Avatar billede target Nybegynder
03. maj 2002 - 11:39 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Product Key i batch setup Windows 95

Hvad skal man skrive i sin inf-fil for at slippe for at indtaste sin product key i en Windows 95 installation?
Avatar billede sthen Nybegynder
03. maj 2002 - 11:45 #1
Hva' skal det dog gøre godt for???
Du har vel licens til din win95
Der bliver ikke givet support til warez på E

Anmeldt
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. maj 2002 - 11:47 #2
sthen> spørgsmålet er godt nok - det er en automatiseret installationsproces der er snakke om her - således at spørger ikke behøves at sidde og vente på at få lov til at indtaste alt information - dette bliver gjort i en inf-fil således at man bare skal sætte installationen i gang, og så klarer den selv det hele.
Avatar billede target Nybegynder
03. maj 2002 - 11:48 #3
Jo, selvfølgelig har jeg en licens. Jeg er bare ved at lave en unattended installation, hvor den skal klare det hele selv. Og det eneste jeg mangler, er den linie, hvor jeg skal indtaste licens key'en.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. maj 2002 - 11:48 #4
glemte:
john_stigers - coadmin
Avatar billede target Nybegynder
03. maj 2002 - 11:48 #5
john_stigers -> he he
Avatar billede target Nybegynder
03. maj 2002 - 11:49 #6
nice john_stigers =)
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. maj 2002 - 11:49 #7
Anmeldelse slettet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. maj 2002 - 11:49 #8
;)
Avatar billede target Nybegynder
03. maj 2002 - 11:49 #9
john_stigers men ved du det?
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. maj 2002 - 11:50 #10
target> er i gang med at finde ud af det :)
Avatar billede target Nybegynder
03. maj 2002 - 11:51 #11
Ok, nice
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. maj 2002 - 11:52 #12
jeg mener det er det samme som i xp, der ser det således ud:

[UserData]
FullName = "Dit brugernavn"
OrgName = "Dit firmanavn"
ComputerName = *
ProductKey= "*****-*****-*****-*****-*****"

Selvfølgelig UDEN "" :)
Avatar billede sthen Nybegynder
03. maj 2002 - 11:55 #13
SORRY - men det er en funktion jeg ALDRIG har hørt om.
Set i lyset af dette kan du vel godt forstå min umiddelbare reaktion - da jeg synes vi skal have "rent mel i posen" her på E.

Right ???
Avatar billede target Nybegynder
03. maj 2002 - 11:55 #14
Nej, har prøvet. Men product-key'en til Windows 95 ser også således ud: xxxxx-OEM-xxxxxxx-xxxxx
Avatar billede target Nybegynder
03. maj 2002 - 11:56 #15
Taget fra Windows 95 Resource Kit Sample scripts:

;  Remove ";" and set this value to your 10-digit Windows 95 product ID,
;  which is printed on the Windows 95 CD or your Certification of Authenticity.
;ProductID=9999999999
Avatar billede target Nybegynder
03. maj 2002 - 11:57 #16
Jo, det kan jeg udmærket forstå. :) Men jeg synes nu ellers jeg formulerede mit spørgsmål, så det ikke skulle misforstås.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. maj 2002 - 11:59 #17
sthen> alt ok :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. maj 2002 - 12:00 #18
skal den så ikke bare så sådan her ud:

[UserData]
FullName = "Dit brugernavn"
OrgName = "Dit firmanavn"
ComputerName = *
ProductKey= "xxxxx-OEM-xxxxxxx-xxxxx"
Avatar billede target Nybegynder
03. maj 2002 - 12:01 #19
prøver lige...
Avatar billede target Nybegynder
03. maj 2002 - 12:07 #20
men det virkede ikke lige =(
Avatar billede target Nybegynder
03. maj 2002 - 12:08 #21
Men i det jeg læste fra Windows 95 Resource Kit Sample scripts står der, at det skal være en 10 digits kode. Det forstår jeg ingenting af, da alle de licenser jeg har er på 17 cifre + OEM
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. maj 2002 - 12:09 #22
det forstår jeg heller ikke lige - men mon ikke der kommer en der har forstand på det senere idag ..
Avatar billede target Nybegynder
03. maj 2002 - 12:21 #23
Jo, det håber jeg da på. Ellers nok i løbet af weekenden. Men tak for forsøget. :)
Avatar billede rsj1962 Nybegynder
03. maj 2002 - 12:35 #24
Nu er det længe siden, jeg har installeret Windows 95, men anvender du det Batch Installations program, der ligger på Win95-cd´en i \Admin\Nettools\Netsetup?
Avatar billede target Nybegynder
03. maj 2002 - 13:24 #25
Nej, jeg anvender det der ligger på resource kit CD'en. Men det er nok den samme linie, der skal stå i den inf-fil man får ud af det til sidst
Avatar billede target Nybegynder
03. maj 2002 - 13:41 #26
Jeg har lige tjekket det program der ligger på Windows 95 CD'en. Det er det samme program, som jeg havde på Resource Kit CD'en
Avatar billede rsj1962 Nybegynder
03. maj 2002 - 13:59 #27
Hvilken fejlmeddelelse får du, når du prøvet at installere?
Avatar billede target Nybegynder
03. maj 2002 - 14:50 #28
Den siger at der ikke er angivet nogen product key. Og så spørger den om jeg vil indtaste en anden, eller afslutte. Noget i den retning. Jeg er lige kommet hjem fra arbejde, og skal først arbejde med maskinen igen på mandag. Der kan jeg også skrive ordret hvilken fejlmeddelelse den kommer med. Og det er ikke en forkert product key, har prøvet med flere forskellige.
Avatar billede makse Nybegynder
03. maj 2002 - 18:51 #29
Har du prøvet med ProductID="xxxxx-OEM-xxxxxxx-xxxxx"
Avatar billede hologram Nybegynder
03. maj 2002 - 19:08 #30
Hvor finder man disse oplysninger?
Altså, hvilke ting man har mulighed for at specificere og hvor filen skal ligges. Gerne til XP
Eller jeg skal måske oprette mit eget spørgsmål? :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. maj 2002 - 20:04 #31
HOLOGRAM>
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. maj 2002 - 20:04 #32
det er en god ide :)
Avatar billede target Nybegynder
04. maj 2002 - 13:36 #33
Ja, jeg har prøvet med ProductID="xxxxx-OEM-xxxxxxx-xxxxx". Det kunne jeg heller ikke få til at virke. Det jeg synes der lyder mest underligt er, at der i sample'en fra resource kit står at den skal se således ud ProductID=9999999999. Men jeg aner ikke hvor den får kun 10 cifre fra.
Avatar billede target Nybegynder
07. maj 2002 - 14:10 #34
fgasre