Avatar billede kanel Nybegynder
03. maj 2002 - 14:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Scandisk???

Jeg forstår ikke hvorfor pc´eren ikke kører en scandisk når den ikke er lukket korrekt... Op til flere gange har jeg været nødt til at slukke på stikkontakten fordi den ikke har ville lukke eller genstarte...
Nogen gode ideer???
Avatar billede Slater Ekspert
03. maj 2002 - 14:17 #1
Hvis du kører Windows 2000 eller XP med NTFS drev, så behøver du det ikke længere. Filsystemet er lavet så smart at der faktisk ikke KAN gå fejl i filerne. Vær glad. Ellers ved jeg det ikke.
Avatar billede kapla Nybegynder
03. maj 2002 - 14:20 #2
Avatar billede pilfinger Nybegynder
03. maj 2002 - 14:20 #3
ja det er et godt spørgsmål. men jeg vil skyde på at det er pga at der er andre muligheder for at chekke disken men har du prøvet at starte Kør: og skrive scandisk.exe
Du kan godt lukke masinen ned hold knappen inde til den slukker. det er sådan jeg gør når jeg skal lukke min ned ingen problemer i det
Avatar billede pilfinger Nybegynder
03. maj 2002 - 14:22 #4
Viperine har ret.Men man kan jo oxo køre med TAT32 på xp sååå.
Avatar billede echsphilee Nybegynder
03. maj 2002 - 14:23 #5
viperine>>det er muligt, det er rigtigt, men hvis det er, så er det da mærkeligt at man stadig har muligheden for en "manuel" scandisk...

jeg tror ikke det er nødvendigt med en scandisk, hvis det er en nedlukning eller genstart, der kokser. hvis du i stedet for slukker for strømmen, mens OS er up and running, tror jeg den vil starte op igen med scandisk....men der er kun en måde at finde ud af det på...og det er måske ikke så smart at fremprovokere sådan noget.
Avatar billede Slater Ekspert
03. maj 2002 - 14:29 #6
Jeg har lige måtte købe ny harddisk fordi den fuckede efter en strømafbrydelse, så det er rigtigt nok at den ikke er HELT sikker, men i forhold til FAT32 er den så meget bedre at Microsoft vurderede at det ikke nyttede noget at gøre brugeren bekymret ved at starte chkdsk.
Avatar billede pilfinger Nybegynder
03. maj 2002 - 14:29 #7
Du skal bare holde Knapen inde til den slukker men Husk først at lukke ordentlig ned fra start knap osv....
Avatar billede Slater Ekspert
03. maj 2002 - 14:35 #8
pilfinger>> hvad ævler du om?
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. maj 2002 - 20:56 #9
viperine> start - luk computeren - luk
han "ævler" ikke!
Avatar billede Slater Ekspert
07. maj 2002 - 16:14 #10
stigers>> det kan godt være, men jeg fatter stadig ikke hvad det har med sagen at gøre.