Avatar billede adada Nybegynder
04. maj 2002 - 19:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

gui programmering i java

Jeg står lige og skal lave en brugergrænseflade i java til mit program, og jeg ville gerne vide om der ikke findes et godt program til gui i java.
Avatar billede soreno Praktikant
04. maj 2002 - 19:44 #1
www.netbeans.org er kanon
Avatar billede lbhansen Nybegynder
04. maj 2002 - 22:11 #2
det er en smagssag. Jeg har haft stor succes med visual age for java.
Avatar billede codemon Nybegynder
04. maj 2002 - 23:32 #3
Borland JBuilder er god (og dyr som en bondegård)
Forte for java fra sun er også god - og dyr
Begge findes dog i en gratis community edition.
Avatar billede codemon Nybegynder
04. maj 2002 - 23:37 #4
Avatar billede disky Nybegynder
05. maj 2002 - 11:14 #5
Forte er efter min mening det bedste, godt nok er forte bygget på netbeans, men jeg har flere gange testet begge programmer og der er ingen tvivl Forte er mere stabilt.
Jeg vil derimod advare imod jbuilder, kawa osv. De laver for meget properitært halløj, specielt i GUI.
Avatar billede soreno Praktikant
05. maj 2002 - 11:16 #6
kawa har da ikke en gui-maker komponent ?
Avatar billede disky Nybegynder
05. maj 2002 - 12:49 #7
soreno:
Nej og ?
Man kan da sagtens lave GUI i den alligevel, det gør man faktisk oftest når man har styr på GUI'en.
Jeg nævnte Kawa fordi de er et forældet værktøj, som desværre mange skoler anvender endnu :()
Avatar billede soreno Praktikant
05. maj 2002 - 12:54 #8
ok, det var mig der forudsatte at der mentes træk & slip programmering :-)
Avatar billede disky Nybegynder
05. maj 2002 - 18:42 #9
hehe :)
Avatar billede bearhugx Nybegynder
06. maj 2002 - 21:10 #10
Disky >> At kawa lave "for meget properitært halløj" er jo et direkte _usandt argument_ !!!

Jeg har desværre følelsen af, at du lader dig rive med af din entutiasme for Forte (som da også er en god editor) - Men derfra til at komme med direkte usandheder om et andet IDE... det er da for meget!

<< Aspekter >>
1) Kawa har ikke nogen integeret GUI-editor... ergo intet "properitært halløj, specielt i GUI..."

2) Der følger ikke nogle propreritære moduler/packages med til Kawa (i modsætning til f.eks. JBuilder), og derfor gives der hellerikke nogle muligheder for at indføre/pådutte propreritær kode i Kawa  ---

Al kode, som der skrives i Kawa er ens egen kode. - Der er intet "propreritært halløj" med Kawa

/Søren Munk Skrøder

<side-note>
  Allaire/Macromedia afbrød videreudviklingen af Kawa i efteråret 2001, så derfor understøtter Kawa ikke JDK 1.4 SE - Dette kunne være en gyldig grund til at finde et andet IDE - men ikke de ovenstående "argumenter" fra Disky
</side-note>