Avatar billede knarf Nybegynder
29. april 2002 - 07:33 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

vilken font

vilke fonts er de mest normale som alle har? jeg skal bruge det til min menu, rundt om logoet

//Knarf
www.aarhus-shotokan.dk
Avatar billede xpmaster Nybegynder
29. april 2002 - 07:38 #1
Silkscreen
Avatar billede prodic Mester
29. april 2002 - 07:55 #2
Verdena, Tahoma, Times New Roman, Arial - dem har de fleste. SilkScreen er ikke en font alle har, men er oftest en man anvender som en del af et billede/link.
Avatar billede osaka_san Nybegynder
29. april 2002 - 08:16 #3
Avatar billede hmm10 Nybegynder
29. april 2002 - 10:56 #4
Kan du ikke selv lave den side færdig? Skal du have hjælp til alt?
Ja, nu er det jo ikke den store hemmelighed, at jeg har set mange spm. omkring www.aarhus-shotokan.dk. Alt fra brugervenlighed, design, farver, skriftstørrelser osv... prøv at skabe din side selv :)
MVH
HMM10
Avatar billede kipolaks Nybegynder
29. april 2002 - 23:20 #5
Tahoma(windows standard),Arial
Avatar billede voll Nybegynder
03. maj 2002 - 09:40 #6
Personligt fortrækker jeg flg : font:verdana, arial, helvetica, sans-sherif .; forklaring :
Verdana :fordi jeg bedst kan li den, simpelt ik :-)
arial :fordi hvis en pc ikke har verdana, tager den arial istedet og den ligger tæt op af.
helvetica : fordi nogle mac hverken har verdana eller arial, men den har helvetica som standard.
sans-sherif : fordi hvis den ikke er der vil din kode ikke valideres, plus at du uanset hvilke skrift typer computeren bruger altid vil få en sans-sherif skrift, dvs en skrift uden fødder, hvulket er det der gør sig bedst på skærmen, i modsætning til skrift med føder som gør sig bedst på papir, håber det var svar nok.
Avatar billede jochrisyogi Nybegynder
03. maj 2002 - 22:41 #7
Hvorfor Knarf vil du absolut have en font som er mest normal, jeg troede at det var meningen med en side som din at den skulle være lidt anderledes og spjektakulær. Javel OK, alle skal kunne læse den, det er ikke noget problem som allerede skrevet af voll, altså en font i Sans-Serif (ikke sherif, det er noget i det vilde west -*GG*). Hvis du er i tvivl eller ikke har den font du gerne vil have kan du jo bare søge på font på www.google.com, se den og downloade den, selvfølgelig taget i betragtning at den side du vil downloade fra bruger enten freeware eller shareware.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
25. maj 2002 - 19:48 #8
>knarf
er enig med jochrisyogi - er da lige meget hvilken font der er mest normal.....

kan se du har valgt Arial til din menulinie, fint er meget læseæig. Og mht. til den anden tekst du har valgt, tja så passer den jo fin til din side - - er noget lidt "kinerser-agtigt" over den :)
Avatar billede zaditor Nybegynder
25. maj 2002 - 19:51 #9
<knarf>

Hvilken font er det du har brugt..? Synes den er rimelig fed...
Avatar billede knarf Nybegynder
25. maj 2002 - 20:21 #10
zaditor>> hvis det er fonten i top menuen du tænker på så hedder den ginko
Avatar billede zaditor Nybegynder
26. maj 2002 - 14:27 #11
Nej det er den der er rundt om den der
Avatar billede zaditor Nybegynder
26. maj 2002 - 14:27 #12
kat..
Avatar billede knarf Nybegynder
27. maj 2002 - 09:29 #13
det er den samme... men jeg har bare lagt lidt skygge på