Avatar billede lillelene Nybegynder
06. maj 2002 - 11:52 Der er 5 kommentarer

Få et object til at følge en kurve!!

Hvordan får jeg et object til at følge en buet linie, samtidig med at en video film bliver afspillet, objectet skal følge buen fra starten til slutningen af videoen?

Skriv på DANSK. Da jeg er begynder!!
Avatar billede blackpussy Nybegynder
06. maj 2002 - 20:17 #1
Prøv med StudioMax... :)
MVH
BlackPussy
Avatar billede Himbear Nybegynder
06. maj 2002 - 20:39 #2
Er det en bue du har tegnet den skal følge eller skal den bare bevæge sig i en bue?

Hvis det bare skal bevæge sig i en bue er det ikke så svært. Når du har lagt dig objekt ud på stagen, skal du ind i scoren. Find den sprite objektet ligger i og for enden af spriten skal du insætte et keyframe. Det gør du ved at klikke på enden (der hvor der en lille firkant). Og gå i Modify - Insert Keyframe. Nu er der en cirkel i stedet. Marker keyframen og på stagen skal du nu trække objektet til det det sted det skal slutte. Hvis du afspiller animationen skulle den gerne bevæge sig.

Så skal du bare insætte et keyframe i midten og gøre det samme. Markere den og trække objektet på scenen.

Så kan vi lige tage det med videoklippet bagefter, men jeg du må også hellere lige forklare hvad problemet er med det.
Avatar billede lillelene Nybegynder
07. maj 2002 - 09:39 #3
Problemet er, at det objekt der skal følge en buet linie(en streg der er tegnet)er en spoleknap til videoen. Den skal følge den buede linie samtidig med at videoen afspilles.
Det er meningen at man skal kunne trække i den for at spole i videoen.
Avatar billede lillelene Nybegynder
24. maj 2002 - 10:57 #4
Vi fandt aldrig en løsning på voers problem, men vi fandt på noget andet. Nu er projektet afleveret.
Avatar billede Syska Mester
23. juli 2004 - 19:28 #5
Så kan du vel lige lukke det her spm