Avatar billede chen Nybegynder
03. maj 2002 - 18:40 Der er 11 kommentarer

Domæneregistrering!

Hej,

Når man kigger på domæneoplysninger - hvad er så forskellen mellem registrant og fuldmægtig?

Chen
Avatar billede danic Nybegynder
03. maj 2002 - 18:48 #1
Registranten er den juridiske identitet, der er indehaver af rettighederne og forpligtelserne til domænenavnet.

Den fuldmægtige har ret til at redelegere, overdrage eller slette domænet samt foretage andre ændringer i stamdata for domænet.
Avatar billede chen Nybegynder
03. maj 2002 - 19:05 #2
Har registrenten så ikke rettighed til at redeligere, overdrage m.m.?. Jeg har lige registreret et domæne via en ny udbyder, men undrer mig over de har skrevet sig selv som fuldmægtig - når jeg står som fuldmægtig på alle mine andre domæner.......Hvorfor har han gjort det? (hvad får han ud af det?)
Avatar billede danic Nybegynder
03. maj 2002 - 19:11 #3
intet, da der er registrent der altid har det sidste ord.
Avatar billede danic Nybegynder
03. maj 2002 - 19:15 #4
Men det må være en fejl, at de skriver sig selv som fuldmægtig, de skal være den virksomhed eller organisation der ejer domænet, er det en privat person så skal det være registranten.
Avatar billede chen Nybegynder
03. maj 2002 - 19:16 #5
Hvis jeg så redeligerer det igen, vil jeg så blive fuldmægtig?.....
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. maj 2002 - 19:35 #6
de gør sig vel fuldmægtige for at hjælpe dig. Dvs de håndterer eventuelle
administrative ændringer, uden at skulle genere dig.

Jeg vil personligt ikke acceptere det, men for andre er det vel en hjælp
Avatar billede chen Nybegynder
03. maj 2002 - 19:40 #7
Hvis der som sagt er registranten der er ejeren (altså mig) - så kan jeg vel bare få DK-hostmaster til at ændre fuldmægtig?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. maj 2002 - 19:51 #8
Ja. Men det er ikke sikkert din udbyder gider fortælle dig om de
eventuelle ændringer der måtte komme.
Avatar billede chen Nybegynder
03. maj 2002 - 19:54 #9
erikjacobsen >> hvad mener du?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. maj 2002 - 19:56 #10
Skulle de fx ændre navneservere, kan de selv håndtere det som fuldmægtige.
Der er ingen der siger, de vil sende dig en mail om at du skal få det
ordnet.
Avatar billede chen Nybegynder
03. maj 2002 - 20:00 #11
kan bare ikke se hvad det betyder for mig!.