Avatar billede ducks Nybegynder
04. maj 2002 - 02:16 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Remote computer system

jeg søger et program hvor jeg kan logge ind på mín anden computer, som er sat op til lokalserver, da jeg ikke har mere end en skærm, godt nok i win98, programmet skal man kunne komme ind og styre computeren mest muligt fra min alm. computer. Gerne et eller andet med pass. så alle ikke får fri adgang, men er ikke et krav.
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
04. maj 2002 - 02:20 #1
hvilket styresystem har du??
Avatar billede ducks Nybegynder
04. maj 2002 - 02:23 #2
Alm. = XP Engelsk
Server = Win98 SE UK
Avatar billede woolbox Nybegynder
04. maj 2002 - 02:24 #3
VNC - freeware, fungerer perfekt :o)
Avatar billede woolbox Nybegynder
04. maj 2002 - 02:25 #4
Den sender keyboard+mus til host og sender skærmen retur! :o) ...http://www.uk.research.att.com/vnc/download.html

Eneste opsætning er at angive password! :o)
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 02:25 #5
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
04. maj 2002 - 02:32 #6
hmm hvis du har xp, er der en indbygget måde man kan gøre det på, men det kræver at begge putere har xp, har de det
Avatar billede woolbox Nybegynder
04. maj 2002 - 02:33 #7
Choko -> ...

Kommentar fra ducks
04/05-2002 02:23:50    Alm. = XP Engelsk
Server = Win98 SE UK

;o)
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
04. maj 2002 - 02:36 #8
argh satans det er jo også sent, bær over med mig :)

hmm men så virker det ikke, så er det vnc som de to kloge hoveder siger ;D
Avatar billede woolbox Nybegynder
04. maj 2002 - 02:37 #9
Hehe... tsk tsk tsk choko! ;o)
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. maj 2002 - 11:32 #10
Til remote administration bør du kikke på dameware. Bruger det selv og er meget tilfreds med det

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede woolbox Nybegynder
04. maj 2002 - 18:54 #11
Bufferzone -> Dameware kan mig bekendt kun fange maskiner baseret på NT? - Da DW kopiere filer over og starter dem som en service, dette mener jeg ikke kan lade sig gøre i Win9x!? :o) ... Men DW styrer for vildt til pro-brug, sidder som intern tekniker på min arbejdsplads hvor alle kører W2k. Det er dejlig nemt at hjælpe brugere der sidder i den anden ende af landet! :o)
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. maj 2002 - 22:49 #12
Du har nok ret, jeg arbejder i et rent NT miljø
Avatar billede woolbox Nybegynder
04. maj 2002 - 23:30 #13
Men DW styrer alligevel temmelig hårdt - lige bortset fra at den tager al den CPU-tid der er til rådighed ... en lidt krævende Dame ;o)
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. maj 2002 - 23:53 #14
Arn't they all, alle dem der er noget ved i hvert tilfælde ;-))
Avatar billede woolbox Nybegynder
05. maj 2002 - 00:09 #15
*LOL*
Avatar billede dameware.dk Nybegynder
27. februar 2003 - 14:56 #16
Hej woolbox,
DameWare kan godt bruges til fjernstyring af Win9x. Da Win9x ikke understøtter RPC (Remote Procedure Call) er man dog nødt til at lave en installationspakke som man så ruller ud via f.eks. loginscript som installerer remote agenter på klienten. Du kan læse vores vejledning her: http://www.itms.dk/dameware/Tips/DWRCSInstall.htm

mvh.
Peter Vang
DameWare Scandinavia