Avatar billede cyberlock Nybegynder
01. maj 2002 - 17:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

install af Windows 2000 server.

Hejsa Problemer med at install Win2k server..!
jeg har fået at vide man skal køre Smart diver ind ved at skrive
smart dv: i dos.
men den reger ik på det. og jeg har fået at vide af forskellige med Startdisketter jeg har prøvet dos og 95 og 98 start disk og der er ik noget der virker..!
hvordan install man windows 2000 server via Smart driver.!

Mvh Cyberlock
Avatar billede xantor Nybegynder
01. maj 2002 - 17:43 #1
smartdrv.exe plejer den at hedde
Avatar billede xantor Nybegynder
01. maj 2002 - 17:44 #2
men det skal så siges at du absolut ikke behøver den... men under visse omstændigheder kan den sætte installationshastigheden drastisk op
Avatar billede darkside Nybegynder
01. maj 2002 - 17:44 #3
Du skal ikke bruge smartdrv, bare smid din CD i drevet og start på den..
Avatar billede supermand69 Nybegynder
01. maj 2002 - 17:47 #4
c:\>smartdrv 36000
Avatar billede goulduck Nybegynder
01. maj 2002 - 20:09 #5
Bare kør smartdrv.exe .. den skriver vist ikke noget når du køre den. Men hvis den ikke brokker sig over noget, så skulle den køre.
Avatar billede supermand69 Nybegynder
01. maj 2002 - 20:47 #6
Hvis du skriver "smartdrv 36000" kører den med den største buffer... Altså den kører hurtigst :)
Avatar billede mcp Nybegynder
01. maj 2002 - 23:24 #7
Smart driver er et lille program så ikke er standard på en Windows 98 bootdisk , men hvis det kopieres over på denne kan det bruger til at resevere en del af dine ram til kopiering processen af Windows 2000. Dette vil speede din installations/kopierings process op en del..
Hvis du ikke har smart drive på din boot disk kan du på en Windows 98 cd, søger efter "smartdrv.exe" og kopiere denne fil til din Bootdisk. Det skal dog nævnes at Windows 2000 ,der bliver booted fra cd bruger denne process pr. default ved 4096. Så jeg og Microsoft anbefaler at du ved manuel boot fra dos skriver følgenede = smartdrv 4096 og trykker ENTER, der kommer ingen svar på denne kommando hvis det virker blot en ny linie "A:>" nu vil din kopiering af installations filer til harddisken køre hurtigst mulig.

;-) mcp
Avatar billede cyberlock Nybegynder
03. maj 2002 - 11:59 #8
ok jeg ville prøve mig Frem med jeres mange Oplysninger HEH..! jeg vender til bage og ser hvad der virkede ok.
Problemet er den kan ik Boot fra CD'rom som sagt som darkside beskrev.
Du skal ikke bruge smartdrv, bare smid din CD i drevet og start på den..
kan man ik.. men jeg tager de oplysninger med smartdrv som er beskrevet af De andre

Mvh Cyber
Avatar billede mcp Nybegynder
03. maj 2002 - 12:44 #9
Du kan saktens installere uden smart driver, det tager bare en halv til en hel time længere at efter hvor kraftig din computer er.!

1- Indsæt Windows 98 Bootdisk
2- Vælg DOS med CD driver
3- I DOS skift drev over til CD-rom evt. d:\>
4- På CD rom drevet skriver du "d:\>cd i386"
5- i i386 mappen skriver du "d:\>i386\winnt"

så starter installationen, hvis du har en floppy med smart drive på kan efter punkt 2- skriver "smartdrv 4096" under a:\> for at speede installationen op "ikke et must"
Du kan hente Smartdrv.zip her = http://theprivat.net/download/smartdrv.zip

;-) mcp