Avatar billede cool_cav Nybegynder
06. maj 2002 - 13:15 Der er 27 kommentarer og
2 løsninger

Ny hjemmeside på internettet....!!

Hejsa med jer allesammen....!! Vi er en DJ-gruppe der lige har lagt vores hp på nettet, og vi ville gerne høre jeres mening...!! Den mest ærligste mening får point....!! Adressen er: http://www.friserverplads.dk/cool-djs

MvH

Jesper...!!

P.S. Hvor kan man få et kortere www-adresse gratis???
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
06. maj 2002 - 13:17 #1
Noget langsom at loade, men det er jo nok friserverplads ´s skyld

No ofens men jeg håber virkeligt at i er bedere til musik end hp
Faven grøn og blå er ikke god på den måde i menuen

Den lugter lidt af Frontpage

MC
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2002 - 13:18 #2
det er der ikke meget i må jeg indrømme, det ligner noget der er bikset sammen i frontpage på 2 min.... prøv med noget grafik på siden, og gå væk fra frames, de fungere alligevel ikke optimalt.

mvh.
www.questis.dk
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
06. maj 2002 - 13:18 #3
Ok så lige på billederne, I er ikke bland de ældste mennesker jo, Så jeg tager faktisk hatten af for at i gør et forsøg.

Men kig lidt på jeres farve valg, Den er meget meget mørk, Den kunne godt gøres lysere, med nogle spotligths for at holde diskotek imaget

MC
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
06. maj 2002 - 13:18 #4
det tager en krig at loade billederne - og fjern det antihøjreklikspis!
baggrunden skal da ikke være sort - det er for dystert
men ellers passer den vel meget godt til jer, der har lavet den! Og det gør jo ikke noget!
Avatar billede cool_cav Nybegynder
06. maj 2002 - 13:18 #5
Desværre, der er ikke blevet brugt frontpage...!!! Og vi er MEGET bedre til musik end til hjemmesider...!!
Avatar billede taskmgr Nybegynder
06. maj 2002 - 13:19 #6
Jeres logo bør i lave i jpg eller gif.

Det fylder 500KB, hvilket tager en del tid (for lang tid) at hente ned...
Avatar billede cool_cav Nybegynder
06. maj 2002 - 13:20 #7
Har i nogle generelle forslag med jeres egne html....! Så er i velkomne til at paste det ind...!!
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
06. maj 2002 - 13:21 #8
Lidt menu struktur

Lav en referenceliste Hvor i har spillet osv osv
Lav en testamonials bog hvor folk i har spillet for eller festens gæster kan give deres b7 på hvordan i er

Husk Kretik Om det er dårligt eller godt gør jeg kun bedere

MC
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
06. maj 2002 - 13:21 #9
Hvad vil I med dette:

<script language="JavaScript">
<!--

if (navigator.appName == "Microsoft Internet Explorer") {
function click() {
if (event.button==2) {
alert('Logoet er VORES!!!');
}
document.onmousedown=click
}
//-->
</script
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
06. maj 2002 - 13:24 #10
Lidt lysere tekst,

En lidt mere seriøs tekst

MC
Avatar billede mr-bob Nybegynder
06. maj 2002 - 13:25 #11
bruger i flash?
Avatar billede mr-bob Nybegynder
06. maj 2002 - 13:25 #12
<PARAM NAME=movie VALUE="det der dj pis.swf">
Avatar billede cool_cav Nybegynder
06. maj 2002 - 13:28 #13
Ja, vi prøver at bruge flash...!!! Det script m. Logoet er vores bliver slettet...! Hvordan konverterer man fra .bmp til .jpg
Avatar billede nicklasb Nybegynder
06. maj 2002 - 13:30 #14
Ikke den kønneste hjemmeside jeg har set..
Det er højreklik kan i lige så godt glemme.. Jeg tror ikke der er nogle der er interesseret i jeres logo.. Og hvis man gerne vil have det, kan man bare "hive" i billedet og trække det op i Adressefeltet. Så er det lige til at snuppe.

Hvis du vil have et nemmere domaine-navn kan du gå ind på www.dot.tk

Find også nogle pænere farver.. Og sæt lidt billeder af jer rundt omkring.. Altså på alle de andre sider..
Avatar billede taskmgr Nybegynder
06. maj 2002 - 13:30 #15
Hvilket program har i lavet det i?
Avatar billede mr-bob Nybegynder
06. maj 2002 - 13:30 #16
cool cav> til det i skal bruge lige nu er det en ret dårlig idë at bruge flash!
Avatar billede nicklasb Nybegynder
06. maj 2002 - 13:31 #17
Du kan bruge Paint Shop Pro til at konvertere med..
Avatar billede cool_cav Nybegynder
06. maj 2002 - 13:32 #18
mr-bob>> Flash bliver slettet!!!!! Ved du hvordan man konverterer fra bitmap til .jpg???
Avatar billede taskmgr Nybegynder
06. maj 2002 - 13:35 #19
cool_cav >> Hvilket program har i lavet logoet i?
Avatar billede cool_cav Nybegynder
06. maj 2002 - 13:39 #20
taskmgr>>Kan ikke huske hvilket program....!
Avatar billede mr-bob Nybegynder
06. maj 2002 - 13:41 #21
cool> gør som nicklasb siger, brug paint shop pro til at konvertere med..... åbn billedet, og gem som jpg!
Avatar billede taskmgr Nybegynder
06. maj 2002 - 13:42 #22
prøv at åbne billedet i Paint (i windows), og vælg "Gem som" i "Filer"

Vælg så .jpg i den drop-down der er
Avatar billede spiers Nybegynder
06. maj 2002 - 13:43 #23
1) LAv design i Photoshop

2) SKift til ImageReady, og slice siden op, lav rollovers på knapperne.

3) ALDRIG BRUGE .bmp FORMAT TIL HJEMMESIDER!! Det tager SÅ lang tid at loade. Jeg sidder på en 10mb forbindelse, og det tog mig over 30 sek at loade siden. BRUG .jpg

4)I ImageREady kan i gemme siden som .html dvs den konvertere selv grafikken.

5) Når i har gemt den i .html så rediger den i DreamWeaver.

6) Mere brug af farver, i kan finde nogle sider hvor der er postet "web-sikre farver". SOm er farver der IKKE skifter nyancer, alt efter hvilken computer du ser den på.

7) Brug lidr kreativitet. Det ligner lidt noget som man ser på en side der hedder www.ompeter.subnet.dk eller noget der omkring.

8) Friserverplads har omkring samme uptime, som en 80 årig mands lem.
Hvilket siger lidt om at det er en dum idee at bruge friserverplads.dk

9) ehh.. Det var vist alt. I er velkommen til at maile mig hvis der er noget : lms@net.dialog.dk

//Spiers
Avatar billede mr-bob Nybegynder
06. maj 2002 - 13:49 #24
spiers, angående det første punkt.... med mindre de vil ud og bruge 5000 på photshop, så ville jeg vælge paint shop pro!
Avatar billede cool_cav Nybegynder
06. maj 2002 - 13:49 #25
Til Spiers>> Hvad ville du så foreslå i stedet for friserverplads.dk???? Ellers, tak for resten af din besvarelse, det gør vi så i den nærmere fremtid...!!
Avatar billede cool_cav Nybegynder
06. maj 2002 - 13:50 #26
mr-bob>> Vi har allerede photoshop.....!!
Avatar billede mr-bob Nybegynder
06. maj 2002 - 13:54 #27
cool nok, jamen så er det jo fjong!
Avatar billede spiers Nybegynder
06. maj 2002 - 23:12 #28
Jeg vil næste foreslå alt. Jeg kan ikke huske mange steder man kan få hosted sit website. :/
Det er en del tid siden jeg har haft brug for det, da jeg har mit eget domæne/webhotel. hehe..

Jeg siger ikke at i IKKE skal bruge friserverplads.dk (måske udtrykte jeg mig sådan før, det var en fejl, jeg har bare kun dårlige erfaringer med friserverplads.dk... Det var sådan jeg mente det :) ) - Derfor også min lille kommentar med en 80årig mand etc hehe...

Men brug det indtil i har fundet en der gider at hoste jeres site. (Ville gerne gøre det selv, men kan ikke give jer seperat login, så derfor kan jeg ikke hjælpe jer :/)... Desvære.

men indtil vidre, så er friserverplads.dk da en løsning, og så som jeg mener en har skrevet før (da jeg er for doven til at scrole op hehe), brug www.dot.tk eller ´hvad den nu er, til at for vidrestillet en side der fx hedder www.cool-DJs.tk til  http://www.friserverplads.dk/cool-djs.. Det navn er lidt nemmere at huske.  :)

Bare en idee. Men jeg ville lede efter et andet sted at smide mit site op..

//Spiers.
Avatar billede spiers Nybegynder
06. maj 2002 - 23:16 #29
Og så har jeg en lige en rettelse til - 3) ALDRIG BRUGE .bmp FORMAT TIL HJEMMESIDER!! Det tager SÅ lang tid at loade. Jeg sidder på en 10mb forbindelse, og det tog mig over 30 sek at loade siden. BRUG .jpg - det punkt.

I kan også bruge .gif da det ikke fylder så meget. MEN!! Det skal kun bruges til steder hvor der er en 3- 4 farver højst. (altså nyancer, ikke farver, 2 forskellige ting.)

Men for det meste, bare gør det til en tommelfinder regel at bruge .jpg

Det var vist det hele

Vh Spiers