Avatar billede superdude Nybegynder
03. maj 2002 - 15:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vise DB tabeller og felte

Findes der i ASP en måde hvorpå man kan få oplyst tabelnavne og feltnavne på den database som man har oprettet en forbindelse til?

Altså få oplyst hvor mange tabeller databasen indeholder, og hvad de hedder - og at få oplyst hvor mange felter en tabel indeholder, og hvad de hedder.

I PHP findes kommandoer som mysql_list_tables - findes noget tilsvarende i ASP?
Avatar billede thex-mann Nybegynder
03. maj 2002 - 15:28 #1
Hvilken Db bruger du??? MySql, MSSql, Access????
Avatar billede superdude Nybegynder
03. maj 2002 - 16:47 #2
Access - er det DB specifikt?
Avatar billede eagleeye Praktikant
03. maj 2002 - 19:45 #3
Prøv at downloade ASPADMIN v. 2.0  på  www.aspadmin.dk
Den er en online databse editor.  Om ikke andet så kan den give en ide til hvordan man list det ud.
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. november 2002 - 14:45 #4
det var et svar
Avatar billede superdude Nybegynder
06. november 2002 - 17:39 #5
Og det er accepteret ;-)