01. maj 2002 - 00:14Der er
20 kommentarer og 1 løsning
Mailserver
Hej Alle sammen
Jeg har et lille problem med TDC, jeg har sat min egen mailserver op, jeg kan godt sende fra den, men jeg kan ikke modtage noget, så ringte jeg til TDC for at høre hvorfor, så sagde de at PORT 25 var lukkede på alle deres router, kan man lave et eller andet så det kommer til at virke, både på Netexprees og Bredbånd, jeg har nemlig 2 internet forbindelser, kan man lave om på DNSérne så man alligevel kan modtage post, eller hvad skal man gøre
du kan ikke lave om på dns, så du kan modtage mails... der er noget med, at du skal vælge din egen mailserver som 2. prioritet MX-record og så have en speciel teledk 1. prioritet for at få det til at virke...
Jeg vil gerne have min egen mailserver, hvad skal jeg gøre? Tele Danmark Bredbånd|ADSL er velegnet til at have egne servere stående, hvis man vælger en fast IP-adresse.
For at forhindre misbrug af mailserveren, er tcp/25 (mailserver porten) blokeret i TDC's router, og derfor skal man i DNS sætte en sekundær mailserver (backup-mx.post.tele.dk) ind, og dette gøres som følger:
mail.domaene.dk. IN A x.x.x.x domaene.dk. IN MX 10 mail.domaene.dk. domaene.dk. IN MX 20 backup-mx.post.tele.dk.
- dog skal det sige at jeg ikke selv har fået det til at virke - it's now official: TDC sux ... jeg skifter til CyberCity så snart det ½ års stavnsbånd er knækket ;o)
Hmmm, også med mailserver? - Når jeg forsøger at sende mail til mit domain får jeg:
"The following recipient(s) could not be reached:
rasmus@rask.d2g.com on 22-04-2002 16:12 Could not deliver the message in the time limit specified. Please retry or contact your administrator. < fepA.post.tele.dk #4.4.7>"
Min FW er åben for port 25 indgående TCP, min DNS-server indeholder de 3 entrys som TDC har nævnt og der er åbent for DNS-queries i min FW ... *suk* ... Er bare lidt småirriteret over at de besværliggøre det på den måde ... :o(
Jeg kører adsl 512/512 fra Tdk med egen mailserver.Den interne adresse på mailserver er 192.168.1.2. Det virker upåklageligt. Du skal have eget reistreret domæne og en fast ip adresse.
Det har jeg skam også - jeg forstår ikke helt at det ikke virker. Jeg mener, jeg har da gjort alt hvad jeg skal ikke?
1. Mailserver kørende på en intern server 2. Oprettet de nævnte entrys på min DNS-server 3. Oprettet en statisk NAT-entry der sender indgående SMTP videre til min mailserver 4. FW er åbnet for DNS-opslag og SMTP
Jeg tror ikke at Pro@ccess er undtaget TDC's SMTP-filter på routerne, og det skal også kunne lade sig gøre - det er bare ikke lykkedes for mig.
Desuden betyder TDC's løsning også at alle mails sendt til DIG og dine EGEN mailserver ryger gennem TDC's mailserver (og lur mig om ikke de logger og gemmer!!) - So much for privacy ....
mcp -> Prob. er at det ikke er den router man har stående hos sig selv der er spærret (eller dvs. det er den vidst også!?) - det er TDC's routere placeret hos TDC der spærrer for TCP/25! :o(
Indskudt bemærkning: Du skal IKKE skifte til CC. De har godt nok hardwaren, men kun til dels ekspertisen. Jeg har haft MANGE problemer med CC, og de har en tendens til at ville tørre den af på andre end dem selv. Jeg er ikke den eneste, der har haft de oplevelser. De er gode på mange områder, men bestemt ikke på alle. Vores BlueWeb hos dem kører ikke godt, og de har mange problemer med at fange fejlene. Igen er hardwaren god nok, fed backbone etc. Men at få det til at spille ordentligt....:o/
TDC har, hvad enten man kan lide det eller ej, hardwaren, hastighed og ekspertise. Jeg har også mine aversioner imod TDC, men man må give dem, at deres isenkram fungerer, og det fungerer godt. Vi skifter, når vi kan komme afsted med det.
Det her havde ikke noget med dit problem at gøre, såmænd bare en indskudt bemærkning :o)
Problemet er bare jeg ikke sådan kan skifte til andre selskaber, da jeg bor i en lille by hvor det kun er TDC der kan levere ADSL det næste ½ år, men jeg jeg ved hvis jeg skifter til Pro@ så kommer det til at virke
cookie1000, Spænd lige hjelmen engang og læs lige de svar du har fået igennem før du bare lukker spørgsmålet. Hvis problemet er at du ikke forstår den tekniske forklaring du har fået er det bedre at bede om en uddybelse istedet for at vende folk ryggen for det arbejde de har gjort og blot smutte med pointsne selv. Jeg forventer en forklaring på hvorfor du blot lukker spørgsmålet på denne måde - Ellers vil en deaktivering komme på tale. For at få det helt på det rene vil jeg sætte en frist på 3 dage.
Damn, der røg 200 points! :o( ... Well, tak alligevel razor ...
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.