Avatar billede lignaus Nybegynder
07. juli 2000 - 15:06 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Gode råd om proxy!

Er det anbefalelsesværdigt at bruge en tre år gammel version af Microsoft Proxy (v. 2.0)?
Der skal være data bag den som har stor værdi.
Der er ca. 20 maskiner bag ved.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
08. juli 2000 - 10:41 #1
Proxy 2.0 er vist rent faktisk den nyeste!
Anyway, så vil jeg nøjes med at sige, at jeg kun har haft besvær med MS Proxy...
Spark firewalls op i stedet....
Avatar billede prodic Mester
08. juli 2000 - 13:39 #2
Sidder bag Proxy2.0 selv, og som vores stribede ven siger, kan den være ret svær at sætte op, men når det virker så virker det ihvertfald. Og jeg har da heller ikke nogle problemer endnu, og får det forhåbentligt heller ikke.

Og jeg sidder selv med ca. 20 maskiner bag mig.

Med hensyn til firewall, så bliver jeg sku lidt forvirret, for så vidt jeg ved er Proxy'en da en form for firewall. Ret mig da endelig hvis jeg tager fejl, så installerer jeg da bare en ny "firewall".

Og til sidst, så vidt jeg ved er MS Proxy2.0 den nyeste(endnu). OG hvis du ligger inde med den på forhånd hvorfor så ikke bruge den...istedet for at købe nyt "isenkram"
Avatar billede lignaus Nybegynder
08. juli 2000 - 14:12 #3
Hmmm... Jeg er egenlig ret sikkert på at MS Proxy 2.0 er en firewall!

Men de evt. problemer der har været, har det været i selve opsætningen eller hvad?
Avatar billede hanno Nybegynder
08. juli 2000 - 19:06 #4
Ms Proxy 2,0 er ikke en FIREWALL !!!
Vent til ISA Serveren er klar, den RYKKER R.. og er en FIREWALL !

se mere på http://microsoft.com/isaserver

\\Hanno
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
08. juli 2000 - 20:12 #5
Som prodic også siger kan Proxy'en være ret svær at få til at "lystre"...
Og hvis du begynder at dele dit net op, løber du ind i RIGTIGT mange problemer...
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
08. juli 2000 - 20:13 #6
Og jeg mener nu altså heller ikke at Proxy har ret meget med firewall at gøre!
Avatar billede lignaus Nybegynder
09. juli 2000 - 17:54 #7
Hvad nu hvis alle klienterne allerede har fået installeret MS Proxy, kan de godt hitte ud af det, hvis Serveren pludselig mangler?
Og den MS ISA Server-fætter, den er jo stadig kun beta. Hvis nu det er i morgen jeg skal have installeret noget, er der så andre alternativer? Og hvis resten af systemet allerede er sat op til det, kan det så betale sig?
Avatar billede lignaus Nybegynder
09. juli 2000 - 18:05 #8
Det lader da også til at man SKAL have Windows 2000 server installeret, jeg sidder med en NT 4.0 maskine!
Avatar billede torbens_dk Nybegynder
09. juli 2000 - 20:08 #9
Den hurtigs installerede og mindste proxy (RAM) jeg kender er www.WinRoute.com (PRO)
Avatar billede hanno Nybegynder
09. juli 2000 - 20:55 #10
ISAServer ER et Beta produkt... som nok er klart om 4-5 uger !
ISAServer kræver Windows 2000, meeen hvad er der galt i at installere en Windows 2000 som member server i et NT 4 Domæne og så Rykke R.. på Windows 2000 og ISAServer ???

Når du nu HAR installeret Proxy Klienter på alle maskinerne... Så må du også næsten have en Proxy Server 2,0 kørende eller ???

Jeg ville klart installere en ISAServer beta et eller andet, og evt have Proxy 2,0 i baghånden....

\\Hanno
Avatar billede lignaus Nybegynder
09. juli 2000 - 21:00 #11
Jeg er i gang med at flytte fra en server til en anden. Når den anden så er oppe at køre, skal den første skottes eller geninstalleres eller lign. Spørgsmålet er bare om det kan betale sig at installere andet end MS Proxy 2 på den nye, som altså kører NT 4.0?
Avatar billede prodic Mester
10. juli 2000 - 13:55 #12
hmm, noget tyder på at jeg lige skal have læst manualen til Proxy2.0 igennem igen...mener da bestemt at der stod at den fungerede som FireWall et eller andet sted!

ikke som en rigtig firewall, bare at den fungerede som en..
Avatar billede lignaus Nybegynder
10. juli 2000 - 14:36 #13
Det er også det indtryk jeg har!

Men summa sumarum: MS Proxy 2.0 er altså noget værre skrammel man skal hoilde sig fra, men hvis det allerede er installeret, så kan man godt beholde det lidt endnu! (?!?)

I mit tilfælde er det så installeret på alle klientmaskinerne, og der er en mindre sag at installere det på den nye server!

Er det ikke sådan ca. det er?
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
10. juli 2000 - 16:53 #14
Bingo! :o)