Avatar billede dannyboy Nybegynder
09. juli 2000 - 21:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Find ASCII værdi på et tegn?

Jeg har en form, hvis input skrives i en kommasepareret fil.  Inputs separeres ved en lille firkant (ikke noget jeg styre) Nu vil jeg gerne finde ASCII værdien på denne firkant så jeg kan skrive en makro der kan udelade denne, ved importering i en database.
Avatar billede hatecaps Nybegynder
10. juli 2000 - 19:41 #1
prøv at åbne filen med notepad, og sæt fonten til Terminal. så kan du se hvilken karakter det rent faktisk er. Sandsynligvis er det en styrekarakter med et nummer mellem 1 og 31. Det kan du slå efter i en hvilken som helst ASCII tabel.
Avatar billede phpnewbee Nybegynder
11. juli 2000 - 14:35 #2
Det blev til en sort firkant med et hvidt nul indei ??
Avatar billede hatecaps Nybegynder
11. juli 2000 - 23:50 #3
ok, hvis det hvide hul er fyldt ud er det 8, hvis hullet blot har en hvid omkreds, men er sort i midten er det 10
Avatar billede dannyboy Nybegynder
12. juli 2000 - 11:03 #4
Jeg får det også til 10 (Linefeed).

Tak for hjælpen!