Avatar billede xyborx Nybegynder
04. maj 2002 - 23:11 Der er 58 kommentarer og
1 løsning

HalfLife cd-key, hvor gemmes den?

Nogen der ved hvor HalfLife gemmer ens cd-key?
En af mine kammerater har problemer med sin HalfLife/CounterStrike-installation, og så tænkte jeg at han kan få en kopi af min. Men han må selvfølgelig ikke få min cd-key med. Har prøvet at søge efter filer der indeholdt koden, både i registreringsdatabasen og i HalfLife-mappen, men uden resultat.
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 23:12 #1
Ulovligt luk spørgsmål.
Avatar billede xyborx Nybegynder
04. maj 2002 - 23:14 #2
Nej nej... Det er da ikke ulovligt. Vi har hver vores lovligt købte CD'er, og hver vores cd-keys. Så er det da ikke ulovligt..?
Avatar billede resten Nybegynder
04. maj 2002 - 23:14 #3
Hmmmm lyt til shulze.

Resten/CoAdmin
Avatar billede xyborx Nybegynder
04. maj 2002 - 23:15 #4
Hvad er det der gør det ulovligt...?
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 23:17 #5
Jeg tror det er en rigtig god idé du lukker nu.

xyborx>Hvad er det der gør det ulovligt...?
Læs din softwares licensbetingelser så ved du det.
Avatar billede snowball Novice
04. maj 2002 - 23:17 #6
Normalt er jeg ening med jer CoAdmins, men jeg kan egentlig ikke se hvad det ulovlige er i dette spørgsmål !? Han spørger jo ikke om en ny key eller noget i den retning. Desuden er spørgsmålet besvaret flere gange tidligere her på E !

Snowball
Avatar billede xyborx Nybegynder
04. maj 2002 - 23:17 #7
Plz..! Fortæl i det mindste hvad der er ulovligt..?
Avatar billede xyborx Nybegynder
04. maj 2002 - 23:18 #8
Hov.. Jeg var lidt langsom der
Avatar billede al_dair Nybegynder
04. maj 2002 - 23:19 #9
Han prøver da at beskytte sin ejendom, sådan at han ikke kan komme i konflikt med diverse servere.
Avatar billede mr-bob Nybegynder
04. maj 2002 - 23:21 #10
er enig med snowball, kan ikke helt se hvad der er galt.... jeg kan godt fortælle dig hvordan du finder det. men vil lige høre hvad admin siger til det?
Avatar billede xyborx Nybegynder
04. maj 2002 - 23:21 #11
Nå.. wtf... Så lukker jeg. Men jeg forstår ikke helt hvorfor. Snowball og al_dair har fattet min pointe, det er jeg da glad for. Tak til jer!

Hvorfor skal der hakkes på nogen hver gang man nævner ordet cd-key, selvom det lige netop handler om at holde sig på den rigtige side af loven.
Avatar billede xyborx Nybegynder
04. maj 2002 - 23:22 #12
... og mr-bob skal også have tak for at være på min side ;)
Avatar billede al_dair Nybegynder
04. maj 2002 - 23:23 #13
OK Ok.. Sorry.

Men lad os kalde en spade for en spade, og sige at Xyborx  må overhovedet ikke tænkte på at "give" en kopi af HL til sin ven.
Avatar billede woolbox Nybegynder
04. maj 2002 - 23:24 #14
- er også på xyborx side! :o)
Avatar billede xyborx Nybegynder
04. maj 2002 - 23:24 #15
Tak for støtten :)
Avatar billede al_dair Nybegynder
04. maj 2002 - 23:25 #16
Det er Counter-Strike der må uddeles, ikke Half-life!
Avatar billede woolbox Nybegynder
04. maj 2002 - 23:26 #17
al_dair -> ?Que? :o)
Avatar billede al_dair Nybegynder
04. maj 2002 - 23:29 #18
À qui parles-tu ?

>;-
Avatar billede woolbox Nybegynder
04. maj 2002 - 23:30 #19
Hvad pokker mente du??? ;o)
Avatar billede al_dair Nybegynder
04. maj 2002 - 23:31 #20
He he... Du begyndte ;-D
Avatar billede woolbox Nybegynder
04. maj 2002 - 23:33 #21
Nej da! :oP

Kommentar fra al_dair
04/05-2002 23:25:04    Det er Counter-Strike der må uddeles, ikke Half-life!

Hvad mener du med det? :o) ...
Avatar billede xyborx Nybegynder
04. maj 2002 - 23:33 #22
Hvad gør man så, når CounterStrike kommer med fejlen
"You cannot connect to a server which operates under a different protocol version"
Vi har forsøgt med diverse updates, men de fejler af ukendte årsager...?
De eneste løsninger jeg kunne komme med var
1.) Geninstaller HalfLife og CounterStrike (gider vi ikke)
2.) Kopier min installation (men ved ikke hvordan jeg fjerner min cd-key)
Hvad så......!?
Avatar billede al_dair Nybegynder
04. maj 2002 - 23:35 #23
->

"kammerater har problemer med sin HalfLife......"

"og så tænkte jeg at han kan få en ->kopi<-  af min"..

Må man det? NEJ
Avatar billede mr-bob Nybegynder
04. maj 2002 - 23:35 #24
du skal tage en dll fil fra din counterversion og ligge den på din vens computer i samme mappe: kan bare ikke lige huske hvad den hedder'

Mr bob
Avatar billede xyborx Nybegynder
04. maj 2002 - 23:36 #25
al_dair> Ja... Men han skal bruge sin egen cd-key, ikke min. Derfor regnede jeg med at det var ok
Avatar billede al_dair Nybegynder
04. maj 2002 - 23:37 #26
CD-Key gemmes i maskinens registrerings databasen.. Ikke i CS mappen.
Avatar billede xyborx Nybegynder
04. maj 2002 - 23:37 #27
mr-bob> Nu er det jo sådan at jeg vil fjerne cd-key'en. Ikke give den til ham. Han har sin egen
Avatar billede xyborx Nybegynder
04. maj 2002 - 23:38 #28
mr-bob> Nå.. sry.. Jeg var lidt langsom til at tænke :o) Troede du talte om en dll med cd-key
Avatar billede mr-bob Nybegynder
04. maj 2002 - 23:39 #29
http://www.eksperten.dk/spm/149750  bare lige et lille spørgsmål..... skal mig, onslow-, rostved17 og nuki så slettes? (det er ikke en opfordring!!!!!!)

Mr bob

xyborx: check mail!
Avatar billede mr-bob Nybegynder
04. maj 2002 - 23:40 #30
xyborx: er det når i spiller på internettet???
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 23:42 #31
mr-bob>Fordi de ikke er blevet anmeldt.
Avatar billede al_dair Nybegynder
04. maj 2002 - 23:44 #32
Mr-bob.. Anmeldt!
Avatar billede xyborx Nybegynder
04. maj 2002 - 23:44 #33
mr-bob> Jep. Det er når han forsøger at spille på internettet
Avatar billede xyborx Nybegynder
04. maj 2002 - 23:45 #34
al_dair> Var lige inde og kigge på mr-bob's gamle spørgsmål. Hvad var der forbudt ved det..!?
Avatar billede al_dair Nybegynder
04. maj 2002 - 23:45 #35
"xyborx: check mail!"..

Kan ikke læse Morsekode.. men det der..!!
Avatar billede al_dair Nybegynder
04. maj 2002 - 23:47 #36
http://www.xyborx.dk/index.php?page=aboutme

------------->mailto:xyborx@mail.dk <----------------
Avatar billede xyborx Nybegynder
04. maj 2002 - 23:47 #37
al_dair> Han fortalte ikke andet end hvad der står i hans gamle spørgsmål. Det kan jeg skrive under på!
Avatar billede al_dair Nybegynder
04. maj 2002 - 23:50 #38
I kunne måske mødes et andet sted, nettet er en jungle. hvorfor lige her på E...  Skam..

Ingen er anmeldt, men Føj..
Avatar billede mr-bob Nybegynder
04. maj 2002 - 23:53 #39
xyborx: har du opgraderet til 1.4?
Avatar billede xyborx Nybegynder
04. maj 2002 - 23:55 #40
Nej. Jeg har hørt så meget dårligt om 1.4, så den har jeg undgået. Har hørt at det er spild af båndbredde at downloade det :)
Avatar billede mr-bob Nybegynder
04. maj 2002 - 23:59 #41
xyborx, ja det kan godt være at det er spild, men nu er sagen bare at hvis serveren kører med 1.4, ja så skal i ogs have 1.4 for at spille på serveren. ergo, prøv at opgradere counter!

al dair> jeg har overhovedet ikke noget imod at give point tilbage, og jeg er ligeglad med at få point for et svar her (eller andre steder),  hvis det er ulovligt. det er også derfor jeg spørger! jeg er ikke herinde for at opnå respekt og få en hulens masse point  og jagte andre som spørger om noget der "måske, hvis man vender og drejer det" kunne være ulovligt, jeg er her for at hjælpe andre, og nu og da, selv få lidt hjælp til alle mulige ting.

Mr bob
Avatar billede energy88 Nybegynder
05. maj 2002 - 00:00 #42
xyborx, installer kun half-life og download så half-life 1.1.0.8 også 1.1.0.9 på www.half-life.dk og download så CS 1.4 i fuld version på www.half-life.dk

Download en CD-Key via Kazaa (Ulovligt)

/Energy!
Avatar billede xyborx Nybegynder
05. maj 2002 - 00:01 #43
mr-bob> Så må jeg prøve det.
... Lige mine ord!
Avatar billede mr-bob Nybegynder
05. maj 2002 - 00:02 #44
energy88>de har en cdkey i forvejen, og hvis du havde læst alt hvad der stod herinde, ville du nok heller ikke henføre til kazaa!!
Avatar billede xyborx Nybegynder
05. maj 2002 - 00:04 #45
energy88> Det handler ikke om at jeg skal bruge en ny cd-key. Vi har begge hver vores lovligt købte cd'er med key's til. Og jeg holder mig i øvrigt langt væk fra Kazaa. Jeg betragter den slags som trojansk virus.
Men tak for links til download af updates. Håber de virker :)
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2002 - 00:06 #46
CoAdmin husk lige at jeg ikke tager del i dette.

Har blot skrevet:

Ulovligt luk spørgsmål.
Avatar billede woolbox Nybegynder
05. maj 2002 - 00:10 #47
Jeg har heller ikke svaret!! :o)
Avatar billede mr-bob Nybegynder
05. maj 2002 - 00:11 #48
jeg har heller ikke svaret!!! :O)
Avatar billede zwirph Nybegynder
05. maj 2002 - 00:12 #49
start-kør-regedit-hkey_current_user-software-valve-halflife-settings-og key ude til højre ændre løs!
Avatar billede xyborx Nybegynder
05. maj 2002 - 00:13 #50
Nu har jeg besluttet mig for først at prøve en opdatering. Dvs jeg kopierer IKKE min HalfLife installation. Heller ikke selvom updates kommer til at fejle. Så må jeg bare geninstallere.

Det skal i øvrigt lige siges at jeg ikke er typen der tager let på loven og kopierer alt. Jeg er derimod typen som køber alt hvad jeg skal bruge lovligt. Og har jeg ikke råd til det jeg vil have, så er det bare ærgerligt for mig.
Avatar billede mr-bob Nybegynder
05. maj 2002 - 00:13 #51
nice, endelig en med fornuft!
Avatar billede xyborx Nybegynder
05. maj 2002 - 00:14 #52
Hvem er fornuftig..? Mig.....?  :)
Avatar billede mr-bob Nybegynder
05. maj 2002 - 00:15 #53
zwirph!
Avatar billede woolbox Nybegynder
05. maj 2002 - 01:12 #54
todos era el luchar del kung-fu
Avatar billede mr-bob Nybegynder
05. maj 2002 - 02:15 #55
huh?
Avatar billede mr-bob Nybegynder
05. maj 2002 - 02:16 #56
XYBORX> har du fået downloadet det?
Avatar billede woolbox Nybegynder
05. maj 2002 - 02:16 #57
Everybody was kung-fu fighting ....  ;o)
Avatar billede mr-bob Nybegynder
05. maj 2002 - 02:25 #58
:0)
Avatar billede xyborx Nybegynder
06. maj 2002 - 14:11 #59
Nu har vi løst problemet ved at installere HalfLife helt forfra, uden at installere CounterStrike fra CD'en. Vi har istedet downloadet CounterStrike 1.4, og installeret den.

Et af problemerne med opdateringen var noget med at den installerede CounterStrike var et forkert sprog, selvom både installation og opdatering var engelsk... Lidt mystisk... Men skidt med det. Nu kan vi spille det, og det er det vigtigste