Avatar billede thoeger25 Nybegynder
09. juli 2000 - 02:29 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ny System mappe???!!!

Jeg har siddet og bixet lidt med at lave en ny systemmappe, sådan at når man går ind i 'denne computer' er der: 3.5 disk, c-drev cd-drev, printere, kontrolpanel, netværk via modem etc. og så er der også en mappe der f.eks hedder 'spil'.
Det har jeg fået lavet med lidt hjælp herfra: <a href="http://www.regedit.com/detail/73.html">http://www.regedit.com/detail/73.html</a>

MEN... Når man gør som der står der bliver mappen bare en slags link til en "rigtig mappe" (f.eks c:\spil) og den springer op i et nyt vindue!!!

Det jeg gerne vil haver er at mappen opfører sig nogellunde ligesom kontrolpanel; åbner i det samme vindue og der står spil i adresselinien. Det er ligegyldigt om indholdet kommer fra en mappe eller noget og det må gerne være muligt at gemme filer i mappen!!!

Det kan sikkeret ikke lade sig gøre men nu spøreger jeg alligevel!!
Avatar billede thoeger25 Nybegynder
09. juli 2000 - 02:31 #1
ups jeg fik lige lavet et "link-link" i texten
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2000 - 10:10 #2
Så mappen kommer til at fungere lige som et drev?
Avatar billede sjensen Nybegynder
09. juli 2000 - 10:38 #3
Substituer biblioteket med et drev (som kharder spørger om) f.eks med drev S:, så vil drev S fremgå af "Denne Computer" ligesom de øvrige drev.

syntax er:

SUBST S: C:\spil

Læg den i din autoexec.bat så har du den hver gang maskinen starter op, og uanset hvilken bruger der logger på (hvis du bruger det).

Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2000 - 15:52 #4
Sejensen din metode er ikke stabil hvad angår navn. Spil bliver omdøbt til diskens navn f.eks. harddisk hvis C hedder dette. Navngiver du så Spil igen omdøbes Harddisken C til Spil. Så hedder C og S spil. Mangler der ikke noget i din komando?
Avatar billede thoeger25 Nybegynder
10. juli 2000 - 16:40 #5
giver kharder ret..
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2000 - 17:00 #6
Mangler der ikke noget sjensen?
Avatar billede sjensen Nybegynder
10. juli 2000 - 17:52 #7
Nej, der mangler ikke noget, men det er korrekt at C:\spil bliver til "harddisk (S:)" hvis c-drevet hedder "harddisk".

Tilgengæld tror jeg ikke du kan rename volumenavnet for det nye drev. Jeg kan ihvertfald ikke under NT.

En anden mulighed er at dele directoriet c:\spil ud og så bruge det som "spil" på samme maskine. Men det kræver at man har aktiveret "del mapper og printere" under Netværk
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2000 - 19:37 #8
Dette kan man ikke på samme PC'er. Det kræver man køre Netværk.

Der er en anden løsning, At lave en partition af en vis størelse, som man så kalder spil.
Avatar billede søren99 Nybegynder
19. juli 2000 - 20:56 #9
Kan du ikke bare bruge fdisc og dele di disc op i to dele??
hvis du gør det få du f.eks 1gb. til spil og så vil der automatist blive oprettet et nyt link i denne computer til f.eks F:

Søren99
Avatar billede thoeger25 Nybegynder
30. juli 2000 - 23:42 #10
det kom der jo ikke noget ud af..
Avatar billede thoeger25 Nybegynder
30. juli 2000 - 23:43 #11
Avatar billede thoeger25 Nybegynder
30. juli 2000 - 23:46 #12
123132