002 - 12:27 #8
Min database indeholder flere layouts med kontakthistorik...
- kan der holdes styr på det..?
Avatar billede dmcn Praktikant
08. maj 2002 - 12:27 #9
rapp : Husk lige maksimum på 200 point. Vil du give derover skal du flytte spørgsmålet til www.sharksforum.com.