Avatar billede kimeriksen Nybegynder
01. maj 2002 - 16:06 Der er 7 kommentarer

Hvordan læser man Regional Settings via JavaScript

Jeg vil gerne vise tal, med brugeren lokale settings. Fx 10.000,50 i Danmark, men 10,000.50 i USA. Hvordan får jeg fat i Regional Settings fra JavaScript (eller Java)?

Avatar billede kimeriksen Nybegynder
01. maj 2002 - 16:07 #1
fejl: 'brugeren'. Skulle have været 'brugerens'
Avatar billede Chewie Novice
01. maj 2002 - 16:18 #2
http://www.eksperten.dk/spm/205640

det er ikke lovligt på ekp.dk at laver to ens spm .... luk det ene
Avatar billede jakoba Nybegynder
01. maj 2002 - 16:29 #3
det nærmeste er vist
  window.navigator.language
der er
  en for engelsk
  da for dansk
  se for svensk
...
men du kommer selv til at kende hele listen og hvide hvad landenes konventioner er.
Ellers skal du in i styresystemets settings, og det tvivler jeg på er nemt (hvis det var ville browserne nok skrive og forstå , komma i kommatal.
Avatar billede kimeriksen Nybegynder
01. maj 2002 - 16:34 #4
Til Chewie: Spørgsmålene er ens, ja, men jeg vil gerne have både  Java-folk og JavaScript-folk til at kigge på det. Derfor har jeg oprettet spørgsmålet begge steder. Jeg kunne ikke se, hvordan jeg ellers skulle få spørgsmålet til at figurere begge steder, men det ved du måske...
Avatar billede Chewie Novice
02. maj 2002 - 09:26 #5
kim >> jeg har på fornemmeren at det ikke gør det mere lovligt at man vil have fat i to kat. jeg er ikke Coadmin og kan der for ikke gører noget ved det ...... men jeg vil bare advare dig, nogle af dem går temmelig heftigt til værks !! og resikere at blive slette.

Hvis du har kommentar til mit indlæg ... så vent til du har fået svar på dit spm. så det ikke tager alt opmærksomheden
Avatar billede kimeriksen Nybegynder
03. maj 2002 - 11:19 #6
Til jakoba: Det er lige præcis styresystemets settings jeg er interesseret i. Men det kan godt være, at det ikke er muligt gennem JavaScript. Jeg lader dog lige spørgsmålet stå åbent lidt endnu.
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. maj 2002 - 11:26 #7
Helt fint. (mht spørgsmålet)

Hvad angår det at oprette to spørgsmål er der en klart korrekt måde i dette tilfælde. Spørgsmålet burde have været oprettet under programmering, dvs fælles gruppen for java, javascript og mange andre sprog.

Men næppe så vigtigt det er værd at gøre en sag ud af :-))

PS: jeg er heller ikke coadmin.

mvh JakobA