Avatar billede 1kuben Nybegynder
04. maj 2002 - 23:40 Der er 14 kommentarer

xp medvirkende til blå skærm

Efter jeg har instaleret xp på min pc er den begyndt at gå ned. Dette sker ved at den går i blå skærm og kommer med forskellige fejl meddelser. Jeg ønsker nu at deinstaler xp og bruge et ældre styre sys. Jeg har forsøgt at formater HDen med men dette har ikke været nogen susses da jeg åbenbart ikke har rettighederne til dette. Hvad gør jeg ??
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. maj 2002 - 23:49 #1
prøv at boote på din CD og formater drevet der fra, eller brug en bootdiskette
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. maj 2002 - 23:50 #2
hent en bootdisk her fra www.bootdisk.com vælg en til win98
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. maj 2002 - 23:51 #3
inden du begynder at droppe WinXP skulle du prøve at gå ind i bios og bruge den der hedder Load Default Setup, det kan være at dine bios indstillinger er forkerte i forhold til WinXP
Avatar billede resten Nybegynder
04. maj 2002 - 23:53 #4
Lav en msdos/startdiskette i xp h-klik på dit A drev vælg formater(msdos startdiskette)
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. maj 2002 - 23:59 #5
resten> hjælper vi ikke fortabte WinXP-brugere tilbage på sporet ;o)
Avatar billede resten Nybegynder
05. maj 2002 - 00:00 #6
jvo forlad aldrig xp det er det bedste system til dato :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. maj 2002 - 00:06 #7
netop, det er et rigtigt godt system, men den stiller krav til hardwaren, der må ikke være noget slinger i valsen
Avatar billede 1kuben Nybegynder
05. maj 2002 - 00:19 #8
på den blå skærm meddeles det f.eks memery_management, iqrl_not_less_or_equal. jeg har tjekket at det ikke er rammen der er af dårlig kvalitet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. maj 2002 - 00:22 #9
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. maj 2002 - 00:24 #10
Avatar billede charon_dk Nybegynder
05. maj 2002 - 03:19 #11
Se denne side angående IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q109993
Avatar billede rashid Praktikant
07. maj 2002 - 12:08 #12
Har haft samme problem. Kan måske hjælpe hvis du angiver hvilket hardware der ligger i din PC (konfiguration etc.)

Mit problem blev løst ved at jeg fjernede et tv-kort, hvor der ikke er drivere til XP.
Avatar billede rashid Praktikant
08. juli 2002 - 12:58 #13
lever denne tråd stadig ?
Avatar billede resten Nybegynder
08. juli 2002 - 19:21 #14
Tjaa jeg ved det ikke ?