Avatar billede lonni Nybegynder
03. maj 2002 - 23:28 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Digital kamera

Jeg har et stort problem. For det første er jeg total computer spadser og for det andet vil min computer og mit digital kamera ikke arbejde sammen. Mit kamera skal forbindes til computeren via et usb stik, men lige så snart jeg så sætter usb kablet i mit kamera går det ud. Er der nogen der kan hjælpe mig, for jeg er virkelig snart træt af det? På forhånd tak.
Avatar billede disky Nybegynder
03. maj 2002 - 23:37 #1
hvis du nævnte hvilket kamera det var ville det hjælpe lidt.
Avatar billede jtt Nybegynder
04. maj 2002 - 00:45 #2
Styresystem på PC'en ?

De første udgaver af windows 95 understøtter ikke USB
Avatar billede sunkist Nybegynder
04. maj 2002 - 02:07 #3
Er du sikker på det ikke skal være slukket?  Det er mit nemlig.
Avatar billede pft Nybegynder
04. maj 2002 - 08:00 #4
Skal den ikke skrues om på PC. Hvad er det for et kamera du har?
Avatar billede pft Nybegynder
04. maj 2002 - 08:01 #5
Du har vel lagt det program ind i din PCer, der fulgte med dit kamera?
Avatar billede lonni Nybegynder
04. maj 2002 - 17:55 #6
Det er et Olympus c-100 kamera jeg har. Det kan ikke slås over på pc så vidt jeg ved, og jo jeg har lagt programmet ind der passer til det.
Avatar billede hermandsen Juniormester
04. maj 2002 - 21:49 #7
Jeg er ikke 100% sikker, men er det ikke noget med at computeren bare skal opfatte kameraet som et flyt-bart-drev? Du skal også åbne for klappen foran for at tænde kameraet... Når du har gjort det, burde du egentlig have et nyt drev på din computer som så er kameraets memory-card. Hvis det ikke virker, så prøv en gang at genstarte, og så skal det altså være på plads... Hvis du det stadig ikke virker, så tjek lige at du ikke har deaktiveret din USB-port, eller at der ikke er nogle IRQ-konklikter...

//hermandsen
05. maj 2002 - 20:47 #8
Hej Lonni,
Et alternativ er at anskaffe en såkaldt kortlæser. Det har nogle store fordele: - Overførslen af billeder er LANGT hurtigere end ved direkte forbindelse mellem kamera og PC, - du kan optage billeder på et andet kort i kameraet, mens du overfører billeder fra det første kort.
Jeg er selv storforbruger af digitale billeder, og jeg har ikke et sekund fortrudt, at jeg investerede ca 500,- i en kortlæser. Den jeg købte kan tage såvel SmartMedia (Olympus) og CompactFlash (Minolta, Canon og mange andre), hvilket er en fordel, da jeg har såvel Olympus, som Minolta kameraer.
Mvh. Cecilie
Avatar billede lonni Nybegynder
05. maj 2002 - 21:06 #9
Til Cecilie.
Tak for tippet. Jeg har godt nok overvejet det kraftigt, og det ender nok også med det, men hvis der nu var en der havde en god ide, så ville jeg jo lige prøve det først.
Hvad er det for en kortlæser du har købt?
Mvh. Lonni.
05. maj 2002 - 21:43 #10
Hej igen Lonni,
Jeg er glad, at du kunne bruge mit svar.
Min kortlæser hedder VST Flash Media Reader, og kommer fra firmaet SmartDisk. Jeg kan hverken sige noget skidt eller godt om den model. Den virker bare hver gang, men jeg har ikke prøvet andre.
Det, som Hermandsen skrev til dig skal du ikke smide helt ud med badevandet; der er en del fornuft i det. Jeg vælger bare en alternativ løsning. *S*
Cecilie
Avatar billede lonni Nybegynder
09. maj 2002 - 09:52 #11
Til Hermandsen.
Som sagt er jeg totalt computer spadser, og jeg forstår ikke en brik af hvad det er du siger. Kan du ikke prøve og skrive det på dansk?
Avatar billede hermandsen Juniormester
09. maj 2002 - 13:13 #12
>>lonni
Hehe... Okay, sorry! :)
Men hvis du fik det til at virke ud fra cecilie's metode, så er det vel ligemeget! ;)
Avatar billede hermandsen Juniormester
09. maj 2002 - 13:16 #13
>>lonni
Hvor er det det går galt henne? Jeg skal gerne hjælpe dig, men prøv at fortælle hvad det er du ikke forstår, så skal jeg gerne komme med hjælp og vejledning. Det ville heller ikke være helt dårligt at spare de 500 kr.! :)
Avatar billede lonni Nybegynder
09. maj 2002 - 15:50 #14
Til Hermandsen.
Jeg har fået af vide at mit kamera skal være tændt når jeg skal ind på computeren. Altså jeg skal først tænde kameraet og forbinde det til computeren via usb stikket, og så skal jeg tænde computeren. Men problemet er så, at lige så snart jeg tænder computeren, så går kameraet ud og så kan jeg ikke gøre en skid. Det vil bare ikke tænde når det er forbundet med computeren.
Avatar billede hermandsen Juniormester
09. maj 2002 - 16:13 #15
Det tror jeg faktisk er meningen...
Vi havde vist et lignende kamera på skolen, og der gik det også ud. Men jeg tror simpelthen det er fordi du jo ikke må tage billeder når kameraet er forbundet til computeren. Det skal altså kun virke som en ekstern harddisk for din computer, og ikke som et direkte tilsluttet kamera.

Nå du har indsat stikket, og kameraet "slukker", så prøv en gang at højreklikke på Denne computer og vælg Egenskaber. Her under vælger du Enhedshåndtering. Hvis du ser nogle gule udråbstegn, eller røde kryds der, så skriv lige, så fikser vi den! ;)
Avatar billede lonni Nybegynder
09. maj 2002 - 16:22 #16
>>Hermandsen
Der er et gult udråbstegn under andre enheder. Hvad kan jeg gøre ved det...? Jeg bruger i øvrigt ikke kameraet til at tage billeder med når det er forbundet med computeren :0)
Avatar billede hermandsen Juniormester
09. maj 2002 - 16:29 #17
Okay!
(Jeg tror heller ikke det er meningen du skal kunne tage billeder med kameraet til sluttet til computeren)

Nå, men så har du en konflikt som jeg sagde... Dobbelt klik på den enhed der har et udråbstegn. Så kommer der en ny boks op, som forklarer der hvad der er galt.

Så fortæller du hvad der står i den, eller du kan selv rode lidt med det hvis du vil/tør! ;)
Avatar billede lonni Nybegynder
09. maj 2002 - 16:45 #18
>>Hermandsen
Det skriver at den ikke kan finde en driver og at jeg skal geninstallere driveren. Det har jeg prøvet men det vil den ikke. Skal der bruges en cd rom til det?
Avatar billede hermandsen Juniormester
09. maj 2002 - 16:53 #19
Prøv! :)

Ellers så prøv at afinstallere lortet, og installer igen!
Avatar billede lonni Nybegynder
09. maj 2002 - 18:33 #20
>>Hermandsen
Nu har jeg prøvet at slette den og installere den igen, men nu installerer den under usb kortet. Hjælp mig...
Avatar billede hermandsen Juniormester
09. maj 2002 - 18:40 #21
Hvad er det helt præcist du har slettet?
Avatar billede lonni Nybegynder
09. maj 2002 - 18:48 #22
Jeg har slettet det der var det der gule udråbstegn ved, og så har jeg brugt den cdrom der var med kameraet til at installerer det igen...
Avatar billede jtt Nybegynder
09. maj 2002 - 18:48 #23
.
Avatar billede hermandsen Juniormester
09. maj 2002 - 18:57 #24
Og hvad sker der så? Hvad mener du med at den installerer under USB-kortet?