Avatar billede sorenmh Nybegynder
06. juli 2000 - 23:22 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Filoverførsel mellem to computere går meget langsom.

Filoverførsler over mit netværk går meget langsom (7-8 kb/s).
Jeg har et ISDN modem, måske er det fordi at computeren tror at den skal køre med modem?Hvad skal jeg gøre for at løse dette problem?

Kablet er et UTP Cross kabel.

  Netværk - Egenskaber - Konfiguration:
----------------------------------------

Klientprogram til Microsoft-netværk
- Log på, og genopret netværkstilslutninger

Microsoft Family Logon

Opkaldskort
- Drivertype: Udvidet tilstand...
- Bindinger: TCP/IP -> Opkaldskort
- Avanceret:
              - Aktiver Point To Point IP -> Ja
              - Brug IPX-headerkomprimering -> Ja
              - Indspil en logfil -> Nej
              - IP-pakkestørrelse -> Automatisk

Sandberg EP-320X-R 100/10M PCI Adapter
- Drivertype: Udvidet tilstand...
- Bindinger: TCP/IP -> Sandberg EP-320X-R 100/10M PCI Adapter
- Avanceret:
              - Early Tx Threshold -> 10
              - Link Speed/Duplex Mode -> Auto Mode
              - Network Adress -> Ikke installeret

TCP/IP - Opkaldskort
- Bindinger
              - Fil- og udskriftsdeling til Microsoft-netværk
              - Klientprogram til Microsoft-netværk
              - Microsoft Family Logon
- Avanceret
              - Tilad binding til ATM -> Nej
              - Angiv denne protokol som standardprotokollen -> Nej
- NetBIOS
              - Aktiver NetBOIS over TCP/IP (feltet er gråt og låst)
- DNS-konfiguration
              - Deaktiver DNS
- Gateway
              - (ingen gateways)
- WINS-konfiguration
              - Benyt DHCP til WINS-navnefortolkning
- IP-adresse
              - Hent automatisk en IP-adresse

TCP/IP - Sandberg EP-320X-R 100/10M PCI Adapter
- Bindinger
              - Fil- og udskriftsdeling til Microsoft-netværk
              - Klientprogram til Microsoft-netværk
              - Microsoft Family Logon
- Avanceret
              - Tilad binding til ATM -> Nej
              - Angiv denne protokol som standardprotokollen -> Nej
- NetBIOS
              - Aktiver NetBOIS over TCP/IP (feltet er gråt og låst)
- DNS-konfiguration
              - Deaktiver DNS
- Gateway
              - (ingen gateways)
- WINS-konfiguration
              - Deaktiver WINS-navnefortolkning
- IP-adresse
              - Angiv en IP-adresse:
                          - IP: 192.168.0.1
                          - Subnet: 255.255.255.0

Fil- og udskriftsdeling og udskriftsdeling til Microsoft-netværk
- Avanceret
              - Browse Master -> Automatisk
              - LM Announce -> Nej
Avatar billede johannielsen Nybegynder
06. juli 2000 - 23:36 #1
prøv at geninstallere windows, eller i hvertfald genistallere driveren til netværkskortet
Avatar billede coolidk Nybegynder
06. juli 2000 - 23:55 #2
Jeg ville gerne give dig nogen point for den mest fyldestgørende problemstilling her på eksperten :)

-dEnnis
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. juli 2000 - 17:18 #3
Kender problemet, kender IKKE svaret ... tager lige og lytter med!
Avatar billede wikings Nybegynder
09. juli 2000 - 12:43 #4
Brug ikke family logon!!!
Men Klientprg. til MS netværk.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
10. juli 2000 - 15:24 #5
wikings:
det er da ikke derfor det går langsomt.

Men når der nu snakkes langsomt så vil jeg lige høre om 2 ting.

er det et kabel du selv har lavet? eller har du købt det?

-Maniacdog-
Avatar billede wikings Nybegynder
11. juli 2000 - 02:55 #6
-Maniacdog-
Jeg ved det lyder åndsvagt, men det hjalp på mine PC'ere plus at Jeg brugte AUTO i stedet for 802.3 i rammetype under IPX.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
11. juli 2000 - 08:50 #7
wikings: Snakker vi forbi hinanden?
Du skrev:

Brug ikke family logon!!!
Men Klientprg. til MS netværk.

Jeg sagde:
det er da ikke derfor det går langsomt.

og nu siger du noget helt andet?

-Maniacdog-
Avatar billede lrj Nybegynder
11. juli 2000 - 11:38 #8
Tror jeg fandt problemet:

TCP/IP - Opkaldskort
- Bindinger
              - Fil- og udskriftsdeling til Microsoft-netværk
              - Klientprogram til Microsoft-netværk

Opkaldskortet skal ikke være bundet til fil-delingen - opkaldskortet er til internet-adgang (opkald), og her vil du vel ikke dele filer? Fjern det og test hastigheden igen.

Og du er sikker på at det ikke er den anden computer der er en fejlopsætning på? Check først og fremmest at du bruger de drivere der fulgte med netkortet på en diskette. WIndows har en fornemmelse af at den saaagtens kan finde den rigtige driver. Men alt for ofte går det galt. Prøv standard-driveren :)
Avatar billede wikings Nybegynder
11. juli 2000 - 15:14 #9
>>-Maniadoc-

Det er fordi at det egentlig ikke skulle betyde noget om rammetypen er AUTO eller at den får fast valg eks. 802.3
Det afgørende var at Jeg brugt WINDOWS LOGON og efter jeg skiftede over var problemet væk. Og jeg ved sgu' ikke hvorfor.
Jeg har ellers rodet meget med netværk og problemet kunne s'føli også være at den ene køre med den gamle W98 og de andre 2 køret med 98SE. ;o)
Ellers kan det være drv. til 802.3 måske ikke er det samme i de 2 Win98.
Avatar billede sorenmh Nybegynder
11. juli 2000 - 16:40 #10
Nu har jeg prøvet at installere NetBEUI og sætte den som standard protokol ved netkortet. Desuden har jeg sat den 100 halfduplex.
DET VIRKER!
Jeg ved ikke helt præcist hvad der virkede, da jeg lavede ændringerne i samme session.
Dog er der enkelte gange, hvor det ikke virker, men en genstart plejer at virke.
Avatar billede sorenmh Nybegynder
11. juli 2000 - 16:48 #11
lrj:

Har rettet det, jeg opdagede det da jeg skrev oplysningerne ind her på Eksperten.

Men dette har dog ikke noget som helst med problemet at gøre.
Avatar billede sorenmh Nybegynder
11. juli 2000 - 16:50 #12
Jeg går ud fra at det var halfduplex løsningen der virkede.
Den ene computer var allerede sat til halfduplex. Det var derfor kun filoverførsler den ene af vejene, der kørte langsomt.
Avatar billede lrj Nybegynder
11. juli 2000 - 17:07 #13
Fair nok :)
Avatar billede lrj Nybegynder
11. juli 2000 - 17:08 #14
Sidenote - det er ikke alle netkort der selv kan finde ud af at skifte mellem half og full duplex. Så man må hjælpe dem og manuelt vælge hvilken de skal køre med. Men kan de køre Full er det jo klart at foretrække - bare begge ender gør det :)
Avatar billede sorenmh Nybegynder
11. juli 2000 - 17:12 #15
Jeg vil lige prøve at se om den kan køre full...
Det er trodsalt et helt nyt netkort, det burde kunne.
Avatar billede lrj Nybegynder
11. juli 2000 - 17:16 #16
Så kan du jo få 10 (eller 100) mbit i begge retninger - eller noget i den stil. De kan i hvert fald både sende og modtage på samme tid, begge to. Hvad den faktiske hastighed så bliver, det må du have et hardware-hovede til at fortælle dig :=)
Avatar billede sorenmh Nybegynder
11. juli 2000 - 17:18 #17
Tak for hjælpen.
Avatar billede lrj Nybegynder
11. juli 2000 - 17:23 #18
Jo, velbekomme :)