Avatar billede zippery Nybegynder
06. maj 2002 - 23:56 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

3ds max r4

se her (ang. Max)!

Jeg har fundet to gode tilbud på 3ds max...

Det ene er naturligvis studietilbuddet hos 3d connecting til kr. 2.000,- ekskl. moms og levering. Versionen hedder 2.5!

Det andet er en version R4 (vel en 4.3? - jeg aner intet om max endnu...) med flg tilbehør:
"Includes: character studio 3.3,vecta 3d, reactor 1.3, 3 user reference volumes & tutorial manual (with a training CD)" til 675 dollars - knap kr. 6.000.

Det tredje tilbud er naturligvis industriversionen til urealistiske priser i himlen og passer slet ikke til mit temperament (læs: behov).

Det første tilbud er nok rigtig godt, men er det andet íkke lidt bedre (prisen fraset)?

Jeg åbner i øvrigt spørgsmålet i håb om at lidt nyttige sidebemærkninger måtte poppe op...
Avatar billede zippery Nybegynder
06. maj 2002 - 23:59 #1
Nota bene: Tilbud 2 findes her:
http://www.studica.com/Discreet/product_detail.cfm?productid=555
(Marker og indsæt i browserens adressefelt)
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2002 - 00:01 #2
Tilbud 1 er dybt forældet, men det kommer jo an på hvor meget du regner med at bruge det.
Avatar billede zippery Nybegynder
07. maj 2002 - 00:05 #3
Ja, glimrende. Det er sorteret fra. Lyder det andet ikke som et "slå til" tilbud?
Avatar billede michael-k Nybegynder
07. maj 2002 - 00:05 #4
Tilbud 1 er udemærket  bruger selv 3.0 og den er fin nok.
Gik på en skole engang hvor vi brugte 3.1 som også var ganske udemærket mange af de virksomheder der var tilknyttet skolen brugte også 3.1
Lidt ligesom photoshop der kan man sagtens bruge version 5 eller 5.5 selvom der er en 7er.
Tilbud 2 virker okay billigt  den ville jeg nok tage hvis jeg var dig.
Men vil du have et godt og billigt skal det være 1eren  som du også sagtens kan bruges til tutorials lavet til version 4  :)
Avatar billede zippery Nybegynder
07. maj 2002 - 00:07 #5
Kan det købes fra Danmark?
Avatar billede zerohero Nybegynder
07. maj 2002 - 00:15 #6
Det første tilbud er vel ok, men det ER en meget gammel version.
Det sidste tilbud er ikke muligt, med mindre du kan dokumentere at det skal anvendes til undervisningsbrug - altså til undervisnings institutioner osv... og ja det tvivler jeg lidt på at det er :-))

Prøv i stedet at skrive en mail til Discreet og forklar dem din situation, hvem du er, hvad du ønsker osv. Så vil de være behjælpelig med at levere en studie-version r3 til dig. Det er nemlig sådan at man på en eller anden måde ikke kan få andet end en r2.5, hvis man bor i Europa - men spørger du direkte discreet efter en version r3 Studie-version kan man godt... prisen på en r3 studie version (AM) ligger omkring på en 8.000-9.000 men så følger Adobe Photoshop (Studie-version) vist nok også med, men det kan du jo selv se efter på www.discreet.com ...

Held og Lykke

ZeroHero
Avatar billede zerohero Nybegynder
07. maj 2002 - 00:18 #7
michael-k>> Det er korrekt at man sagtens kan leve med en r2.5, problemet ligger bare i at laaaangt de fleste fede plug-ins oftest kun er kompatible med nyere versioner altså omkrimg r3 og op efter!!!
Avatar billede zippery Nybegynder
07. maj 2002 - 00:18 #8
Til interesserede: Produktlinket ovenfor henviser til et tilbud, der kan udnyttes overalt, men det er ikke en studenterversion. Samme tilbud kan nemlig fås som studenterversion med en besparelse på 200 dollars (dvs. 475 dollars), men det er kun for amerikanske highshool-students og skoler i tilknytning til specifikke grafik- og animeringsuddannelser og den slags i USA og Canada.
Avatar billede zippery Nybegynder
07. maj 2002 - 00:21 #9
Til zero-hero: Er det ikke snarere sådan, det er?
Avatar billede michael-k Nybegynder
07. maj 2002 - 00:25 #10
zerohero  jo det er rigtigt nok men hvis det er bare til at komme igang, er den okay og den rækker langt, til den tid kan du få en opgradering til den nye version, så i dag de havde en opgradering til 3.0 -> 4.0 til ikke så mange penge.
Men hvis jeg var dig ville jeg nok overveje det nøje, da du kan få version 4 til 6000 kr  så har du råd til det er det vel et supertilbud.  Men det er jo også sure penge at give hvis det ikke lige er dig det program :)
Måske du skulle få tilsendt en trial version først
Avatar billede zerohero Nybegynder
07. maj 2002 - 00:26 #11
Jeg har selv forhørt mig hos 3D Connection og andre danske forhandler for omkring et halvt år siden og der fik jeg sammenstemmet det svar jeg allerede har fortalt dig!!! Jeg prøvede derefter at kontakte Discreet selv og det lod til at de var villige til at forhandle (jeg droppede dog tanken om en studieversion, da jeg i mellemtiden fik økonomisk forbedrelser til at købe en fuld version r4.2) :-))
Avatar billede zerohero Nybegynder
07. maj 2002 - 00:27 #12
Nej, du kan nemlig ikke opgradere en Studie-Version....
Avatar billede zerohero Nybegynder
07. maj 2002 - 00:29 #13
Desuden er en studie-version licens kun gyldig i omkring 2 år... derefter må du købe en ny licens eller en fuldversion :-(
Avatar billede zippery Nybegynder
07. maj 2002 - 00:29 #14
Jeg mener: Prøv at se på dette link, der er magen til:

http://www.studica.com/products/index.cfm

Der er der nemlig en version (tilbud 2) i toppen af siden til 675 dollars, og
en anden (men identisk) i bunden til 475 dollars!
Avatar billede michael-k Nybegynder
07. maj 2002 - 00:29 #15
ok vidste jeg ikke  så er tilbud 2 helt klart at foretrække
Avatar billede zippery Nybegynder
07. maj 2002 - 00:31 #16
Præcis. Men jeg er ikke sikker på at den holder!
Avatar billede zippery Nybegynder
07. maj 2002 - 00:34 #17
Til svar fra undertegnede kl. 00.29.26:
Den første kunne nemlig måske være en privatbrugerlicens (som kan opgraderes etc.), mens den anden og billigere er studierelateret (som ikke kan opgraderes eller købes af hvem som helst).
Avatar billede zerohero Nybegynder
07. maj 2002 - 00:36 #18
HUSK R4.3 er kun til undervisnings institutioner IKKE til personlig brug...
http://www.3dc.dk/software/3dsmax4/max43edu/max43.htm

se link...
Avatar billede zippery Nybegynder
07. maj 2002 - 00:39 #19
Så er jeg klar til at kontakte forhandlere. Tak for hjælpen.
Avatar billede zerohero Nybegynder
07. maj 2002 - 00:42 #20
Held og Lykke :-))
Avatar billede zippery Nybegynder
07. maj 2002 - 00:43 #21
Du får point.
Avatar billede zerohero Nybegynder
07. maj 2002 - 00:49 #22
Jeg har ikke givet svar så jeg kan ikke modtage points - men behold du dem bare - du vil sikkert få brug for dem i fremtiden når du har anskaffet dig en 3D Studio Max :-)) Forresten så skal du lige vide at en Studie Licens til 3D Studio Max kun er gyldig i omkring 2 år, derefter skal du enten købe en ny eller en fuldversions licens!
Avatar billede zippery Nybegynder
07. maj 2002 - 00:57 #23
Det er jeg ked af. Jeg klikkede bevidstløs på "accepter" og gav mig selv pointene.
Avatar billede innovator-maniac Nybegynder
07. maj 2002 - 08:57 #24
zerohero- så vidt jeg kan se på linket deroppe får man en version, der ikke løber ud efter 2 år... der står "Unlimited term = 675$"
Avatar billede zerohero Nybegynder
07. maj 2002 - 09:15 #25
Ja, du har vist ret - normalt ligger den på en periode på 2 år!
Avatar billede innovator-maniac Nybegynder
07. maj 2002 - 14:10 #26
Det har jeg så også haft læst et andet sted...