Avatar billede tazmanian Nybegynder
30. april 2002 - 00:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

IIS LockdownTool fjerner mulighed for scripts. Hvad gør jeg galt?

Jeg oprettede dette spørgsmål tidligere: http://www.eksperten.dk/spm/204217
og vi kom da frem til at det var Lockdown, der lavede rav i den. Men jeg vil meget gerne fortsætte med at have lockdown installeret.
Nu har jeg rodet lidt med urlscan.ini filen, som skulle styre hele skidtet, men uanset om jeg tillader asp, får jeg en HTTP 500 Internal server error, når jeg forsøger at kalde et asp script.
Nogen som kan guide mig igennem, så jeg fortsat kan køre asp EFTER lockdown er installeret?
Avatar billede burningice Nybegynder
30. april 2002 - 00:08 #1
prøv at slå friendly errors fra i din browser, så vi kan se mere specifikt hvilken fejl den kommer med :)
Avatar billede tazmanian Nybegynder
30. april 2002 - 00:10 #2
og det gør jeg hvordan?
Avatar billede burningice Nybegynder
30. april 2002 - 00:26 #3
tools>internet options>advanced
fjern fluebenet i show friendly http errors
Avatar billede snowball Novice
30. april 2002 - 01:11 #4
Hvilken template valgte du da du kørte IIS Lockdown Tool !? Hvis du ikke har valgt en template som indeholder ASP, så er det jo klart at du ikke kan afvikle ASP sider bagefter ;)

Da jeg kørte IIS Lockdown Tool valgte jeg en af de nederste der hedder noget i stil med Dynamic Web Site (ASP enabled) og har stadig ikke problemer med at afvikle ASP sider !

Sæt desuden kryds i feltet under mulighederne hvis du vil ha' endnu mere indflydelse på hvad der skal laves om.

Snowball
Avatar billede tazmanian Nybegynder
30. april 2002 - 06:21 #5
cyberfessor>> he he, det var jo bare det, der var galt ... ;o)
asp virker fint, det var bare mig, der troede, der var noget galt, eftersom jeg fik en 500-error istedet for en asp-fejl.
alt jeg skulle gøre var at fjerne friendly errors, så kunne jeg se, at det var min asp-side, der havde en stavefejl ... ;o)
giv mig et svar, så er pointene dine!
tak for hjælpen

taz
Avatar billede burningice Nybegynder
30. april 2002 - 11:09 #6
det er altid nemmest at give serveren skylden når man laver fejl i sin kode ;)
Avatar billede tazmanian Nybegynder
30. april 2002 - 11:19 #7
ha ha ha ... aint that the truth! :oD