Avatar billede shaggy Nybegynder
07. maj 2002 - 10:37 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Komplekse tal

Jeg ved godt, at dette forum mest henvender sig til edb spørgsmål! Men jeg har et problem. Jeg skal lave et oplæg omkring komplekse tal til gym A niveau og aner ikke hvad det er! Er der ikke nogen der har noget teori / opgaver (m. udregninger) omkring emnet.

P.S. Det er kun til et mundtligt oplæg og ikke til afskrivning
Avatar billede allan-e-thomassen Nybegynder
07. maj 2002 - 10:45 #1
Jeg kan slå fast for dig at "normale" tal ligger på en tallinie, fx x-aksen i et koordinatsystem og tilhørerer de reelle tal.
Komplekse tal kan forestilles at ligge i rummet, hvor de har tre koordinater, nemlig (x,y,z).
Avatar billede mr-bob Nybegynder
07. maj 2002 - 10:48 #2
prøv www.math.com
Avatar billede shaggy Nybegynder
07. maj 2002 - 11:02 #3
jeg kunne godt bare bruge noget mere specifikt og måske også på dansk. Jeg har tjekket math.com og der er ikke rigtigt noget guld
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
07. maj 2002 - 13:37 #4
allan-e> nej de har kun to koordinater
Jeg har skrevet en stor skriftlig opg. om det, som du gerne må læse hvis du vil.

- Rod
Avatar billede shaggy Nybegynder
07. maj 2002 - 19:20 #5
Rod> Det vil jeg meget gerne.
gider du sende til muttley@why2k.org og lav det til et svar, så du kan få point.

Kodyl tak
//shaggy
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
07. maj 2002 - 22:53 #6
Har sendt den, håber at du kan bruge den. Den indeholder en begynder introduktion til komplekse tal.

- Rod
Avatar billede shaggy Nybegynder
08. maj 2002 - 08:35 #7
mange tak
Avatar billede allan-e-thomassen Nybegynder
08. maj 2002 - 13:58 #8
Rod>> Jeg vil gerne læse din opgave, jeg har ikke meget kendskab til komplekse tal, men har altid troet at forskellen fra reele tal er at de breder sig ud i rummet (hvis du forstår). Forhåbentlig kan jeg få en bedre indsigt.

/ET
et@enggaard.com
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
08. maj 2002 - 14:07 #9
Du er ikke helt ved siden af, men de breder sig kun ud i planen dvs. to koordinater. Du må da gerne læse min opgave, men du skal så også lige vide at jeg har lavet en fejl i en regneregl et sted (kan ikke huske hvor, men tror nok at det er ved multiplikation). Det er en trykfejl, men jeg fik det aldrig lige rettet, og det er ved at være et stykke tid siden så jeg kan alligevel ikke huske så meget af hvordan det hænger sammen :)
Men hvis det bare er for at få lidt indsigt så er det lidt ligegyldigt.

- Rod
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
08. maj 2002 - 14:08 #10
Det skal også lige siges at min opg. ikke udelukkende er om komplekse tal, dener også om fraktaler, som er en af de ting man kan bruge de komplekse tal til.

- Rod
Avatar billede eldar Nybegynder
21. oktober 2003 - 10:14 #11
Hej Rod.

Er det muligt for dig at sende mig din opgave? Jeg har kun hørt
om komplekse tal fra min lærer, og det er ikki altid at læreren
er helt forståelig (hvis du ved hvad jeg mener.). Jeg kunne meget
gerne tænke mig at vide mere om evnet.

Kunne jeg få det? min email er ormurn@email.fo
Avatar billede 12tri Nybegynder
22. november 2003 - 20:14 #12
Jeg vil meget gerne se din opgave. Mail: morten@12tri.dk