Avatar billede orca Nybegynder
04. maj 2002 - 15:08 Der er 64 kommentarer og
2 løsninger

Zillion ADSL Problemer

Hej alle. Jeg har lige fået en Zillion (TDC Erhverv) ADSL forbindelse, men jeg kan ikke få det op og køre.

Alle kabler er sat op ifølge manual, og jeg har prøvet med andre kabler, så kablerne er i orden.

Computeren som kører Win2K finder netkortet korrekt, og det ser ud til at den snakker med routeren, som så snakker med modemet. Dette kan ses ud fra lysene på udstyret. Modemet viser at den får et ADSL input ind, og netværket kører ifølge den.

På computeren har jeg oprettet en LAN forbindelse ned protokollerne "Internetprotokol TCP/IP", "Klientprogram til Microsoft-netværk" og "Fil- og udskriftsdeling til Microsoft-netværk". TCP/IP protokollen er sat til selv at hente ip adresse, det samme gælder DNS server opsætningen. Jeg har dog prøvet at opsætte dette manuelt også.

Jeg har haft ringet til Zillion, som siger at alt ser fint ud fra deres ende af, og at min opsætning i deres ører lyder korrekt, de ville kontakte en anden afdeling og ringe tilbage, sjovt nok har jeg ikke hørt fra dem endnu.

Har i nogen forslag til hvad der kan være galt?

Mvh Mark
--
www.gameshots.dk
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 15:10 #1
TDC har i øjeblikket store problemer med deres ADSL forbindelser.
Avatar billede orca Nybegynder
04. maj 2002 - 15:12 #2
Kan du beskrive det lidt yderligere? De burde jo give udmelding om det, det er jo et erhvervsabonnement jeg har.
Avatar billede nuki Nybegynder
04. maj 2002 - 15:12 #3
Stikket fra din router går ind i det 2 nederste hul på modemmet ik!
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 15:12 #4
Avatar billede nuki Nybegynder
04. maj 2002 - 15:13 #5
Nej det har de ikke schulze
Avatar billede orca Nybegynder
04. maj 2002 - 15:16 #6
schulze - ok, jeg skal nok give point hvis det viser sig at det var grunden.

nuki - der findes to typer modems fra dem, jeg har Ericsson modellen, der er fire porte, strøm, ADSL ind, og ethernet ud (routerens stik).
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 15:17 #7
nuki>Hvorfor har over 15 skoler så ringet til mig de sidste par dage, og klaget over at de ikke kunne komme på nettet?
Hvorfor har pol. skrevet en artikel om det?
Avatar billede nuki Nybegynder
04. maj 2002 - 15:20 #8
Griner Skoler er sgu da ikke så dumme at bruge Zillion når de kan få Sektornet gratis
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 15:22 #9
nuki>Sektornet står ikke for forbindelsen. Det gør TDC. Så hvem er det lige der burde grine.
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 15:24 #10
Avatar billede nuki Nybegynder
04. maj 2002 - 15:25 #11
Ja men her snakker vi om Zillion aka Pro@ccess
Avatar billede nuki Nybegynder
04. maj 2002 - 15:26 #12
det hedder også kloge åge ikke kolge
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 15:27 #13
nuki>En ADSL forbindelse.
TDC har problemer med deres ADSL forbindelser.
Avatar billede orca Nybegynder
04. maj 2002 - 15:27 #14
Zillion er jo også et TDC eget firma... Zillion forbindelser kommer fra samme sted som TDC's.
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 15:28 #15
nuki>det hedder også kloge åge ikke kolge
Det var en IQ test.
Tillykke du bestod.
Avatar billede nuki Nybegynder
04. maj 2002 - 15:29 #16
Det er jeg godt klar har det selv og det kører altid selvom de siger alt mulig lort om at det er gået ned.
Avatar billede nuki Nybegynder
04. maj 2002 - 15:30 #17
ups
over
even
Avatar billede orca Nybegynder
04. maj 2002 - 15:30 #18
nuki - fordi din forbindelse kører er det jo ikke ensbetydende med at alle andre forbindelser kører...
Avatar billede nuki Nybegynder
04. maj 2002 - 15:34 #19
Nej men kender 10 andre der heller har nogen problemer
Avatar billede nator Nybegynder
04. maj 2002 - 15:36 #20
Jeg har selv en 512/512 Pro@ccess SDSL linje fra Zillion af og den kører upårklageligt! =) Min storebror har en 256/56 fra Zillion af også, og den kører også bare perfekt! =)

orca>>> Jeg tror at du har et forkert kabel et sted.... du kan ikke se på lamperne på routeren om hvorvidt der er hul igennem eller ej!
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 15:36 #21
Jeg kender også 10 der f.eks. ikke har problemer med Stofanet.
Men der er 1000 andre i middelfart der ofte har problemer.
Avatar billede nator Nybegynder
04. maj 2002 - 15:37 #22
orca>>> på en måde... hvis nuki´s forbindelse kører, kører resten af forbindelserne på hans central også!
Avatar billede orca Nybegynder
04. maj 2002 - 15:37 #23
TDC har nok omkring 150.000 ADSL kunder landet over. Fordi at dig og 10 af dine venner ikke har problemer, det siger altså desværre ikke noget om resten af deres net.
Avatar billede nator Nybegynder
04. maj 2002 - 15:40 #24
orca>>> Hvilke lamper lyser på dit modem nu?!?
Avatar billede orca Nybegynder
04. maj 2002 - 15:42 #25
Strøm, netværk og "globus".
Avatar billede nator Nybegynder
04. maj 2002 - 15:45 #26
Okay... prøv at tage stikket fra modemet der sidder i væggen ud... dvs. så der ikke er nogen forbindelse mellem modem og tlf. stik/tlf. nettet...

Hvilke lamper lyser så nu??
Avatar billede nator Nybegynder
04. maj 2002 - 15:46 #27
"globus" er Internettet =)
Avatar billede orca Nybegynder
04. maj 2002 - 15:48 #28
De samme... :/
Avatar billede nator Nybegynder
04. maj 2002 - 15:49 #29
Hvilke kabler anvender du hvor?!

Fra computeren til routeren skal du >>IKKE<< anvende krydset kabel..
Fra routeren til modem >>SKAL<< du anvende krydsetkabel :o)
Avatar billede nator Nybegynder
04. maj 2002 - 15:52 #30
Ellers prøv at give mig IP-adressen til den computer der er på dit Pro@ccess net, så kan jeg lige prøve at pinge den!
Avatar billede nator Nybegynder
04. maj 2002 - 15:53 #31
Du har sat din Internet Explorer til at kører over LAN?!?

Dette gøres i Funktioner > Internetindstillinger > Forbindelser
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 15:57 #32
På din pc vælger du start - kør - skriv command eller cmd - klik OK - Skriv ping "ip på router"
Avatar billede nator Nybegynder
04. maj 2002 - 15:58 #33
schulze>> dygtig!!!
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 15:58 #34
Hvis du får svar på pinget til din router er den lokale forbindelse ok.
Prøv så at skrive ping www.webkurs.dk hvis du her får svar er din forbindelse ud af huset ok.
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 15:59 #35
nator>??Hvad mener du?
Avatar billede orca Nybegynder
04. maj 2002 - 16:07 #36
Fra comp til router bliver der ikke anvendt krydset kabel, det gør der mellem router og modem. Min ip bør være 80.198.210.146, TDC support siger selv at de sagtens kan få kontakt til både mit modem og router.

IE er sat til at køre over LAN, og der er ingen dial-up eller VPN forbindelser installeret.
Avatar billede orca Nybegynder
04. maj 2002 - 16:07 #37
PS, og jeg kan godt pinge min router.
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 16:10 #38
prøv at pinge 80.198.210.146
Avatar billede orca Nybegynder
04. maj 2002 - 16:11 #39
Den får timeout...
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 16:16 #40
Du skulle da gerne kunne pinge din egen ip-adresse. Er du sikker på det er den rigtige?
Avatar billede orca Nybegynder
04. maj 2002 - 16:18 #41
Ja, det er jo min ip ud af huset, så den kan jeg jo naturligvis ikke pinge når jeg ikke har hul udadtil. Jeg kan godt pinge min lokale ip...
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 16:19 #42
Nå ok misforstod lidt. Jeg kan heller ikke pinge din eksterne IP.
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 16:19 #43
Prøv i command at skrive ipconfig /all for at se om oplysningerne er korrekte.
Avatar billede nator Nybegynder
04. maj 2002 - 16:21 #44
Du kan IKKE pinge din egen IP-adresse med en Pro@ccess!!! det tillader routeren ikke!
Avatar billede orca Nybegynder
04. maj 2002 - 16:22 #45
Jeg er lige blevet ringet op af teknikerne på centralen, det viser sig at flere husstande på centralen ikke har ADSL. Centralen skulle være rettet i morges, men den kom åbenbart ikke op at køre. Det ser således ud til at schulze løber af med point, jeg skal nok give dem når jeg har fået det op at køre. Tak for al hjælpen indtil videre ihvertfald :)
Avatar billede nator Nybegynder
04. maj 2002 - 16:33 #46
SELVTAK DA!!

Det var da så lidt, at vi skulle bruges vores tid her...
Avatar billede orca Nybegynder
04. maj 2002 - 16:53 #47
Lol da, hvad sker der? Hvorfor bliver du pludselig så sur? Jeg kan sq da ikke gøre for det, hvis du ikke kan klare at bruge tid på et spm hvor du ikke leverer svaret der kan bruges, så find et andet sted at lege end eksperten.
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 17:31 #48
nator>Din opførsel er uacceptabel.
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 17:34 #49
orca>Jeg er lige blevet ringet op af teknikerne på centralen, det viser sig at flere husstande på centralen ikke har ADSL.

Det burde ellers ikke være muligt i henhold til nuki's teori:
"Kender du 10 personer der ikke har problemer med en Inet forbindelse, er der ingen der har problemer."
Avatar billede nator Nybegynder
04. maj 2002 - 18:09 #50
Nej, men man behøver ikke altid kun at give svaren points... jeg plejer altid at fordele pointene jævnt... dem der har brugt tid og været hjælpsomme plejer at få lidt, selvom en anden person egenligt kom med svaret. Selvfølgelig får vedkommende der kom med svaret flest point... jeg vil sige at schulze´s hjælp er ikke 100 points værd!

Selv ville jeg heller aldrig acceptere at tage imod SÅ mange points, for så lidt...
Avatar billede orca Nybegynder
04. maj 2002 - 18:09 #51
Lol :)
Avatar billede nator Nybegynder
04. maj 2002 - 18:10 #52
I bund og grund er sådan et spm. ikke mere værd end 60 point!
Avatar billede orca Nybegynder
04. maj 2002 - 18:11 #53
lol var til schulze

nator - hvis du ikke kan klare dig uden de point, så lav dog for h. et svar.
Avatar billede nator Nybegynder
04. maj 2002 - 18:14 #54
Svar..
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 18:16 #55
nator>
Du kom jo heller ikke ligefrem med nogle super gode løsningsforslag.
Det var jo kun kommentar på kommentar.
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 18:16 #56
nator>Svar

På hvad???
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 18:18 #57
Men ok nator har selvfølgelig også været bruger af eksperten i lang tid.
Avatar billede nator Nybegynder
04. maj 2002 - 18:20 #58
schulze>>> Jeg prøvede at hjælpe så godt som jeg nu kunne, da jeg sidder med en linje og noget udstyr fuldstændig magen til!

Mine løsningsforslag var super gode... nu ser du dem nok ikke som gode, da de jo ikke kunne løse hans problem, men det gjorde din avis-artikel, vel heller ikke?!?
Avatar billede nator Nybegynder
04. maj 2002 - 18:22 #59
Ja, det har jeg jo faktisk... jeg startede med min bruger "danscape" for snart at år siden...
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 18:23 #60
Jeg sparede ham da for at begynde og rode rundt med kabler og alt muligt andet.
Og underbyggede mit svar da nuki ikke ville tro på det.
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 18:26 #61
Dine svar er da ikke gode.

Unskyld hr. min bil vil ikke starte.

Så skiller vi den lige ad.

Jamen det er bare mine nøgler der er væk.

VI SKILLER DEN AD.
Avatar billede nator Nybegynder
04. maj 2002 - 18:59 #62
Tillykke schulze!

Det er det dårligste eksempel jeg nogensinde har set og vil opleve i mit liv!

Jeg prøvede blot at hjælpe orca med at fejlfinde sit udstyr! Ikke andet! Hvis du har et problem med det, er du velkommen til at smutte! Der er ikke nogen der holder på dig!

Jeg vil ikke hører på dig... jeg prøver i en god mening at hjælpe orca, som du sikkert nok også har hjulpet ham i... Det burde du ikke få ondt i bagdelen af?!? Du er jo ligeglad... bare du får dine 100 point! Hvis jeg var dig, ville jeg bede orca om at oprette et svar selv og tage de omtrent 70 point selv... jeg ville >>ALDRIG<< gå med til at modtage SÅ mange point, for så lidt!

Det viser jo blot at du er egoistisk, i så høj en grad, at man tror det er løgn...

Det er ligesom når man laver logo´er til folk herinde! Man bruger timer på at lave det og så finder vedkommende ud af at det ikke kan bruges og så får man bare keine points! Det er almindelig høflighed at give folk lidt, for deres hjælpsomhed!
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 19:05 #63
nator>Jeg vil ikke hører på dig... jeg prøver i en god mening at hjælpe orca, som du sikkert nok også har hjulpet ham i...

Siger ordet injurier dig noget?

nator>Du er jo ligeglad... bare du får dine 100 point!

Siger ordet injurier dig noget?
Avatar billede nator Nybegynder
04. maj 2002 - 19:07 #64
Injurier siger mig meget...

Bare synd du ikke kan bruge det til noget!

Dine argumenter er af lige så dårlig kvalitet, som dit lille eksempel, du skrev længere oppe...
Avatar billede 247365 Nybegynder
05. maj 2002 - 17:37 #65
Ring 80808065 så kan vi fixe det over telefonen, hvis der stadig er problemer.
Avatar billede orca Nybegynder
05. maj 2002 - 19:56 #66
Hej igen. Har lige været væk en dag... Men diskussionen har vist fortsat. Efter flere opkald til 80808065 (hvem er du 247365?) har vi nu fundet ud af at centralen har været nede, men det var ikke problemet, nu tester de mit udstyr så grundigt igennem de kan fra deres plads, og hvis det ikke hjælper får jeg tilsendt nyt. Jeg gider ikke ud i en længere diskussion om hvem der skal have hvad, så jeg deler det over 50/50, hvis nogen af jer er utilfredse, så sig det, så jeg kan stille jer tilfredse.

Mvh Mark, som stadig er meget taknemmelig for de svar han har fået.