Avatar billede honey Nybegynder
06. maj 2002 - 23:12 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Win98 el. 2000 ?? Brug for hjælp.......

Jeg bruger mest min computer til spil og har i forvejen nogle problemr jeg ikke kan finde ud af hvor stammer fra.. !! Det jeg rent faktisk bare ville høre var hvilken én der er bedst til spil. Og hvilken én der er mindst problemer med. Det spil jeg spiller mest er The sims. Mit grafikkort er NVIDIA GeForce MX/MX 400 og A7V-E, socket A motherboard, KT133 chipset (ved ikke om det er vigtigt!). Har ikke så mange piont men håber nogen vil hjælpe alligevel..
Avatar billede darkside Nybegynder
06. maj 2002 - 23:14 #1
98 er bedst til spil, men windows 2000 er mere stabil og kører bedre en windows 98..
Det skal lige siges at spil kører oxo fint på 2000 :)
Avatar billede honey Nybegynder
06. maj 2002 - 23:17 #2
jeg har siddet og læst nogle gamle sp og der står noget om at 2000 ikke er sååå.. go' til spil der bruger 16-BIT ???
Avatar billede djeclemen Nybegynder
06. maj 2002 - 23:17 #3
XP er endu bedre
Avatar billede ztuff Nybegynder
06. maj 2002 - 23:18 #4
win2000 kan ikke bruges til DOS spil... Ikke hvad jeg ved af ihvertfald
Avatar billede ztuff Nybegynder
06. maj 2002 - 23:18 #5
Så jeg vil nok anbefale win 98
Avatar billede darkside Nybegynder
06. maj 2002 - 23:19 #6
djeclemen, nogen gange, andre gange ikke!
XP er ikke glad for 16 bits programmer...

honey, jeg sidder selv ved en 2000 maskine og har ingen probs med de gamle spil :)
Avatar billede honey Nybegynder
06. maj 2002 - 23:19 #7
djeclemen >> jeg har prøvet XP "engang" men havde problemer og samtidig med problemerne fik jeg ny harddisk og valgte at få 98 på så XP vil jeg ikke igen.. :-)
Avatar billede honey Nybegynder
06. maj 2002 - 23:21 #8
ztuff >>DOS spil er sims et dos spil ?? er ikke så meget inde i "bagtingene" ved en computer...
darkside >> hvad er gamle spil ??
Avatar billede darkside Nybegynder
06. maj 2002 - 23:23 #9
honey, nej The SIms er et Windows Spil :)
Det kører fint i 2000 :)
Avatar billede honey Nybegynder
06. maj 2002 - 23:26 #10
Og NVIDIA er også godt nok !! Og hvad er gamle spil ?? Fra '90 eller før ??? har du ikke Lesure suit Larry ?? Theme Hospital eller Theme park ??
Avatar billede darkside Nybegynder
06. maj 2002 - 23:30 #11
Hm ved ikke helt med de gamle versioner af Lesure Suit Larry, men Theme serien skulle der ikke være nogen probs med
Avatar billede honey Nybegynder
06. maj 2002 - 23:30 #12
hvordan "sletter" jeg hele Win98 og installere 2000 ?? Kan jeg godt gøre uden af have cd'erne til de forskellige driver ?? Hvis jeg ikke kan det er nogle steder på nettet jeg kan hente dem ???
Avatar billede darkside Nybegynder
06. maj 2002 - 23:32 #13
Normalt er det bare at smide windows 2000 CD'en i drevet og ændre i bios så computeren starter fra den..

Du kan nemt finde de drivere du skal bruge på nettet
Avatar billede darkside Nybegynder
06. maj 2002 - 23:33 #14
Bare husk at lav backup hvis du har noget du vil gemme på dit C drev.
Avatar billede honey Nybegynder
06. maj 2002 - 23:34 #15
jeg har Theme Park men det er fra '94, ( og kan heller ikke spille det da det "kører" for hurtigt!). men mit sp til dig var om du ikke havde Theme Hospital/ larry ( eller ved hvor man kan få spillene henne) :-)
Avatar billede honey Nybegynder
06. maj 2002 - 23:34 #16
altså gemme tingene på en disk ??
Avatar billede darkside Nybegynder
06. maj 2002 - 23:35 #17
Hm tvivler på at de kan findes lovligt på nettet..du kan sikkert finde dem hos en der sælger brugte spil og tegneserier :)
Avatar billede honey Nybegynder
06. maj 2002 - 23:37 #18
har prøvet cypercom, men kunne ikke rigtig finde det jeg ville have ....
Avatar billede darkside Nybegynder
06. maj 2002 - 23:38 #19
Hm det kan desværre godt være svært at få fat i de gode gamle spil idag.. :(
Avatar billede honey Nybegynder
06. maj 2002 - 23:40 #20
men prøver da lige at gå derind. Jeg skal bare gemme tingene på en disk ?? også driverne eller "alm." ting ?? Mine egne ting ??
Avatar billede darkside Nybegynder
06. maj 2002 - 23:41 #21
Yea, alt det du gerne vil gemme skal du evt flytte over p ådit D drev hvis du har sådan et...så har du det stadigt selvom du installer windows 2000
Avatar billede honey Nybegynder
06. maj 2002 - 23:43 #22
Ja gamle og gamle det går jo an på hvor gammel man selv er.... :-) Mit D drev er til min cdrom ???
Avatar billede honey Nybegynder
06. maj 2002 - 23:45 #23
Cybercom havde udsolgt af theme'erne og ikke nogle larry. der må da være nogle i lille danmark stadig.... :-(
Avatar billede darkside Nybegynder
06. maj 2002 - 23:45 #24
Hm er din HD kun i 1 stykke?
Har du kun et drev?
Avatar billede honey Nybegynder
06. maj 2002 - 23:47 #25
Kan jeg lave et E drev eller lign. ?? ( måske åndsvagt sp !! )
Avatar billede honey Nybegynder
06. maj 2002 - 23:48 #26
1 stykke ???????????????????? aner simpelhen ikke hvad du mener !!!!!!!!!!!!!! Er lidt "dum" til det der .....  Jeg har A, C og D drev
Avatar billede darkside Nybegynder
06. maj 2002 - 23:50 #27
Hm, så er det lidt svært at lave backup...så skal du ikke forsøge at installere windows 2000 med mindre du ikke har noget imod at miste alt dit data
Avatar billede honey Nybegynder
06. maj 2002 - 23:52 #28
det har jeg , hvad pokker kan jeg så gøre ??? Jeg har MÅSKE først mulighed for at  ham der har lavet harddisken til mig har tid til at kigge på den....
Avatar billede darkside Nybegynder
06. maj 2002 - 23:55 #29
Det ville nok være det bedste, og så bed ham om at dele din HD op i 2 dele istedet for 1, så har du ikke problemer næste gang du skal formattere :)

/DarkSide <-- Takker af for iaften, vil gå iseng :)
Avatar billede honey Nybegynder
06. maj 2002 - 23:56 #30
mange tak det skal jeg også selv...du vil ikke have point ?? :-)
Avatar billede darkside Nybegynder
06. maj 2002 - 23:58 #31
Ej behold dem :)
Avatar billede honey Nybegynder
06. maj 2002 - 23:58 #32
Jeg venter nemlig bare på at han får tid, og du hjalp mig ... :0)
Avatar billede honey Nybegynder
06. maj 2002 - 23:59 #33
er du helt sikker ??? For så siger jeg da mange tak !!!! ???
Avatar billede honey Nybegynder
07. maj 2002 - 00:05 #34
Jeg takker darkside for den venlige hjælp.. :0D