Avatar billede karikonge Nybegynder
01. maj 2002 - 08:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Funktion til beregning af Cooks værdier i en multipel reg. analy

Findes der en mulighed for at beregne Cooks værdier i en multipel regressions analyse?
Avatar billede karikonge Nybegynder
01. maj 2002 - 08:46 #1
Hov - kommentar til spørgsmålet: og funktionen skal findes/bruges i Excel!
Godmorgen fra Kari
Avatar billede janvogt Praktikant
01. maj 2002 - 08:52 #2
Du må lige uddybe. Hvem er Cook?
Avatar billede karikonge Nybegynder
01. maj 2002 - 14:00 #3
Cooks værdier bliver beregnet i simple og multiple regressionsanalyser for at identificere observationer der udviser en eller anden form for ekstremitet. Jeg har formlen for den simple regressionsanalyse men når det drejer sig om den multiple kommer jeg til kort - derfor efterlyser jeg funktionen i excel da jeg desværre ikke har adgang til programmer som SAS og SSPS som kan beregne denne værdi...
Avatar billede hansk Nybegynder
01. maj 2002 - 17:07 #4
Jeg har ikke hørt at Cook skulle have besøgt excel. Men hvis du kender formlen kan du selv lave den som en egendefineret funktion i excel.
Avatar billede karikonge Nybegynder
01. maj 2002 - 17:16 #5
Hmmmm- problemet er at der er en bunke nøgletal som skal beregnes inden og anvendes i en defineret rækkefølge (som jeg desværre IKKE har formlen på for en multipel regressionsanalyse) så den er djævelsk besværlig
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2002 - 20:36 #6
Hvis du har Analysis Toolpack Add-In installeret, har du mulighed for
at lave regressionsanalyse.

Ellers er der en tutorial om Excel og regression her:
http://www.mtsu.edu/~stats/regression/index.htm
Avatar billede karikonge Nybegynder
06. maj 2002 - 11:08 #7
Tak for dit svar - men det var ikke lige det jeg søgte. Regessionsanalysen er ikke noget problem (vhja Excel) det var bare lige den ene værdi på en multipel reg analyse som jeg manglede. Nå men nu har jeg været til eksamen ( ja tak det gik rigtig godt) så jeg tror jeg lukker denne sag..
Avatar billede janvogt Praktikant
15. maj 2002 - 12:14 #8
Karikonge, for at lukke spørgsmålet skal du selv oprette et svar og acceptere det. Ellers vil spørgsmålet blive ved at stå under "Åbne".
Avatar billede karikonge Nybegynder
15. maj 2002 - 13:05 #9
Tak til janvogt