Avatar billede gorba Nybegynder
23. juni 1999 - 00:57 Der er 46 kommentarer og
1 løsning

Ønske!!!

hej alle jer.

jeg sukker efter at blive ansat i et web firma med design af www-side.
jeg har bare ikke råd til de kurser, jeg er bare kommet for sent igang med interessen. Jeg har lavet min side i ren HTML.
http://hjem.get2net.dk/gorba

tiden, ja. jeg har kun aften timerne til at læse og fikse, så mit handicap.
Grafik, coreldraw. mv.
Det er måske fjollet at skrive her, men annoncerne er jo" Være master i asp, java, html, osv."

men er der nogle der har en god ide, til en slags genvej, det er egenligt det jeg fortager mig, at designe om og om på min hjemmeside, men de kunne være spændende at være ansat i et design firma.

sorry jeg er nærig med point. men der skal være til de spørgsmål jeg stiller i " programmering".

martin H.

Avatar billede gorba Nybegynder
23. juni 1999 - 00:59 #1
hej igen..
" Det kunne være spændende " skal der stå...

martin.H
Avatar billede unhuman Nybegynder
23. juni 1999 - 02:19 #2
hvad mener du med en genvej????

Hilsen Unhuman
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. juni 1999 - 03:12 #3
gorba>> ok jeg har set din side, den er da pæn nok men med al respekt for dit arbejde vil jeg sige at den ikke lige ser så proffessionel ud som dem man ser rundt omkring, men du skal bare klø på og så få lavet en masse sider og se folks mening, så skal du nok få nogle erfaringer....

du har i øvrigt ikke demonstreret noget ASP og java?
Avatar billede thony Nybegynder
23. juni 1999 - 11:05 #4
din side er meget pæn, og jeg villle da også gerne have en til vudere min side
www.starup.dk( jeg manler lige det sidste men er godt på vej....
har selv skrevet det meste selv !!

med venlig hilsen

thony
thony@starup.dk
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
23. juni 1999 - 13:25 #5
Ja der er vist MEGET arbejde endnu før du bliver interessant for et web design firma...
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
23. juni 1999 - 13:25 #6
cyberesben>>Kan man ikke se noget af dit arbejde?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. juni 1999 - 13:29 #7
www.starup.dk giver en javascript fejl hos mig så jeg ikke kan bruge menuen... du skal nok lige teste den i netscape en gang...

og desuden vil jeg sige at layoutet nok er lidt for gråt, og at de der rammer om tabellerne ikke er SÅ pæne...

men ellers er den ok din side!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. juni 1999 - 13:30 #8
http://www.musicsearch.subnet.dk

ellers er der min gamle HP på http://www.esben.suite.dk men den er over 1 år gammel!
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
23. juni 1999 - 13:44 #9
cyberesben det ser sgu heller ikke for pænt ud ;-)

Tror du bruger for meget tid på koder frem for din Photoshop *g*
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
23. juni 1999 - 13:45 #10
Gider du ikke lige vende tilbage til mit spm. på: http://eksperten.dk/spm.asp?id=2011 ??
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. juni 1999 - 13:48 #11
dk>> som sagt er den der esben.suite over 1 år gammel

alt det fede jeg lavede i photoshop blev ædt af CIH :-(((((((((((
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. juni 1999 - 13:53 #12
men du er velkommen til at komme med mere specifik positiv kritik
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. juni 1999 - 13:57 #13
eller http://www.dkchatring.person.dk den er også min
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. juni 1999 - 13:58 #14
Avatar billede tast Nybegynder
23. juni 1999 - 23:01 #15
Er der en dybere mening med at programmere det hele selv,- når der f.eks findes programmer som Macromedia Dreamwever, som kan lave mouse over og meget mere......
Er det bedre at programmee det hele selv?
Hvad er ulempen ved at bruge Web programmer som Macro. Dream.????

Tast
Avatar billede cyberesben Nybegynder
24. juni 1999 - 01:05 #16
tast>> at man bedre kan overskue det/kontrollere det når man selv laver koden ved hjælp af stone's webwriter www.stoneware.dk
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 1999 - 01:13 #17
Gorba Jeg har placeret din website i Foretrukne, så høre du fra mig, hvis det bliver aktuel. Jeg går ud fra, der findes en e-mail på den side Ok.
Avatar billede a1a1 Novice
24. juni 1999 - 15:29 #18
--->>>>>>>
tast

ja ellers ved du ikke hvad der sker, og nogle smarte programmer tilføjer alt muligt lort, som ikke er nødvendigt......
Avatar billede gorba Nybegynder
24. juni 1999 - 19:54 #19
øhh, sikke en gang respons..
tak for ros af siden.

cyberesben>
har jeg sagt jeg er expert i ASP - JAVA.
Avatar billede gorba Nybegynder
24. juni 1999 - 19:55 #20
unhuman>
ja, genvej som at blive " lært" af andre webmaster istedet for de dyre kurser.
Avatar billede gorba Nybegynder
24. juni 1999 - 19:58 #21
dkkarpen>
jamen det er rigtigt det med" meget arbejde" mangler efterhånden ide'er til ens egen side når man snart har lavet om og om på dem...

men siden har fået et 4 tal i et program der tjekker hvorhurtigt ens HP er om at blive indlæst.
og dvs, så må den være brugervenlig :-)

Avatar billede gorba Nybegynder
24. juni 1999 - 20:03 #22
dkkarpen:

ok, til det sidste...

og til andre så skal de lige siges at denne side har jeg lavet, men det var før jeg begyndte at skrive i html og javascript.

http://www.sydkysten-computer.dk/

Avatar billede dkkarpen Nybegynder
24. juni 1999 - 20:21 #23
Her er nogle gode råd for en gammel garvet i faget:

1) Drop alt hvad der hedder gratis grafik på din hjemmeside. Ingen grimme animimerede gif'er. Design selv alt det grafik du behøver.

2) Det er ikke en kvalitet i sig selv at have programmeret via notesblok eller lign. Men det er en fordel for webmasteren at kunne håndtere kodesproget, for at kunne opnå det bedste resultat. Men programmer som FP 2000 og Claris Homepage er meget nyttige værktøjer.

3) Undgå den sorte baggrund i starten. Den er meget svær at have med at gøre. Vent til du er blevet hård i Photo Shop/Paint Shop Pro. Så kan du lave utroligt flotte sider i sort. Du bør også undgå grimme baggrundsbilleder. Hold dig til en border og ensfarvet baggrund, det giver som oftest det bedste resultat.

4) Brug MEGET tid på nettet for at lure andres arbejde af. Du skal ikke kopiere men lade dig inspirere. Se hvordan de andre bygger deres hjemmesider op. Kort sagt: hver med på "beatet".

5) Lad hver med at uploade halvfærdigt arbejde ud på nettet. Vent til din side er fuldstændig færdigarbejdet. Så undgår du at give de første besøgende et dårligt indtryk

Det var nogle få men dog nyttige råd i jagten på en bedre hjemmeside. Held og lykke ;-)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
24. juni 1999 - 22:17 #24
dk>> jeg er helt enig... pånær et par tilføjelser som kommer senere, kunne jeg ikke have sagt det bedre
Avatar billede cyberesben Nybegynder
24. juni 1999 - 22:24 #25
her kommer en..

Brug IKKE java-appletter til din side... de er for ensformige og ressourcekrævende, og så videre, og til menuer mv. er det bedre at lave noget i photoshop og så noget javascript...
Avatar billede gorba Nybegynder
25. juni 1999 - 00:22 #26
Okeysa,,
det var gode råd må jeg sige, men dk>
hva er der specialt ivejen med den sorte bg i startsiden??
du skriver " brug ens bg farve" ?

men helt klart, lav eget grafik,
puha, det er netop mit handicap, men lidt kan man lave.

men som man ser på min side, funger den godt i explore, og kan så ikke forstå at i netscape under " min søn" køre den kun et halvt billede ind, den burde være stærkt i javascript. ikke?
og html koder, hmm, hos mig viser den bare noget russisk..

nå.
jeg kan ikke accepter svar?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
25. juni 1999 - 00:34 #27
gorba>> det er fordi du har lavet nogle fejl i din kode som netscape ikke tolererer...
Avatar billede gorba Nybegynder
25. juni 1999 - 01:03 #28
hejsa alle sammen
jeg vil godt accepter svar, men hvor fanden gør jeg det?
jeg kan ikke gøre en skid her ligenu.
har læst hvordan men nåjda hvor det hjælper...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
25. juni 1999 - 02:06 #29
nu kan du acceptere svar *S*
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
25. juni 1999 - 15:12 #30
cyberesben>>svar på hvad?
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
25. juni 1999 - 15:13 #31
cyberesben>>Du kan svare på: http://eksperten.dk/spm.asp?id=2011

Den mangler du vist...
Avatar billede gorba Nybegynder
25. juni 1999 - 15:55 #32
hmm, no responds...?
skal jeg bare marker accepter svar?
nu kommentere jeg.
Avatar billede gorba Nybegynder
25. juni 1999 - 16:00 #33
dkkarpen;
du får de point, men marker jeg " accepter svar" går det galt,
råd søges
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
25. juni 1999 - 17:59 #34
Hvis du vil acceptere mit svar, skal du først afvise cyberesbens. Herefter opretter jeg et svar som du kan acceptere.
Avatar billede gorba Nybegynder
25. juni 1999 - 22:10 #35
Den går til dkkarpen.
Avatar billede gorba Nybegynder
25. juni 1999 - 22:11 #36
så. karpen.
Avatar billede gorba Nybegynder
25. juni 1999 - 22:38 #37
cybesben>

ja, fede sider du laver, ligeså vel dkkarben>

Men jeg må erkende at grafik er mit det svageste, tag for eks, dkkarpens side der med de forskellige kontore, det er godt lavet.
Det er nok programmerne man bruger der er en del uoverskueligt.

gorba
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
25. juni 1999 - 22:39 #38
Takker ;-)
Avatar billede gorba Nybegynder
25. juni 1999 - 22:41 #39
men i laver tunge sider,, :-)
Avatar billede gorba Nybegynder
25. juni 1999 - 22:47 #40
holda ferie,,
cyberesben>

fede side du har lavet den med linket fra jeres projekt.

hmm
det gør en sgu deprimeret...:-)
Avatar billede gorba Nybegynder
25. juni 1999 - 22:48 #41
iorden..
Avatar billede gorba Nybegynder
25. juni 1999 - 22:54 #42
thony>

ja, din side er ikke så ringe..
more depri:-)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
25. juni 1999 - 23:55 #43
gorba>> hvilken en af mine projekt sider?

den med rockerne eller den med internet?
Avatar billede gorba Nybegynder
26. juni 1999 - 22:56 #44
internet-)

Avatar billede cyberesben Nybegynder
26. juni 1999 - 23:02 #45
seriøst, synes du at den er flot designet?

jeg synes ikke den er ret fed, det eneste fede ved den er sgu de der "tilbage knapper", javascriptet er også totalt lortet kodet
Avatar billede douglas Nybegynder
02. juli 1999 - 02:33 #46
Jeg vil lige sige at din side ikke kan køre 800x600 og det er lidt synd da det skal sider kunne køre...
Avatar billede douglas Nybegynder
02. juli 1999 - 02:34 #47
Og en smartere titel end FRAMES, kunne også godt bruges