Avatar billede mrhc Nybegynder
03. maj 2002 - 10:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Netværk

Jeg kan ikke få min ADSL-forbindelse til at virke når jeg kobler min pc'er og ASDL-modem til en 10/100 switch. Når jeg kigger på fanebladet netværksforbindelser hedder LAN-forbindelsen 100 Mbps og når jeg kører uden om switch'en hedder den 10.0 Mbps.
Er der nogle der evt. kan hjælpe mig med dette.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
03. maj 2002 - 11:11 #1
Det skal du slet ikke tage dig af... switchen er en 100mbit... dit netkort autosencer dette som en 100Mbps connection. Kører du uden om switchen, autosencer den kun din router. Den kører meget sansynligt netop kun 10Mbps... dette er intet problem, så længe din internethastighed alligevel ikke overstiger dette. Og det er vel usansynligt :)
Avatar billede mcp Nybegynder
03. maj 2002 - 11:13 #2
Måske er det bare fordi at din switch er 10Mbps, hva´ ;-)

mcp
Avatar billede mrhc Nybegynder
03. maj 2002 - 12:51 #3
Undskyld jeg har formuleret mig så dårligt !
Problemet er ikke om der står 10 Mbps el. 100 Mbps men; at jeg ikke kan komme på nettet gennem switchen, som er helt ny og ganske rigtigt en 100 Mbps ????
Avatar billede mcp Nybegynder
03. maj 2002 - 13:20 #4
Hvad hedder din Switch?
Har du sat kablerne rigtig?

mcp
Avatar billede mrhc Nybegynder
03. maj 2002 - 13:43 #5
Så er problemet løst, det er meget pinligt ! Jeg troede uplink porten kun var til når den skulle udvides f.eks med hub el. yderligere switch !
Nu sidder RJ45 fra kabelmodem i uplink portet og det virker. Ju-bi
Avatar billede mcp Nybegynder
03. maj 2002 - 13:57 #6
Så var det vel Kablerne som jeg sagde..!

;-) mcp
Avatar billede mrhc Nybegynder
04. maj 2002 - 07:29 #7
Jep !