Avatar billede bacardil Nybegynder
08. juli 2000 - 20:32 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

stakkels icq....

Hej,

Så er jeg stødt ind i et stort prob. med icq.. Nå jeg vil gå online med mit nr. vil den havde password og nå jeg skriver det så godkender den det ikke.. :o(

Og hvis jeg går ind og søger på mit nr. og med samme password som jeg plejer skriver den "Password Error" Endnu mere :o(

Derfor vil jeg så reg. en ny briger, men her kommer spm. er det muligt at kopier samtlige brugere der er add´et til det gamle nr. så jeg ikke skal sidde og add de mange igen?
Avatar billede keysersoze Guru
08. juli 2000 - 23:18 #1
yep - der findes en funktion, der pakker alle brugerne så de senere kan udpakkes til eks. ny installation, jeg kan dog ikke lige huske hvad den hedder - tror, at det er nok at køre "DBConvert.exe" som ligger i samme mappe som selve ICQ - har dog ikke prøvet at overføre det til en anden bruger... prøv dig lidt frem.
Avatar billede bacardil Nybegynder
08. juli 2000 - 23:22 #2
Det skulle gerne virke før det udløser de point :o)
Avatar billede y2k Nybegynder
09. juli 2000 - 00:29 #3
Hej,
du skal bruge et program der hedder Isoaq. led efter det på altavista, så finder du det nok. Det patcher ICQ, så at du får det korrekte kodeord at vide hvis du skriver et forkert.
Avatar billede bacardil Nybegynder
09. juli 2000 - 00:31 #4
Jeg ved at det er rigtig mit password da jeg brugte for under 1 uge siden.. :o)

Det er sikkert en fejl ved icq.. tror jeg *ss*

Men ved du hvor´n jeg smider min db af bruger over til den nye?
Avatar billede y2k Nybegynder
09. juli 2000 - 00:56 #5
du skal såment bare installere en ny version af ICQ, så opretter den dig automatisk som bruger igen ved at konvertere den gamle brugerbase
Avatar billede bacardil Nybegynder
09. juli 2000 - 00:57 #6
Nu sidder jeg med icq 2000a og har oprettet en ny med der er ingen brugere i den under dette nr.

Hvor´n få jeg dem på unden at skulle add hver enkelt?
Avatar billede y2k Nybegynder
09. juli 2000 - 01:35 #7
har du installeret det i det gamle bibliotek, eller i et nyt?
Avatar billede bacardil Nybegynder
09. juli 2000 - 01:39 #8
Tja...
Jeg gik bare ind og sagde:

My icq --> Registration to ICQ --> Register a new user --> Udfyldt man gør normalt --> Vupti og jeg havde nyt nr. uden brygere :o(

Hvordan ser jeg helt præcis hvor den ligger.. inde i icq mappen?
Avatar billede y2k Nybegynder
09. juli 2000 - 01:55 #9
du skal hente den nyeste version af ICQ ned, og geninstallere hele programmet i samme bibliotek som den gamle ICQ ligger i..
Avatar billede bacardil Nybegynder
09. juli 2000 - 01:59 #10
Kan du finde et link til den?

Den sidste nye jeg kan finde hedder icq 2000a
Avatar billede y2k Nybegynder
09. juli 2000 - 02:03 #11
tjah, så må du desværre vente til der kommer en ny..eller skaffe dig et nyt nummer : /
Avatar billede bacardil Nybegynder
09. juli 2000 - 02:06 #12
Jeg har et nyt nr...
Men det må da være muligt at tage de gamle users og smide dem ind i det andet nr. jeg har.. *grrr*
Avatar billede keysersoze Guru
09. juli 2000 - 12:04 #13
ok - en ting du kan gøre er:

tag en kopi af mappen Db99b - den indeholder data om contactlist m.m.

når du så har oprettet din nye bruger, ændre du navnet på de filer der ligger inde under den mappe. Filerne har det navn, som svarer til dit nuværende ICQ-nummer - og de skal altså bare ændres til det nummer, som du så får som det nye...
Avatar billede bacardil Nybegynder
09. juli 2000 - 12:43 #14
mappen Db99b  findes ikke i 2000
Avatar billede keysersoze Guru
09. juli 2000 - 12:46 #15
hov - havde ikke lige læst det var 2000 - jeg har endnu ikke selv prøvet 2000, men jeg vil gå meget stærkt ud fra, at der et eller andet sted findes de samme oplysninger...
Avatar billede keysersoze Guru
09. juli 2000 - 12:47 #16
men måske ville det være en fordel, hvis jeg prøvede 2000 for at kunne være med i denne diskusion :o/
Avatar billede bacardil Nybegynder
09. juli 2000 - 12:51 #17
det syntes jeg oxo du burde :o)
Avatar billede chopindk Nybegynder
09. juli 2000 - 13:20 #18
Har ikke selv prøvet 2000, men hører fra flere og flere, at den konflikter med div. programmer,,,,,,er den mon solid nok ?!
Avatar billede bacardil Nybegynder
09. juli 2000 - 13:23 #19
Brom Brom.. Tja....
Avatar billede codpiece Nybegynder
09. juli 2000 - 17:33 #20
Hos mig hedder mappen bare 2000a.

Men for at komme tilbage til dit oprindelige spørgsmål - er der ikke en eller anden funktion i ICQ, hvor du kan få dem til at maile dig passwordet til dit gamle nummer?

// Codpiece
Avatar billede kadett Nybegynder
18. juli 2000 - 15:08 #21
installerer den samme version icq, hvis du mangler en har jeg den sikkert....

og så kopiere du de gamle filer over i den nye mappe...  og vupti, så har du dine brugere....
Avatar billede keysersoze Guru
18. juli 2000 - 19:05 #22
kadett >> ja, men det kan man ikke når man vil have dem til at være under et nyt brugernavn - det du siger virker kun hvis man vil beholde det gamle...
Avatar billede razor Nybegynder
30. juli 2000 - 14:18 #23
hvorfor ikke bare få tilsendt passwordet ?
Avatar billede bacardil Nybegynder
17. august 2000 - 17:59 #24
Den er HELT død :o(