Avatar billede pelkjaer Nybegynder
29. april 2002 - 13:09 Der er 10 kommentarer

Dreamweaver MX

Så kan en preview version af Dreamweaver MX downloades. http://www.macromedia.com/software/trial_download/ - men 62 MB er i overkanten til mig og min ISDN :o(((
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
29. april 2002 - 13:20 #2
Fuck...jeg bliver helt dårlig nu.

For det første ser det ud til at DW MX erstatter både DW og UD.

Codeeditoren er ren Homesite stil.
Der er snippets, understøttelse for XML osv. For ikke at nævne asp.NET

Det virker lovende :o)
Avatar billede whatever Nybegynder
29. april 2002 - 13:43 #3
Er det bare mig, eller kan DW MX ikke sættes til at lave XHTML-kode efter Strict dtd'en? Hvis det er rigtigt, er det sku for dårligt.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
29. april 2002 - 13:45 #4
Jo det tror jeg godt, det kan dw4 da også med en extention.
Avatar billede whatever Nybegynder
29. april 2002 - 14:35 #5
Ok. Men jeg kunne kun få den til, at lave koden efter transitional.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
29. april 2002 - 17:39 #6
Flot nyt interface med mulighed for at skifte mellem forskellige interfaces, dog falder det gamle DW 4 interface nu bedst i min smag.

Betydelig bedre Codecolor formatering.

Utroligt dejligt at de nu har fået indbygget en Auto Tag funktion som lister alle funktioner ved forskellige tags, gør det betydeligt nemmere at finde det man lige sidder og mangler når hukommelsen svigter lidt. Dog er der nogle mindre fejl/mangler i tagsene (asp).

Fin ny Database oversigt (asp)

God lille mulighed for at tilføje CSS til tekst i Properties inspectoren, mangler bare at den blev der ved tables osv. så man er fri for at markere og højreklikke.

Så er der kommet en hel masse Snippets med (Små code templates). Hvorvidt de er brugbare eller ej må være op til den enkelte.

Support for
PHP
ASP
ASP.NET
JSP
COLD FUSION

Flere site definition muligheder

Hurtig lille gennemgang, men i bund og grund er jeg lidt skuffet. Havde regnet med en hel del mere end der er. Overgangen fra 3.0 til 4.0 var betydeligt bedre, og så er der stadigt ikke inkluderet et ordentligt shopping modul som de reklamerede så heftigt med da 4.0 blev udgivet :-(
Avatar billede bojohansen Nybegynder
29. april 2002 - 17:41 #7
Meeeeeeeeeeeeeen der ryger nok et par 100 dollars over atlanten alligevel ;-)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
29. april 2002 - 17:53 #8
Du glemmer også support af XHTML og især XML hvilket jo er essentielt ved udvikling af ASP.NET

Jeg må sige at jeg er glad for det nye interface. Ver 4's flagrende vinduer var ret irriterende synes jeg.

Jo snippets er en lækker feature hentet fra Homesite. Ideén er at man laver sine egne, de mest brugte.

Kodedelen overrasker også. Den er jo nu fuldt på højde med Homesite (hvilket sikkert også var målet).

Et shoppingmodul ville ikke have været af vejen, men da findes da en del af den slags rundt omkring.

Jeg er meget positivt stemt :o)
Avatar billede teit Nybegynder
12. maj 2002 - 08:36 #9
Understøtter det PHP3?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
12. maj 2002 - 10:06 #10
Ved ikke om det er PHP3 eller 4. Vil næsten gætte på 4, men kig på macromedias hjemmeside.