Avatar billede maria79 Nybegynder
28. april 2002 - 18:04 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

skærmkort/grafikkort

Jeg har installeret win 98 påny efter problemer med computeren. Jeg har en komplet førstehjælpscd, men har denne gang kun installeret en ren win 98. Nu er problemt så at jeg ikke kan finde et grafikkort som understøtter 256 farver. Den kører kun med 16 farver. Når jeg prøver at installere et nyt skriver den at der er komplikationer mellem de to grafikkort! Please hjælp, jeg er SÅ træt af min computer lige nu!!!
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
28. april 2002 - 18:07 #1
Hvad er det for et grafikkort dú har? og har du 2`?
Avatar billede tblaster Nybegynder
28. april 2002 - 18:07 #2
Hvilket grafikkort har du i din maskine?
Avatar billede tblaster Nybegynder
28. april 2002 - 18:08 #3
ups ... hvad ikke set din kommentar ratzaiy!
Avatar billede kick Nybegynder
28. april 2002 - 18:14 #4
Afinstaller de der driver og fortæl os hvad dit grafikkort hedder.

KICK
Avatar billede maria79 Nybegynder
28. april 2002 - 18:15 #5
Lige nu står der standard PCI grafikkort (VGA) Hvis jeg afinstallerer dem begge kan computeren ikke starte op, det har jeg prøvet.
Avatar billede maria79 Nybegynder
28. april 2002 - 18:17 #6
Men der har jo været et i før, så det må da være der et sted??? Jeg har godt nok haft mange problemer med at finde drivere til både netkort og kabel modem???
Avatar billede tblaster Nybegynder
28. april 2002 - 18:17 #7
Kig lige hvad der står på dit grafikkort ... der står hvad det hedder eller hvem der har lavet det ... du skal altså ind i kabinettet!
Avatar billede maria79 Nybegynder
28. april 2002 - 18:20 #8
Hmm det må jeg lige vente med så, har ikke værktøj til det...
Avatar billede kick Nybegynder
28. april 2002 - 18:21 #9
Prøv lige og hent det her program http://www.sisoftware.demon.co.uk/sandra/
Det kan find ud af hvilket grafikkort du har samt meget mere.

KICK
Avatar billede maria79 Nybegynder
28. april 2002 - 18:21 #10
Men jeg kan bare ikke forstå det når det har været installeret før??? Men det skal lige siges at jeg ikke har en skid forstand på computere...
Avatar billede maria79 Nybegynder
28. april 2002 - 18:22 #11
Ok skal jeg downloade det der program så?
Avatar billede maria79 Nybegynder
28. april 2002 - 18:25 #12
Vi sidder og roder inde i computeren nu, men kan ikke finde hvor det står?
Avatar billede kick Nybegynder
28. april 2002 - 18:26 #13
Det er fordi at den førstehjælpscd du bruger der ligger alle de driver
til lydekort modem grafikkort netkort samt OS.
Programmet skulle gerne komme med hvilket lydkort-grafikkort-modem-netkort
du har i din maskine
Avatar billede kick Nybegynder
28. april 2002 - 18:26 #14
Hvilken computer har du.???
Avatar billede maria79 Nybegynder
28. april 2002 - 18:27 #15
Ok men hvis jeg installerer den oven i det jeg har nu, sletter den vel alt igen og så er jeg bange for at den ikke kan finde usb cabel modemmet igen. Og det ville VIRKELIG være træls!
Avatar billede kick Nybegynder
28. april 2002 - 18:31 #16
Ja det vil den gøre.Så får det den installeret som da du købt den.
Men prøve lige det program for jeg er 100% sikker på at den kan hjælpe dig.
Avatar billede kick Nybegynder
28. april 2002 - 18:32 #17
Skal lige spise aftens mad nu så jeg kommer tilbage igen.
Avatar billede maria79 Nybegynder
28. april 2002 - 18:34 #18
Det store problem er at jeg troede den ville kunne finde det hele efter jeg formaterede den, men den kunne stadig ikke finde nogen drivere til noget som heslt. Der er også blevet lavet en fdisk(??) på den. Så jeg tør næsten ikke at gøre det? Men mon man kan installere det på førstehjælpen uden at formatere den?
Avatar billede kick Nybegynder
28. april 2002 - 18:39 #19
Det tror jeg ikke er så godt.Men det bedste vil være og find ud af hvad
dit grafikkort hedder.Der sker ikke noget ved og køre det program det den gøre er at check hvad du har af hardware i din computer.
Men hvad er navnet på din computer evt. et nummer??
Avatar billede jefa Nybegynder
28. april 2002 - 18:41 #20
Hvis det er en AMITECH computer, kan du finde alt her http://www.amitech.dk/ under menupunktet "Support"
Avatar billede maria79 Nybegynder
28. april 2002 - 18:54 #21
Jeg kan ikke se nummeret der hvor det skulle stå... det skulle være under egenskaber for system, men der står ikke noget nummer? Jeg har nemlig være inde på amitechs hjemmeside.
Avatar billede maria79 Nybegynder
28. april 2002 - 18:55 #22
Okay har fundet det, men der står ikke noget om hvad grafikkortet hedder?
Avatar billede maria79 Nybegynder
28. april 2002 - 19:07 #23
Jeg vender lige tilbage senere men tak for jeres prøven indtil videre :o)
Avatar billede kick Nybegynder
28. april 2002 - 19:08 #24
Hvads er nummeret på amitech computeren
Avatar billede maria79 Nybegynder
28. april 2002 - 19:38 #25
Nummeret er 2001003892
Avatar billede maria79 Nybegynder
28. april 2002 - 19:41 #26
Jeg har fundet et sted på amitechs hjemmeside hvor man kan downloade drivere til grafikkort... men der er så mange at vælge imellem og jeg ved slet ikke om det er det jeg skal???
Avatar billede maria79 Nybegynder
28. april 2002 - 21:22 #27
Hej igen! Nu har jeg løst problemet! Ret stolt af mig selv! Jeg installerede førstehjælpen oveni win 98 og så fandt den det rigtige grafikkort! Og den fandt og cabel modemmet bagefter. Men den kan sgu stadig ikke køre på netkortet... det forstår jeg ikke helt. Det er så det næste problem men ikke så vigtigt. Den kører jo fint nu. Det er bare mærkeligt for den kan ikke finde driveren på den tilhørene diskette???
Avatar billede Hans Frederik Novice
30. april 2002 - 21:28 #28
Installer Win XP, det detecter selv næsten alt hardware!!! og finder de rigtige drivere!
Avatar billede Hans Frederik Novice
01. maj 2002 - 11:54 #29
Hvorfor ikke???
Avatar billede maria79 Nybegynder
01. maj 2002 - 20:08 #30
Øhh undskyld, jeg fik vist trykket det forkerte sted. Er der en anden måde jeg kan give dig pointene på?
Avatar billede jefa Nybegynder
01. maj 2002 - 20:16 #31
Du skal ikke accepterer et svar som "installer XP"

Du løste selv problemmet så du opretter selv et svar som du så kan accepterer.
Avatar billede maria79 Nybegynder
02. maj 2002 - 08:38 #32
Hvordan gør jeg det`?
Avatar billede maria79 Nybegynder
02. maj 2002 - 08:39 #33
Jeg fandt selv ud af det!
Avatar billede Hans Frederik Novice
02. maj 2002 - 12:35 #34
TAK jefa :)