Avatar billede endelt Nybegynder
29. april 2002 - 11:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Litteratur om mySql

Jeg er totalt ny mht. til mySql.
Har brugt mySql i begrænset omfang på et webhotel, men skal nu selv installere en mySql server på Nt/2000 platform og bruge den sammen med asp.

Kan I anbefale noget godt litteratur på området ?
- installation, konfigurering, drift, brug

Jeg har kik på "MySQL" af Paul DuBois - nogen der kender den ?

Mvh.
Endelt
Avatar billede tipsen Nybegynder
29. april 2002 - 13:40 #2
Jeg kender ikke ovennævnte bog og tvivler også på at de ovenstående links hjælper til det niveau. Jeg har selv haft fat i et par bøger om mysql, men de har primært omhandlet brugen af db'en sammen med php.

Jeg går ud fra du kan alt det basale og har brug for noget af det mere langhårede og der kender jeg ikke lige nogle bøger, men jeg har læst manualen til mysql og der burde da være en del du kan bruge, da den også omhandler det! (Den finder du selvfølgelig hos mysql.com)
Avatar billede disky Nybegynder
30. april 2002 - 14:32 #3
snuseren:
De sites du henviser til bortset fra mysql.com vil jeg ikke betragte som seriøs information om MYSQL.
De har små artikler men ikke noget som kan sammenlignes med en rigtig bog.

Endelt:
Hvis du læser dokumentationen på www.mysql.com er du kommet RIGTIGT langt, ja den er meget kedelig til tider, men den fortæller dig 99% af det man har brug for.

Det jeg nok ville gøre hvis jeg var dig, var at finde en bog om SQL og pløje den igennem. Dog skal du lige huske at Mysql (desværre) ikke understøtter ting som triggers, external dependencies, stored procedures osv endnu.