Avatar billede dinodino Nybegynder
02. maj 2002 - 19:54 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Dundas upload (sourcecode søges til Struernet)

Hej,
Jeg har forsøgt, at få Dundas upload til at køre på mit hotel ved StruerNet, men det vil ikke rigtigt lykkedes. Jeg vil gerne have et eller flere eks. på sourcecode som virker hos StruerNet.

Jeg har ikke fundet meget hjælp til Dundas, så hvis du kender et godt sted, så kan det godt være noget værd. (dundas.com er ikke et svar)
Avatar billede hestekongen Nybegynder
02. maj 2002 - 20:04 #1
<%
Set objUpload = Server.CreateObject("Dundas.Upload")
sti = Server.MapPath(".") & "\filer\"
objUpload.DirectoryCreate sti
objUpload.Save sti
For Each Item in objUpload.Files

Next
Set objUpload = Nothing
%>

her upper den bare alle filer der bliver sendt til den, der skal sendes fra en form med enctype="Multipart/Form-Data" med POST metoden - ellers er resten sådan set ligemeget..
Avatar billede hestekongen Nybegynder
02. maj 2002 - 20:10 #2
jeg har også noget andet til at ligge hvor navnet på hver fil bliver indskrevet i en database, hvis du er intreseret..?
Avatar billede zech Nybegynder
02. maj 2002 - 22:19 #3
Hvorfor bruger du ikke de eksempler, struer.net selv viser? Bare gå ind på deres web under support.
Avatar billede dinodino Nybegynder
03. maj 2002 - 07:29 #4
Zech: Det har jeg selvfølgelig forsøgt, men uden held. Det er derfor, jeg skriver. Hestekongens svar er fra denne support side, men det fungerer ikke rigtigt for mig. Jeg har forsøgt med et andre scripts med Error håndtering og der fik jeg en fejl med noget i retning af 'Cannot open file for writing'. Jeg tror, jeg lidt problemmer med rettigheder, så StruerNet er næste stop.
Avatar billede dinodino Nybegynder
03. maj 2002 - 07:34 #5
Tak for dit svar, men det er den kode, jeg allerede har forsøgt med, så jeg har ikke rigtigt fået løst mit problem. Ang. de andre 'ting' du har liggende, så lad os snakke om det, når jeg har fået løst dette.
Avatar billede zech Nybegynder
03. maj 2002 - 09:28 #6
Ved du om du ligger på en af de nyere (ikke den nyeste) servere? Jeg bruger selv Struernet til hosting i mit firma og har ingen problemer med upload, men jeg ved på de ældre servere var det et problem.

Her er det script vi bruger til upload, beregnet til 1 fil (det kan sagtens tage flere, men denne returnerer filnavnet):

' ***** OPRET FILEN PÅ SERVER *****
strFilDir = "../billeder/"
' selve uploadfilen ligger i http://www.ditdomain.dk/filer/
Set objUpload = Server.CreateObject ("Dundas.Upload")
objUpload.MaxUploadSize = 60000
objUpload.Save strFilDir
If Err.Number <> 0 Then
  Set objUpload = Nothing
  Response.Redirect (Err.Number)
Else
  For Each objUploadedFile in objUpload.Files
  If InStr(1,objUploadedFile.ContentType,"octet-stream") Then
    objUploadedFile.Delete
  End If
  strFilNavn = objUpload.GetFileName(objUploadedFile.Path)
  Next
End If
Set objUpload = Nothing
' ***** FÆRDIG MED FILOPRETTELSE *****

Jeg kan evt. sende et par filer til dig på din email, hvor du kan teste upload.
Avatar billede dinodino Nybegynder
03. maj 2002 - 17:55 #7
Jeg tror mest at det er et spørgsmål om rettigheder, men vi kan godt forsøge med et par filer. Du kan sende dem til min dummy adresse: dinodino@ofir.dk
Avatar billede likedon Nybegynder
15. juni 2002 - 01:01 #8
*dinodino*

Fik du det til at virke for jeg har nemlig samme problem?
Avatar billede dinodino Nybegynder
29. august 2002 - 10:55 #9
Både ja og nej,

Jeg fandt ud af, at jeg var oprettet med en gammel opsætning/server hos Struernet, og det fik jeg rettet.

Jeg har dog ikke haft tid til at kikke yderligere på det, så jeg ved faktisk ikke om det var det eneste probem - desværre.

Jeg hører selvfølgelig gerne, hvis du finder en løsning.
Avatar billede zech Nybegynder
29. august 2002 - 22:26 #10
Hmm, du skal rive MEGET grundigt i ørerne på Struer.net for at sørge for din konto fungerer som de har lovet.

Jeg har omkring 40 kontoer hos Struer.net og jeg skal hænge i røret mindst en gang om uge p.g.a. diverse ting der ikke fungerer, pludselig bliver slået fra eller lignende irritationsmomenter.

Hvis deres support ikke svarer så ring til bogholderi og brok dig helt vildt - det plejer at sætte mere skub i tingene hos dem  ;)
Avatar billede likedon Nybegynder
29. august 2002 - 23:10 #11
jeg har personlig droppet struernet og begyndt at bruge andre webhoteller
Avatar billede dinodino Nybegynder
17. januar 2003 - 08:22 #12
Det kom desværre ikke til at fungere, men tak for indsatsen alligevel.